BasBQ
Beef en Steak

Action kamado actie

MiKeZZa

Tondelzoeker
Berichten
12
Ik doe al vele jaren met mijn simpele Weber en wil al tijden een Kamado aanschaffen. Het mooiste vind ik een Bastard Urban, maar dat is me wat te gortig. Echter; bij de goedkopere ben ik bang dat het na een jaar uit elkaar valt en dat je dan alsnog 800 euro kwijt bent.

Nu komt Action echter met deze; https://shop.action.com/nl-nl/p/872...8_1683648486_a75e5e2a2b6f698ec99e180f521b871e

Dat maakt het toch wel erg verleidelijk voor me...

Iemand tips of op- of aanmerkingen?
 
Ik ken deze Kamado persoonlijk niet, dus ik kan er weinig over zeggen qua kwaliteit.

Als ik kijk naar de prijs, erg netjes!

Paar dingen vallen op qua uitrusting, maar daar is de prijs dan ook naar:
- geen losse mand voor de kolen, maar een plaat = lastiger Kamado leeg halen en schoonmaken
- geen accessoires zoals deflector / plate setter = let op diameter of deze van een ander merk toegepast kunnen worden

Verder vind ik de bescherming van het frame naar het keramiek wat matig (alleen staande hoeken beetje bescherming, maar daar is de prijs ook naar.

Al met al oogt ie best interessant, er vanuit gaande dat accessoires goed beschikbaar zijn of accessoires van andere merken passen.

Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Ik ken deze Kamado persoonlijk niet, dus ik kan er weinig over zeggen qua kwaliteit.

Als ik kijk naar de prijs, erg netjes!

Paar dingen vallen op qua uitrusting, maar daar is de prijs dan ook naar:
- geen losse mand voor de kolen, maar een plaat = lastiger Kamado leeg halen en schoonmaken
- geen accessoires zoals deflector / plate setter = let op diameter of deze van een ander merk toegepast kunnen worden

Verder vind ik de bescherming van het frame naar het keramiek wat matig (alleen staande hoeken beetje bescherming, maar daar is de prijs ook naar.

Al met al oogt ie best interessant, er vanuit gaande dat accessoires goed beschikbaar zijn of accessoires van andere merken passen.

Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
Helemaal eens , .
MikeZZa,,,,zal vast wel iets passen of passend te maken zijn als je wat creatief bent .
En de smaak van je gerecht zal niet anders zijn dan een van honderden euro's meer .
 
De handleiding heb ik even bekeken en wat opvalt is de garantie.
De garantie op het keramiek is slechts 1 jaar. Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om te investeren in een Kamado met betere ieder garantie op het keramiek.

Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk
 
1 jaar is inderdaad niet veel , meer een gok object.
Zou dan op mp kijken voor een beter merk , zit je dan ook met garantie maar de kans is wel groter dat hij langer mee gaat.
 
Aan de andere kant, hij kost € 400,-…….

Al doe je er maar een paar jaar mee, voor dat geld kun je mooi kennis maken met een kamado en uitvinden wat je wel/niet verlangt van een merk.

Als je dan je dure centjes echt gaat uitgeven weet je precies wat je wil.
 
Gaat dat keramiek dan vaak stuk? Want dat is wel een dingetje…
Dat hoeft niet natuurlijk, mijn eerste was een compact van €100, nooit wat mee gebeurd en word nog gebruikt door de nieuwe eigenaar
 
Nu bij de sligro, wat bekender merk
Screenshot_20230510_070340_Samsung Internet.jpg
 
Gaat dat keramiek dan vaak stuk? Want dat is wel een dingetje…
Ik heb een Grizzly Grills L en veel pech ermee gehad, dus sinds vorige week staat hier de 4e sinds 2020. Niet alle problemen waren keramiek gerelateerd, maar de laatste ruil had te maken met een scheur in de Base en de vuurbox.

Al met al ben ik blij dat er forse garantie op dat merk zit, anders was ik een illusie rijker geweest.

Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
 
Leuk die aanbiedingen van de Sligro. Hou je er wel rekening mee dat de prijzen exclusief BTW zijn? Er komt dus nog 21% bovenop de prijs bij de kassa.
 
Ik zou denk ik doorsparen voor iets anders. In 2,5 jaar tijd heb ik twee keer een kapotte vuurbox gehad welke keurig onder garantie vervangen werd. Dat zie ik bij de action niet snel gebeuren.
 
deze is ook wel interessant vind ik. (zelf ook gekocht ivm de prijs en accesoires en garantie.
Garantie:
20 jaar op de keramische ketel en deksel, 2 jaar op de keramische vuurbox en vuurring
Accesoires:
  • Regenhoes
  • Kolenmand met kolenverdeler
  • Vlammend van start Introductieboekje met recepten
  • Plate setter / Heat deflector (large), bestaande uit 2 halve maanstenen
  • Aspan

https://www.amagard.com/be/the-columbus-kamado-large-startersset
 
Laatst bewerkt:
Ik vind €400 wel veel voor een toestel met 1 jaar garantie zonder iets bij. Dan had je beter afgelopen Black Friday voor het dubbele van de prijs de Kamado Joe Classic 1 gekocht. Dan had je 'levenslange' garantie en alles zat erbij, zoals ook D&C en platesetter. Bij het minste dat je met deze kamado van Action aan de hand hebt, is het een lijdensweg tijdens de garantie, en na de garantie ben je al snel het geld kwijt dat je nu denkt uit te sparen.

Voor het geld dat ik destijds aan de KJC1 heb gegeven, had ik bij Outr een XL ipv een Large, maar geen D&C en maar 2 jaar garantie. Gelukkig heb ik van mijn hart een steen gemaakt en voor de KJC gegaan. Wat echt helpt is eens langs gaan in een winkel waar ze kamado's verkopen en er ook echt kennis van hebben, zoals bv Vuur & Rook of BBQ experience. Dan ben je sneller overtuigd van de meerkost.
 
Ik zou denk ik doorsparen voor iets anders. In 2,5 jaar tijd heb ik twee keer een kapotte vuurbox gehad welke keurig onder garantie vervangen werd. Dat zie ik bij de action niet snel gebeuren.

Bij mij staat de 3de vuurbox klaar. Telkens een mailtje naar KJ zelf en binnen de week een nieuwe zonder morren. Bij mij is het wel extreem veel dat hij stuk gaat en niemand die er een verklaring voor heeft. Maar het is wel handig telkens direct een nieuwe te krijgen met de melding de oude met barstje zo lang mogelijk door te gebruiken.
 
deze is ook wel interessant vind ik. (zelf ook gekocht ivm de prijs en accesoires en garantie.
Garantie:
20 jaar op de keramische ketel en deksel, 2 jaar op de keramische vuurbox en vuurring
Accesoires:
  • Regenhoes
  • Kolenmand met kolenverdeler
  • Vlammend van start Introductieboekje met recepten
  • Plate setter / Heat deflector (large), bestaande uit 2 halve maanstenen
  • Aspan

https://www.amagard.com/be/the-columbus-kamado-large-startersset
Ja dit is 1 van de 3 opties die ik heb:

1) Allergoedkoopste nemen (huidige actie Action)
2) De Amagard deal nemen (vind hem heel mooi)
3) Bastard nemen (vind ik ook mooi en is dan een 'goed' merk)

Ik vind een apparaat van 400 euro kopen en na een jaar weggooien ook echt zonde van mijn portemonnee én de wereld.
 
Of de Grill Guru large via Hornbach voor 650 euro. Dat zou mijn kamado bij een beperkter budget zijn.
 
Of de Grill Guru large via Hornbach voor 650 euro. Dat zou mijn kamado bij een beperkter budget zijn.
Volgens mij heeft de AH een aanbieding voor €599 op dit moment.

Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk
 
Ja dit is 1 van de 3 opties die ik heb:

1) Allergoedkoopste nemen (huidige actie Action)
2) De Amagard deal nemen (vind hem heel mooi)
3) Bastard nemen (vind ik ook mooi en is dan een 'goed' merk)

Ik vind een apparaat van 400 euro kopen en na een jaar weggooien ook echt zonde van mijn portemonnee én de wereld.

Of voor €650 een Grill Guru met een nette garantie én een firebox die door de partjes opbouw weinig kans op breken geeft :) En een platesetter, aspook, regenhoes..
 
Terug
Bovenaan Onderaan