BasBQ
Beef en Steak

Bacon Day 2021: Toinkballs met kipdijfilet en (Atomic) Buffalo Turds

 
 
 

Grimlord

Gemarineerd
Berichten
1.422
Bacon Day viel in een vrij druk weekend. Het was dus een beetje puzzelen om tijd te vinden om deel te nemen.
Vanavond rond 18u begonnen aan de voorbereidingen.
Gekozen om wat snacks te maken. Recent had ik een recept ondekt waar er kipdijfilet gebruikt werd om een soort van moinkball te maken, dit wilde ik wel eens proberen en op mijn ToQ-lijst stond oa ook nog de (Atomic) Buffalo Turds.
Vermits de rest van het gezin geen fan is van echt pikant daarom voor hen maar gekozen voor snoep paprika's

20210905_181025.jpg


De snoeppaprika's overlangs gesneden en de zaden en zaadlijsten verwijderd en nadien gevuld met een mengsel van roomkaas en uitgebakken baconreepjes en nadien omwikkeld met ontbijtspek.

20210905_190234.jpg

20210905_191051.jpg

Van de voorbereiding van de Toinkballs heb ik jammer genoeg geen fotos genomen.
De Q werd intussen al opgestookt naar 160° en dan een chunck appelhout toegevoegd.
20210905_193636.jpg


De Toinkballs werden voorzien van een laagje barbecuesaus (Sweet Baby Ray's Original) en deze nog iets vloeibaarder gemaakt met een flinke scheut Jack Daniels). Over de (A)BT's werd nog wat rub gestrooid en vervolgens mocht alles op de Q.
20210905_195806.jpg
20210905_200024.jpg


Na een 20-tal minuten nog een extra laagje barbecuesaus aangebracht op de Toinkballs.
De (A)BT's waren intussen al klaar dus die werden van de barbecue gehaald.
Een heerlijke snack en als fan van pittig vond ik persoonlijk die met jalapeno het lekkerst, mijn vrouw vroeg om dit vaker te maken als hapje maar dan met de snoep paprika's.

20210905_203917.jpg

De probe die ik in 1 van de Toinkballs gestoken had gaf 73 °C aan, dus we konden ook gaan genieten van een 2e hapje. Dit viel bij het ganse gezin in de smaak en zal dus wel vaker in een Q-snacksessie worden opgenomen.
20210905_204421.jpg
20210905_204615.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er heerlijk uit!
 
ik lees 'turds' en was nieuwsgierig :ROFLMAO: . Ziet er alleszins zeer lekker uit !
 
goed gelukt zo!! heerlijke bbq borrel snacks.
vrouw lief hier vind die met paprika ook lekerder dan met galepeno
 
Mooi werk. Slimme aanpassing door snoep paprika’s te gebruiken.
 
Zien er lekker uit. Die Toinks gaan we ook maar eens op de veels te lange q lijst zetten😅
 
Wat een vondst TOINKS

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Heerlijke snacks heb je gemaakt. En leuk om eens met kippengehakt te werken. Heb ik nog nooit gegeten zelf. Miss toch eens proberen. TNX voor de inspiratie.
 
Heerlijke snacks heb je gemaakt. En leuk om eens met kippengehakt te werken. Heb ik nog nooit gegeten zelf. Miss toch eens proberen. TNX voor de inspiratie.
Dit was niet met kippengehakt maar met op hapjesgrootte versneden kipdijfilet. Maar met kippengehakt staan ze ook nog op de planning.
 
Terug
Bovenaan Onderaan