BasBQ
Beef en Steak

BBQ Buddha Bowl

 
 
 
 
 

Bram

Gerijpt
Berichten
4.966
Beste genoten.
Ik ben nog steeds redelijk druk bezig hier. En het BBQen schiet er dan soms wel een beetje mee in. Vandaag had ik weer mijn hipsterdag en het was nog eens mooi weer ook. Tijd om m'n baard in de wax te zetten. Mijn haar in de knot en de houthakkersblouse uit de kast. Er was werk aan de winkel. Er is een nieuwe foto uitdaging en daar wil ik aan mee doen. Na wat speurwerk kwam ik op de Buddha Bowl (aka hipster bolw enz). Lekker een bak vol met allerhande gezonds en fris. Heerlijk voor aan het einde van een warme zonnige dag. Het recept heb ik -> HIER <- gevonden. Dat sprak me meteen aan.

Ik heb allen de rijst vervangen voor Quinoa. Dat had ik nog nooit gegeten. Dus dat gingen we maar eens proberen.

Alle ingrediënten verzamelen. Was stiekem nog een beste lijst

Voor de kip op Thaise wijze
4 tenen knoflook
2 eetlepes sherry (gelijk een reden om een fles te kopen)
2 eetlepels sambal
2 eetlepes appel azijn (dat had ik in huis)
2 eetlepes olijfolie
1 eetlepel sesam olie
1 flinke duim verse gember geraspt
sap van een hele limoen
2 eetlepes bruine suiker (ik had riedsuiker)
2 eetlepels honing
1 kg kippendijen met bot.
Paar snufjes zout (beetje naar smaak)

Dressing (ik had wat meer gemaakt dan recept)
2 tenen knoflook
200gr Griekse yoghurt.
Flinke scheut olijfolie
Sap van een halve limoen.
1/2 eetlepel droge dille
Paar slagen vers gemalen zwarte peper en een snufje zout

Bowl
1 zakje baby spinazie
Pakje Quinoa (naar wat je normaal gebruikt)
3 paprika's. (Ik heb drie kleuren gebruikt)
1 pepertje (als je van extra pit houd)
Handje kleine tomaatjes.
1 avocado
Wat limoensap.

Daar gaan we

uTqy1J1h.jpg


Eerst de marinade gemaakt. Je hakt aller fijn en mikt het in een kom. En dan alles goed mixen.
Ik heb de kip en marinade verdeeld over 2 vacuüm containers. Die kunnen zo mooi samen komen. Ik had ze naar mijn zin te kort laten marineren. Recept gaat uit van een half uur. Maar ik denk dat eigenlijk 3u beter geweest was.

A0Iszlzh.jpg


Nu kon ik de Quinoa gaan koken en wat groentes gaan grillen. Geeft z'n heerlijk BBQ smaak aan de groentes.

nfOZVaPh.jpg


zJHwPkZh.jpg


22KVV3Eh.jpg


WaAQEnth.jpg


Paprika's even in een zak. Dan kan er na het afkoelen de vel makkelijker af

w2cn2yDh.jpg


Dan was het nu tijd om de sherry eens te proberen. Ik lees hier op het forum regelmatig dat het niet te zuipen is... Maar helaas, ook dit vind ik lekker. Sterker nog ik heb nu zelfs een glaasje naast de laptop staan. OMG

fX3RZf9h.jpg


Nu maar snel verder. Kip moest op het rooster. Die kon lekker gegrild gaan worden. Wat een heerlijke geur komt er van die marinade. TOP

9gB4h4hh.jpg


Alle ingrediënten zijn nu klaar. Tijd om alles samen te brengen en een foto te gaan maken. De kinds begonnen ook al ongeduldig te worden. Dus ff bijpakken ouwe.
Ik was bijna te laat met de foto, er werd al aangevallen :cool:

7H6dG8Hh.jpg


7oC0ti9h.jpg


5n9Gg7Lh.jpg


0s7SwFch.jpg


Heerlijke zomerse dag hier in het Brabantse. De eerste echte dag dat we heerlijk samen buiten hebben kunnen eten. Dat was puur genieten.
Het gerecht was ons goed bevallen. We gaan dit komkende zomer zeker vaker eten. En dan natuurlijk eindeloos variëren met de ingrediënten.

Bedankt voor het lezen/kijken
Bram
 
Laatst bewerkt:
Wat een leuke reportage! De foto's zijn ook top. Dit gaat hier ook op de to do lijst.
 
wat een voorbereiding, wat een mooie beschrijving en wat een super foto’s. Echt top.
 
Dat ziet er uit als een heerlijke maaltijd op zo’n fijne zonnige dag ☀️
 
Mooi zomers gerecht, heerlijk dat het weer kan.
 
Lekker Bram! Wat vond je uiteindelijk nou van de Quinoa?
 
Wow ! Wat een feest is dit ! Prachtige reportage en wat heb je dit allemaal mooi vastgelegd. Heerlijk met het zonnetje erbij. Echt genieten !!!
 
Ziet er top uit zeg. Heerlijk dit soort frisse maaltijden. Mooi in beeld gebracht
avocado 🥑op de grill is nieuw voor mij. Ook maar eens proberen👌🏼
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Op zich best leuke plaatjes enzo... maar een foto van jou en knotje met je hipster-baardje in de wax nippend aan een glas sherry mis ik wel een beetje... over Lentekriebels gesproken BramBaas! Haha, bedankt voor de gezelligheid kerel, wat een opsteker, dank!
 
Mooie reportage weer Bram. Was gisteren zeker genieten wat het weer betreft.
Gerechten zien er allemaal goed uit. Ook ideaal om lekker buiten op te eten, gewoon ieder zijn eigen "bowl".

Die foto van het plankje met die handjes van die kleine erbij is echt geweldig. Het ongeduld spat er vanaf :)
De foto waar @Sander72 om vraagt zou ik niet maken. Die gaat je je hele leven nog achtervolgen 🤣🤣
 
Zo Bram je hebt je best weer gedaan, dat is een mooi lente gerecht geworden :D het ziet er heel smakelijk uit, al zou ik het zelf niet snel maken aangezien ik geen fan ben van avocado en quinoa :( maar inderdaad je kunt hier volop met andere ingrediënten experimenteren.

En vind je sherry echt lekker of zit je gewoon een beetje te liegen🤔
 
Lekker Bram, je hebt weer wat lekkers gemaakt hoor, mooie reportage en knappe foto's!
Zelf niet zo op kienowa.....zou dan kruidige rijst nemen idd, goed idee, ff notrren hoor

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
 
Ziet er weer geweldig uit Bram. Geen sojasaus in de marinade?
 
Ziet er goed uit. Echt een gerecht voor bij het mooie weer. Mijn ervaring was dat het meer werk was dan ik dacht. Jij hebt er in ieder geval ook werk van gemaakt. Ik had ze destijds met ossehaaspuntjes en tonijn gemaakt. Ik weet niet of het aan de provincie ligt maar over het algemeen vind deze Brabo ook alle alcoholische dranken lekker😁
 
Dat ziet er prima uit Bram leuke reportage en sherry niet mijn ding


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 
Terug
Bovenaan Onderaan