Beste genoten.
Ik ben nog steeds redelijk druk bezig hier. En het BBQen schiet er dan soms wel een beetje mee in. Vandaag had ik weer mijn hipsterdag en het was nog eens mooi weer ook. Tijd om m'n baard in de wax te zetten. Mijn haar in de knot en de houthakkersblouse uit de kast. Er was werk aan de winkel. Er is een nieuwe foto uitdaging en daar wil ik aan mee doen. Na wat speurwerk kwam ik op de Buddha Bowl (aka hipster bolw enz). Lekker een bak vol met allerhande gezonds en fris. Heerlijk voor aan het einde van een warme zonnige dag. Het recept heb ik -> HIER <- gevonden. Dat sprak me meteen aan.
Ik heb allen de rijst vervangen voor Quinoa. Dat had ik nog nooit gegeten. Dus dat gingen we maar eens proberen.
Alle ingrediënten verzamelen. Was stiekem nog een beste lijst
Voor de kip op Thaise wijze
4 tenen knoflook
2 eetlepes sherry (gelijk een reden om een fles te kopen)
2 eetlepels sambal
2 eetlepes appel azijn (dat had ik in huis)
2 eetlepes olijfolie
1 eetlepel sesam olie
1 flinke duim verse gember geraspt
sap van een hele limoen
2 eetlepes bruine suiker (ik had riedsuiker)
2 eetlepels honing
1 kg kippendijen met bot.
Paar snufjes zout (beetje naar smaak)
Dressing (ik had wat meer gemaakt dan recept)
2 tenen knoflook
200gr Griekse yoghurt.
Flinke scheut olijfolie
Sap van een halve limoen.
1/2 eetlepel droge dille
Paar slagen vers gemalen zwarte peper en een snufje zout
Bowl
1 zakje baby spinazie
Pakje Quinoa (naar wat je normaal gebruikt)
3 paprika's. (Ik heb drie kleuren gebruikt)
1 pepertje (als je van extra pit houd)
Handje kleine tomaatjes.
1 avocado
Wat limoensap.
Daar gaan we
Eerst de marinade gemaakt. Je hakt aller fijn en mikt het in een kom. En dan alles goed mixen.
Ik heb de kip en marinade verdeeld over 2 vacuüm containers. Die kunnen zo mooi samen komen. Ik had ze naar mijn zin te kort laten marineren. Recept gaat uit van een half uur. Maar ik denk dat eigenlijk 3u beter geweest was.
Nu kon ik de Quinoa gaan koken en wat groentes gaan grillen. Geeft z'n heerlijk BBQ smaak aan de groentes.
Paprika's even in een zak. Dan kan er na het afkoelen de vel makkelijker af
Dan was het nu tijd om de sherry eens te proberen. Ik lees hier op het forum regelmatig dat het niet te zuipen is... Maar helaas, ook dit vind ik lekker. Sterker nog ik heb nu zelfs een glaasje naast de laptop staan. OMG
Nu maar snel verder. Kip moest op het rooster. Die kon lekker gegrild gaan worden. Wat een heerlijke geur komt er van die marinade. TOP
Alle ingrediënten zijn nu klaar. Tijd om alles samen te brengen en een foto te gaan maken. De kinds begonnen ook al ongeduldig te worden. Dus ff bijpakken ouwe.
Ik was bijna te laat met de foto, er werd al aangevallen
Heerlijke zomerse dag hier in het Brabantse. De eerste echte dag dat we heerlijk samen buiten hebben kunnen eten. Dat was puur genieten.
Het gerecht was ons goed bevallen. We gaan dit komkende zomer zeker vaker eten. En dan natuurlijk eindeloos variëren met de ingrediënten.
Bedankt voor het lezen/kijken
Bram
Ik ben nog steeds redelijk druk bezig hier. En het BBQen schiet er dan soms wel een beetje mee in. Vandaag had ik weer mijn hipsterdag en het was nog eens mooi weer ook. Tijd om m'n baard in de wax te zetten. Mijn haar in de knot en de houthakkersblouse uit de kast. Er was werk aan de winkel. Er is een nieuwe foto uitdaging en daar wil ik aan mee doen. Na wat speurwerk kwam ik op de Buddha Bowl (aka hipster bolw enz). Lekker een bak vol met allerhande gezonds en fris. Heerlijk voor aan het einde van een warme zonnige dag. Het recept heb ik -> HIER <- gevonden. Dat sprak me meteen aan.
Ik heb allen de rijst vervangen voor Quinoa. Dat had ik nog nooit gegeten. Dus dat gingen we maar eens proberen.
Alle ingrediënten verzamelen. Was stiekem nog een beste lijst
Voor de kip op Thaise wijze
4 tenen knoflook
2 eetlepes sherry (gelijk een reden om een fles te kopen)
2 eetlepels sambal
2 eetlepes appel azijn (dat had ik in huis)
2 eetlepes olijfolie
1 eetlepel sesam olie
1 flinke duim verse gember geraspt
sap van een hele limoen
2 eetlepes bruine suiker (ik had riedsuiker)
2 eetlepels honing
1 kg kippendijen met bot.
Paar snufjes zout (beetje naar smaak)
Dressing (ik had wat meer gemaakt dan recept)
2 tenen knoflook
200gr Griekse yoghurt.
Flinke scheut olijfolie
Sap van een halve limoen.
1/2 eetlepel droge dille
Paar slagen vers gemalen zwarte peper en een snufje zout
Bowl
1 zakje baby spinazie
Pakje Quinoa (naar wat je normaal gebruikt)
3 paprika's. (Ik heb drie kleuren gebruikt)
1 pepertje (als je van extra pit houd)
Handje kleine tomaatjes.
1 avocado
Wat limoensap.
Daar gaan we

Eerst de marinade gemaakt. Je hakt aller fijn en mikt het in een kom. En dan alles goed mixen.
Ik heb de kip en marinade verdeeld over 2 vacuüm containers. Die kunnen zo mooi samen komen. Ik had ze naar mijn zin te kort laten marineren. Recept gaat uit van een half uur. Maar ik denk dat eigenlijk 3u beter geweest was.

Nu kon ik de Quinoa gaan koken en wat groentes gaan grillen. Geeft z'n heerlijk BBQ smaak aan de groentes.

Paprika's even in een zak. Dan kan er na het afkoelen de vel makkelijker af

Dan was het nu tijd om de sherry eens te proberen. Ik lees hier op het forum regelmatig dat het niet te zuipen is... Maar helaas, ook dit vind ik lekker. Sterker nog ik heb nu zelfs een glaasje naast de laptop staan. OMG

Nu maar snel verder. Kip moest op het rooster. Die kon lekker gegrild gaan worden. Wat een heerlijke geur komt er van die marinade. TOP

Alle ingrediënten zijn nu klaar. Tijd om alles samen te brengen en een foto te gaan maken. De kinds begonnen ook al ongeduldig te worden. Dus ff bijpakken ouwe.
Ik was bijna te laat met de foto, er werd al aangevallen

Heerlijke zomerse dag hier in het Brabantse. De eerste echte dag dat we heerlijk samen buiten hebben kunnen eten. Dat was puur genieten.
Het gerecht was ons goed bevallen. We gaan dit komkende zomer zeker vaker eten. En dan natuurlijk eindeloos variëren met de ingrediënten.
Bedankt voor het lezen/kijken
Bram
Laatst bewerkt: