BasBQ
Beef en Steak

1e x kipgyros aan 't spit.

 
 

Zwientie

Pitmaster
Berichten
710
Vandaag voor de eerste keer mijn spit gebruikt. Heb het recept van Silvester1986 en van https://melebest.nl/gyros/ gebruikt maar dan met kippedijen. Daar had ik er nog genoeg van in de vriezer.

Dit is prima gelukt zo voor de 1e x.

De kippedijen 1 nacht in de marinade gezet.
Daarna nog 4 uurtjes in de gyros kruiden. Wel kant en klare hoor. Werkte voor mij prima.

Hierna lekker gesmeerd om de dijen netjes op de spies te krijgen.

Ondertussen op mijn oude weber de kooltjes in de fik gestoken.

Meater+ erin en draaien maar. Deze werkt echt mooi.

Na 2 uurtjes even stiekem een stukje geproeft. Al zeg ik 't zelf lekker hoor

Na 2 en half uur ongeveer temp van 74 graden bereikt en het op een pitabroodje genuttigd.

De Q blijft machtig mooi op temp zelfs in deze kou. Tuurlijk staat hij aardig uit de wind. Maar toch ben echt blij met mijn weber
IMG_20210206_091832.jpg
IMG_20210206_091838.jpg
IMG_20210206_134921.jpg
IMG_20210206_140442.jpg
IMG_20210206_141915.jpg
IMG_20210206_153445.jpg
Screenshot_20210206_145242_com.apptionlabs.meater_app.jpg


Verstuurd vanaf mijn STK-L21 met Tapatalk

IMG_20210206_153445.jpg

Bekijk bijlage 15505
 
Laatst bewerkt:
Lekker lekker lekker
Ziet er goed uit
Hier draait het spitje met kipshoarma 😋
 
Jaloersmakend mooi! Gaaf man. Echt top
 
Ziet er heerlijk uit! Ben benieuwd naar een plaatje van de afgesneden stukjes 🤤
 
Wat een feest is dit. Heerlijk die krokante stukjes.
 
Dit lijkt me zo lekker. Heb het al voorgesteld om te maken hier thuis. Krijg gewoon honger bij het zien van die lekkere plaatjes.
Dat moet smullen geweest zijn
 
Holy shoarma. Perfect

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Ah dus idd met kippedijen ook te doen, las net iemand die dat vroeg.....ziet er zeer smakelijk uit, mooi man!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Wauw! Dit heb je echt heel erg smakelijk in beeld gebracht! Krijg meteen zin in een broodje gyros🥺
 
ziet er goed uit Zwientie ! zo te zien kan het dus ook prima met kip. Projectje voor een volgende keer !
 
Heerlijk. Vroeg me al af of dat recept bij kippendijen ook zo goed zou werken. Nou bij deze het antwoord dus... 😋😋😋
 
Heerlijk. Vroeg me al af of dat recept bij kippendijen ook zo goed zou werken. Nou bij deze het antwoord dus... 😋😋😋
Ja viel mij ook reuze mee. De kip bleef echt lekker mals. Met de crispy buitenkant erbij was het echt smakelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan