BasBQ
Beef en Steak

Banh mi kip

 
 
 

Robdijn

Pitmaster
Berichten
714
Het is even geleden, maar weer een draadje mijner kant, ook meteen een deelname aan de fotowedstrijd. Ik verwacht daar verder niks van, maar in tegenstelling tot mijn sportdeelnemingen zie ik hier de lol wel in van de olympische gedachte.

Na een paar jaar uitstel vanwege het welbekende virus, was ik vorige week eindelijk bij onze zuiderburen op een welbekend festivalletje, Tomorrowland, en dat voor een héél weekend, 4 dagen lang genieten.
Op de vrijdag een half maandsalaris uitgegeven voor een heerlijke Indiase boter kip curry. Zo heerlijk dat ik zaterdags nogmaals zo'n véél te duur bakje heerlijkheid naar binnen heb gewerkt. Zelfs gisteren een poging gedaan om deze thuis na te maken.

Wat heeft dit te maken met banh mi zou je denken? Nou er was nog de zondag, en 3 dagen hetzelfde eten als er zo veel keus is is zelfs voor mij te gek, ik bleef wel in de oosterse hoek en bestelde mij een banh mi kip... alweer zo lekker (en even duur 😂), dus maar eens thuis namaken!
Dat was vandaag, en past perfect in het onderwerp voor de fotowedstrijd deze maand: Lekker op een broodje.
Op het wereld wijde web een recept opgesnord en aan de slag!
Als eerste kippendijen in een marinade van gember, knoflook, citroengras, PeZo, sojasaus en oestersaus gezet.
Eigenlijk hoorde er vissaus in i.p.v. sojasaus en oestersaus, maar ik ben eigenwijs en had geen vissaus in huis.
IMG_20220730_161650.jpg

Een paar uur later verder gegaan met de voorbereidingen, radijsjes in dunne plakjes, en wortel in julienne gesneden:
IMG_20220730_170900.jpg

Een "marinade" van witte wijnazijn, zout en suiker erbij en even laten staan.
Vervolgens ook een halve komkommer in van die lange dunne slierten getrokken:
IMG_20220730_171834.jpg

En door naar de BBQ die inmiddels al mooi op temperatuur was, de kip erop:
IMG_20220730_172936.jpg

Niet veel later een keertje draaien, en wat een mooie streepjes staan er al op:
IMG_20220730_173019.jpg

De thermometer gaf bij alle stukjes meer dan 70 graden aan dus hup naar binnen en in kleine stukjes snijden.
Stokbrood gehalveerd en in de lengte doorgesneden, mayonaise erop en voor mij ook wat sriracha. Vervolgens de stukjes kip en de (uitgelekte) radijs en wortel op het broodje:
IMG_20220730_174419.jpg
komkommer spaghetti erbij en een paar blaadjes zeep koriander:
IMG_20220730_174613.jpg

Ik heb het brood, om het festival gevoel te evenaren, nog in een papiertje gewikkeld en gepoogd mooie plaatjes te schieten:
IMG_20220730_175004.jpg

IMG_20220730_175008.jpg

De banh mi smaakte ons echt super! De smaak bracht mij meteen een weekje terug, genieten!

Bedankt voor het lezen en kijken! 😉
 
Ik hou echt van dat spul, super broodje!
 
Ziet er voortreffelijk uit!
 
Top broodje. Niets meer aan doen, (behalve opeten).
 
Lekker man, ziet er heerlijk uit.
 
Dit wil ik ook eens proberen. Bedankt voor het delen.
 
Lekker het festival nog wat kunnen herbeleven
 
Dat zien er heerlijke broodjes uit. Geloof graag dat die gesmaakt hebben.
Maar om daar nu €15k voor te betalen 😜
 
🤪😂
Nee het viel dan toch wel mee, maar als ik me niet vergis €12,50.
Dat zijn toch beste prijzen. Maar je moet wat. Een knapzakje mee nemen is ook geen optie. Je moet iig goed eten om te kunnen raven 😎
 
Wow lekker joh. Bedankt voor de inspiratie, die gaan we van het weekend ook weer maken :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan