Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Leuk dat je het vraagt. Alhoewel, leuk is anders...Ben wel razend benieuwd hoe het nu gaat Rogier!
Vandaag wat gietijzer geseasoned. Om 12.30 uur alles dicht gezet na een sessie van 2,5 - 3 uur op 200 - 220°C. Nu net (16.10 uur, dus bijna 4 uur later) geeft de dome nog 100°C aan. Ik heb de platesetter er uit gehaald, en zie daar:Maar nadat ik de schuiven dicht zet ben ik gister na 10 minuten gaan kijken en het vuur was uit.
Dit viel mij zojuist ook op. Niet dat ik denk dat dit de oorzaak is overigens.Als ik het deksel snel sluit stuift er ook as uit de dichte schuif.
Ik heb het even bekeken. Ik zie aan de linkerzijde totaal geen speling:Zit je onderste schuif wel goed dicht? Bij de mijne zat een spleet waar een tandenstoker tussen paste. Ik druk nu na elke sessie de onderste schuif even aan zodat ie knap dicht zit. Probleem opgelost.
Ik heb het net even gedaan. Stukje om gebogen en het sluit nu zo goed als naadloos af. Morgen of donderdag nog eens een test doen. Goed excuus om hem weer op te stokenKun je de schroefjes aan de rechterkant los halen en het schuifje eruit halen? Deze zou je dan iets kunnen bij buigen.
Ja het is een beetje tegenstrijdig allemaal want ik had ergens gelezen dat dit niet hoeft. Het staat ook niet in de 2021 handleiding vermeld. Ik heb het wel een keer gedaan, beter het zekere voor het onzekere. Misschien dat een extra paar lagen nog uitkomst biedt.Overigens heb ik mijn topvent wel geseasoned, bij mij in de handleiding stond wel dat ik hem moest seasonen
@Michel2 , vandaag nog een testje gedaan. De kolen lijken in ieder geval een stuk sneller uit te zijn. Ik zag niets meer gloeien na in ieder geval 1 uur. Ook niet als ik er zelf nog even in ging blazen. De warmte blijft er nog wel heel lang in hangen als in 3 a 4 uur, maar dat is natuurlijk niet erg zolang het houtskool maar uit is. Ik zal morgen nog eens een test doen.Stukje om gebogen en het sluit nu zo goed als naadloos af. Morgen of donderdag nog eens een test doen.
Die van mij blijft ook erg lang warm, maar dan zijn de kolen wel echt uit. Dit zou de oplossing wel eens kunnen zijn voor jeDe warmte blijft er nog wel heel lang in hangen als in 3 a 4 uur, maar dat is natuurlijk niet erg zolang het houtskool maar uit is. Ik zal morgen nog eens een test doen.
Mooi om te horen dat het al beter gaat. Hier blijft de BGE ook nog lang warm maar dat klopt natuurlijk als de warmte in het keramiek gaat zitten.@Michel2 , vandaag nog een testje gedaan. De kolen lijken in ieder geval een stuk sneller uit te zijn. Ik zag niets meer gloeien na in ieder geval 1 uur. Ook niet als ik er zelf nog even in ging blazen. De warmte blijft er nog wel heel lang in hangen als in 3 a 4 uur, maar dat is natuurlijk niet erg zolang het houtskool maar uit is. Ik zal morgen nog eens een test doen.
De warmte blijft er nog wel heel lang in hangen als in 3 a 4 uur