Ik zou vooral goed bedenken wat je voor je hobby over hebt. Voor mij was het principe belangrijker dan het budget. hoe vaak ga je m gebruiken en welke overige spullen wil je aanschaffen?
Heb zelf de grill guru wekelijks aanstaan terwijl vrienden van mij hun green egg en bastard 3x per jaar gebruiken voor een hollandse bbq in de zomer
Zo ken ik er genoeg hoor, voor gewoon een saté te grillen et voila daar staat het dan.
Bij ons is low & slow zeer zelden en dat is dan een vleesbroodje zo een 3-4u laten garen, met niet zoveel rook. Gerookt is zo niks voor de vrouw en de kinderen, dusja. Daarom dus zelf een weber performer gekocht. Pizza bakken en "gewoon" vlees, wat groenten etc, maar low & slow doen we hier niet. Je moet een beetje kijken wat je er mee gaat doen zeg ik altijd. Ik zou ook geen porsche kopen om aan te schuiven in de file bijvoorbeeld . Het kan natuurlijk wel, maar is voor mij overkill. Enja zo een kamado oogt mooier in de tuin, maar persoonlijk is er maar 1 ding dat telt voor mij: hoe smaakt het. En dat hangt niet af van de bbq maar diegene die het maakt en hoe goed hij weet om te gaan met zijn vuur.