BasBQ
Beef en Steak

Bavette Rollade met πŸ…-soep in 🍞

 
 
 
 

RenZwi

Pitmaster
Berichten
548
Ik vroeg vrouwlief gisteren of ze ffkes een ribeye uit de vriezer wilde halen. Kwam er vanmiddag achter dat dit een bavette was πŸ˜… Met excuses van de bazin, maar aan de slag gegaan met een ander zondagmiddagreceptke!

Mijn eerste babetterollades waren allemaal braaf volgens recepten. Tijd om zelf eens zo’n knaap in elkaar te vouwen!

Goede vriend als ik ben, heb ik voor een stel vrienden uit de straat de katten en kippen verzorgd (nee, daar kwam de haan voor Coq au Vin niet vandaan πŸ˜‚), terwijl ze op vakantie waren, naar Frankrijk. Bij terugkomst en sleuteloverhandiging (man, dat klinkt officieel πŸ˜…), kreeg ik een paar mooie droge worsten, a la buitenland. Je weet wel, van die worsten volgestampt met knoflook en kruiden πŸ˜‹

Kastjes doorstruinend op zoek naar vulling voor de rollade, kwam ik die dus tegen. Nog een puntpaprika-tje bewerkt, tezamen met een uitje. Zo kwam deze fanatiekeling al een heel eind!

C87F4E89-3591-4877-8187-40AA7AE3C8EC.jpeg


Zag ik ook nog een Frans kaasje liggen; huppeldepup de Normandi. Is niet de exacte naam hoor πŸ˜‚ Hoor de kritiek al binnenkomen; Hey, dat kaasje bestaat helemaal niet?! 🀣

Onder het motto van, je kunt nooit genoeg kaas ergens op leggen, nog maar wat geraspte kaas er overheen gestrooid. Tevreden als ik was, mooi de Q gaan aanzetten. Je vergeet wel eens wat πŸ™Š

4FFA8496-80FA-443F-8A95-620CA508ACF2.jpeg


Ik moest dus nog even wachten op de Bastard. Ik wilde een tomatensoepje voor erbij. Waarom niet gewoon mee roosteren op de Q, was mijn gedachte. Niet de gehele soep natuurlijk, maar de ingrediënten als tomaten, ui, paprika en de kruiden moest toch lukken? ☺️

Dit in een braadslede gedaan. Toen was het alweer tijd om het matzwarte kanon te beladen! Mijn opstelling was als volgt; deflector plates erin, daarop een lekbak, daarop mijn tray met de tomaten, andere groente en de kruiden bedruppelt met olijfolie. Zo hoopte ik zwarte tomaatjes ed te voorkomen (spoiler; gelukt πŸ˜…). Boven de tray de bavette rollade aan het spit. All set!

BA15B889-6505-448E-A50A-3AFDEEB88A57.jpeg


De Q mooi rond de 190 graden en gaan! Blijft toch een heerlijk plaatje, niet? 😍

Terwijl ik lekker met een Ginger Ale-tje lag te genieten in een alleraardigst zonnetje, kwam dochterlief vragen wat we aten. Ik hoorde mezelf zeggen, β€œβ€¦en dan soep in een broodje, gek he?!” Ach nee! Ik moest natuurlijk nog wel de broodjes ff krokant hebben wilde ik er het soepje in serveren. Daar ik geen rooster in de Q had liggen, maar eens full MacGyver gegaan. Resultaat mocht er zijn πŸ˜‚ Een alu bakje op de rand van de tray moest het maar fixen πŸ˜‡

04352368-6A20-4966-84CB-17CE18445DCA.jpeg


Mooi! Die kleine kwam alweer aanrennen met de vraag of het draaivleesie al klaar was, want de buik is leeg paaaaap! 🀣 Op dat moment blèrde mijn Meater de duiven van het dak (vergeet steeds het alarmpje een andere tune te geven met hartverzakkingen tot gevolg 🀣). Tijd om het spul eraf te halen!

De tomaten en toebehoren heb ik met een glas water in een pannetje nog 5 minuutjes laten inkoken. Toen gepureerd, och die geuren!

9762F9F4-2129-40CC-A42C-194CB4EC6539.jpeg


Rollade-tje nog even laten rusten, je raakt eraan gewend πŸ˜‚ Ondertussen de broodjes nog ffkes uitgehold. En alles al bijna weggekauwd door die kleine πŸ˜‚

2CB83AB2-0C97-48F6-ABBD-3E123E0C5B9B.jpeg


Het ding aansnijden was een feestje! Die smeuΓ―ge uitlopende kaas, de geur van knoflook, tijm rozemarijn, och veeg mij maar op!

5DCF80F2-3B4E-44C5-822D-93B0858356F3.jpeg


Soepje in de broodjes, kek plankje dr bij en met recht SMULLEN! Wat is tomatensoep van de Q toch zalig! Gooi daar die fantastische bavette rollade bij, gepaard met het heerlijk krokante Italiaanse bolleke, och jongens en meisjes; deze jongeman was weer een en al geluk! 😍

01F3E16E-C569-4CED-96A1-305E51B61662.jpeg


Tot de volgende run, sounds fun! (Cheezy afsluiter wel 🀣)
 
Weer een prachtige reportage. Lekker uitgebreid en mooie foto’s. Dat van die soep ga ik ook maar eens proberen.
 
Weer lekker bezig geweest Rene!
Geroosterde tomatensoep ga ik hier ook nog even onthouden.. Weer genoeg inspiratie, bedankt voor het delen!
 
Man man man. Wat tover jij toch elke keer lekkere dingen van de Q. Complimenten voor de reportage. Zal gemaakt hebben 😍
 
Maar één woord: respect

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Heerlijk zeg, leuk dat je er van alles in kwijt kan zo!
 
Na je babetterollades volgens recept en het bijstellen van de planning, van ribeye naar bavetterolade, heb je weer wat lekkers op tafel getoverd πŸ‘πŸ»
Wel fijn dat de kleine het zo in waarderen 😊

Over de toevoeging van kaas zal @picosuma een andere mening hebben πŸ˜‰πŸ€£πŸ€£
 
Na je babetterollades volgens recept en het bijstellen van de planning, van ribeye naar bavetterolade, heb je weer wat lekkers op tafel getoverd πŸ‘πŸ»
Wel fijn dat de kleine het zo in waarderen 😊

Over de toevoeging van kaas zal @picosuma een andere mening hebben πŸ˜‰πŸ€£πŸ€£
Damn you, autocorrect! πŸ˜‚

waarderen is een understatement;
E20295F9-6970-4FFE-AAAA-ABBCF913C50F.jpeg


En wat @picosuma betreft, je kunt ipv kaas gewoon nog wat extra vlees toevoegen als in spek πŸ˜‰πŸ€£
 
Man man man.. Wat heerlijk. MacGyver zou jaloers zijn geweest op zo'n maaltijd. Heel wat anders dan zijn blikjes bonen, klaargemaakt op een zelfgemaakte aansteker πŸ˜‚.

Moet wel eerlijk zeggen dat rollade niet zo mijn ding is. Ik had eerder de bavette gewoon gegrild πŸ˜‚πŸ˜‚.

Dat gezegd hebbende, je soep in broodjes, hoe lekker is dat zeg. Ik weet nog niet of ik dat binnen aan durf met die kleine πŸ˜‚πŸ˜‚. Hoelang houdt dat broodje het?
 
Man man man.. Wat heerlijk. MacGyver zou jaloers zijn geweest op zo'n maaltijd. Heel wat anders dan zijn blikjes bonen, klaargemaakt op een zelfgemaakte aansteker πŸ˜‚.

Moet wel eerlijk zeggen dat rollade niet zo mijn ding is. Ik had eerder de bavette gewoon gegrild πŸ˜‚πŸ˜‚.

Dat gezegd hebbende, je soep in broodjes, hoe lekker is dat zeg. Ik weet nog niet of ik dat binnen aan durf met die kleine πŸ˜‚πŸ˜‚. Hoelang houdt dat broodje het?
🀣 MacGyver had rustig hapje mee mogen eten πŸ˜…

Nou, normaal gesproken zou ik ook gaan voor het grillen, maar mijn lieve moedertje had deze gevlinderd en wel meegenomen, een tijdje terug. Vandaar deze bereiding 😊

Haha! Ja, dat is super lekker! Die van Elin was op een gegeven moment meer een volgezogen stuk deeg geworden. Dus qua knoeien valt het wel mee. Houdt het ongeveer half uurtje. Let wel, ik had een vrij dikke soep (love it!), dan blijft het er ook wat langer in hangen me dunkt
 
Wat leuk om dat zo te doen. Ziet er super uit.
 
🀣 MacGyver had rustig hapje mee mogen eten πŸ˜…

Nou, normaal gesproken zou ik ook gaan voor het grillen, maar mijn lieve moedertje had deze gevlinderd en wel meegenomen, een tijdje terug. Vandaar deze bereiding 😊

Haha! Ja, dat is super lekker! Die van Elin was op een gegeven moment meer een volgezogen stuk deeg geworden. Dus qua knoeien valt het wel mee. Houdt het ongeveer half uurtje. Let wel, ik had een vrij dikke soep (love it!), dan blijft het er ook wat langer in hangen me dunkt
Ik ga dat eens proberen. Ze zijn hier dol op goed gevulde goulash soep 😁
 
Ziet er weer heerlijke uit. Die soep in brood eten we graag op vakantie in de restaurants. Ga ik hier ook een keer maken! Thx voor de inspiratie.
 
Ziet er weer heerlijke uit. Die soep in brood eten we graag op vakantie in de restaurants. Ga ik hier ook een keer maken! Thx voor de inspiratie.
Grappig dat je het zegt. Die soep in brood was inspiratie van een vakantie naar IJsland, 4 jaar geleden alweer, waar ze een restaurant hadden met als enige eten 2 soorten soep. Die werden geserveerd in brood.

Svarta Kaffid heet dat restaurant. Dikke aanrader! Toch mooie bijkomstigheid wanneer je foto’s aan het terug kijken bent, een stukje inspiratie opdoet voor het eten πŸ˜‰
 
Man heerlijk! Mooeie maaltijd. Geroosterde groente soep is altijd lekker! En fan van de bavetterollade, maar nog nooit aan t spit gemaakt! Ben benieuwd of dat nog iets extras met zich meebrengt πŸ˜‹. Ga ik dus zeker proberen!
 
Wat je ben je toch een gigant. Weer een mooie rapportage met niet alledaagse kook- en grilkunst. Chapeau.
 
Damn you, autocorrect! πŸ˜‚

waarderen is een

En wat @picosuma betreft, je kunt ipv kaas gewoon nog wat extra vlees toevoegen als in spek πŸ˜‰πŸ€£

dat is een goed idee van jou πŸ˜€πŸ˜€πŸ˜‹

maar lekker hoor en het is leuk om zo wat op de bonnefooi te maken die tomatensoep ga ik zo ook eens proberen πŸ˜‹πŸ˜‹
wat je ook nog bij je rollade kan doen dat doe ik wel eens borrelnootjes erin πŸ˜€
 
Terug
Bovenaan Onderaan