BasBQ
Beef en Steak

1e keer Pulled Pork op de kamado

 
 

M3taal

Sprokkelaar
Berichten
42
Pulled pork op de Weber was altijd een groot drama. Een hel om de temperatuur goed consistent te houden. Een zucht wind of de boel laaide weer op.

Nu we sinds een maand of wat een Kamado was Pulled Pork dus een van de eerste dingen die ik graag wilde doen. Dus hop: 3kg procureur gehaald en gaan!

Avond ervoor de procureur al in de rub gezet. Recept voor de rub komt van Ralph.

A77B6547-0571-4C69-AB3D-10D8836580D5.jpeg


dat past maar net op 34cm rooster 😅 Qua rookhout gaan we voor een mooi stuk pruim en een stuk bordeaux wijnvat (eiken). Ook meteen een mooi project om de nieuwe Meater+ te proberen.

0FF23198-6489-4D51-9A0B-64331021073F.jpeg

Ik begin al honger te krijgen, en dan moeten we nog een aantal uren 😅 tot de 70 kerntemperatuur heb ik hem 2x gemopt met een Carolina Mop Sauce op basis van azijn, Chili en suiker. Niet echt nodig misschien, maar ook niet verkeerd denk ik :)

Omgevingstemp zat rond de 115 graden (na een piepkleine overshoot net over de 125 heen). En na een goede vier uur zat ik qua kern op 70. Inpakken dus.

812B3BF8-834E-40D0-B647-6652A3C92DEA.jpeg

Hij ligt er nu weer een kwartiertje op. Vanmiddag even langs de winkel voor broodjes en de ingredienten voor een coleslaw, gelukkig hebben we al een mandoline :)

Ik houd jullie op de hoogte!
 
PP is altijd leuk om te bereiden, veel succes met je run.
 
En de eerste broodjes zijn op :) het was heerlijk! Ik was enigszins bang er te veel smaak op de gooien met het moppen, maar dat valt gigantisch mee. Uiteindelijk restant mop gemengd met kookvocht en appelsap, dat nog iets in laten koken en dan door de pork gekneed.

foto’s:
18CD83C7-243F-49BE-A365-A794DB8FFB79.jpeg

Uiteindelijk zaten we rond half 4 op 93 kerntemp. Toen gaan prikken, nog niet zacht genoeg. Uurtje later waren we zover. Toen ingepakt in de koelbox en ruim een uur gerust.

Ondertussen de super-coleslaw uit Ralph’s video voor BBQ Street gemaakt. Met appel, radijs wortel en andere lekkere dingen.

0C118657-6966-44CA-812A-412AD8E79E6D.jpeg

Mooi wat rook-roze, lekker sappig door het inpakken. Ik lust ‘m wel!

886706F1-A304-481F-A583-C8ADE7192907.jpeg

Zeker zo op een zacht bolletje met de lekkere coleslaw. Meteen een paar broodjes naar de buren aan beide kanten gebracht, weer een paar weken rookkrediet opgebouwd 😉
 
Haha, mooie oplossing voor het rookprobleem. Gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Haha, mooie oplossing voor het rookprobleem. Gefeliciteerd met je Knorretje.
Bedankt Frits!
Ja de buren zullen niet snel zeggen dat ze last hebben. Maar zo zorg je in ieder geval voor een positieve associatie met de rooklucht 😉

Mooi is wel dat ik een van de buren nu zover heb dat hij zijn dekselloze bouwmarkt-BBQ van twee tientjes nu ingeruild heeft voor een Weber kogel, en dat hij nu ook eens gaat experimenteren met iets anders dan alleen hamburgers, speklapjes en supermarktworstjes 😉
 
Lekker opgemaakt broodje
Zullen een hoop pluimen gaan worden bij jullie
 
Zo. lekker broodje.
Blije buren en een mooie Knorrie verdiend.
 
Bedankt Frits!
Ja de buren zullen niet snel zeggen dat ze last hebben. Maar zo zorg je in ieder geval voor een positieve associatie met de rooklucht 😉

Mooi is wel dat ik een van de buren nu zover heb dat hij zijn dekselloze bouwmarkt-BBQ van twee tientjes nu ingeruild heeft voor een Weber kogel, en dat hij nu ook eens gaat experimenteren met iets anders dan alleen hamburgers, speklapjes en supermarktworstjes 😉

Ziet er lekker uit hoor. Gefeliciteerd met je knorrie.

Ook even tegen de buren zeggen dat je nog een leuk forum kent waar ze gratis lid van mogen worden. ;)
 
Ziet er lekker uit hoor. Gefeliciteerd met je knorrie.

Ook even tegen de buren zeggen dat je nog een leuk forum kent waar ze gratis lid van mogen worden. ;)
Een van de eerste vragen over een Weber-kogel was of hij ‘ook een rookfunctie had’ 😂😂
 
Een van de eerste vragen over een Weber-kogel was of hij ‘ook een rookfunctie had’ 😂😂
Mijn antwoord zou zijn "de zwarte niet, alle andere kleuren wel"
 
Gefeliciteerd met je knorretje🐷
Ik heb zelf weber staat wel onder de overkapping daardoor geen last van wind of andere temp invloeden. Was wel iets duurder dan een kamado die overkapping maar ach alles heeft zijn prijs😊
 
Gefeliciteerd met je Knor 🥳 dat is een heerlijk broodje pulled pork geworden, jullie en zelfs beide buren hebben genoten van een lekker broodje PP, wat een feestje 😁
 
Beste Jasper, in je opening stel je dat P.P. op je Weber altijd een groot drama was i.v.m. het constant houden van de temperatuur daarmee geef je de indruk dat het maken van een P.P. of Brisket of ieder ander gerecht wat een langere rook/grill tijd nodig heeft een zeer moeilijke zaak is op een Weber en voor sommige lezers is dat wellicht een rede om het niet te proberen, jammer want met een goede kennis van je bbq de juiste inzet van je materiaal (o.a. goede briketten, waterbak en een Minion opstelling van je briketten) is het zeker heel goed te doen en hoeft het geen drama te zijn maar zeker niet heel lastig.




Brisket ± 11 uur

Ja als je zegt dat een Kamado dat wat gemakkelijker doet ben ik het gelijk met je eens maar voor mij geen reden om een goede (lees veel duurdere kamado) aan te schaffen.

Je p.p. ziet er heerlijk uit dus van harte gefeliciteerd met je sticker.
 
Beste Jasper, in je opening stel je dat P.P. op je Weber altijd een groot drama was i.v.m. het constant houden van de temperatuur daarmee geef je de indruk dat het maken van een P.P. of Brisket of ieder ander gerecht wat een langere rook/grill tijd nodig heeft een zeer moeilijke zaak is op een Weber en voor sommige lezers is dat wellicht een rede om het niet te proberen, jammer want met een goede kennis van je bbq de juiste inzet van je materiaal (o.a. goede briketten, waterbak en een Minion opstelling van je briketten) is het zeker heel goed te doen en hoeft het geen drama te zijn maar zeker niet heel lastig.




Brisket ± 11 uur

Ja als je zegt dat een Kamado dat wat gemakkelijker doet ben ik het gelijk met je eens maar voor mij geen reden om een goede (lees veel duurdere kamado) aan te schaffen.

Je p.p. ziet er heerlijk uit dus van harte gefeliciteerd met je sticker.
Begrijp me niet verkeerd: het is inderdaad echt niet onmogelijk. En heb zelf zo ook wel eens een Boston Butt 14 uur lang gered. Maar om nu te zeggen dat het dan een comfortabel ‘ritje’ was: nee. Gewoon uitstekende Ecobrasa-briketten. Waterpan eronder. En een Weber 57 GBS wat ook geen slechte kogel is. Inmiddels ook 7 jaar ervaring met dat ding, dus lukt het wel. Het blijft gewoon een dun lijntje tussen de goede temperatuur en een overshoot. Ook met minion, ook met snake. Heb beiden meerdere keren geprobeerd. In ieder geval nooit het gevoel gehad dat ik tussendoor rustig even naar de winkel kon ofzo. En nu met een paar weken Kamado heb ik dat nu al.
 
Tja, als je het zo bekijkt.
 
De kamado zal idd makkelijker zijn.
Maar ik kon met p.p op mijn weber gewoon gaan schaatsen. Het is ook maar net hoe kieskeurig je bent natuurlijk. Als ik de weber op 120 wil houden ga ik echt niet moeilijk doen als het 130 is of 110 graden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hans
De kamado zal idd makkelijker zijn.
Maar ik kon met p.p op mijn weber gewoon gaan schaatsen. Het is ook maar net hoe kieskeurig je bent natuurlijk. Als ik de weber op 120 wil houden ga ik echt niet moeilijk doen als het 130 is of 110 graden.
Daar zou ik graag een foto van gezien hebben, jij schaatsend met je Weber waar een pork op ligt 😁😉
 
De kamado zal idd makkelijker zijn.
Maar ik kon met p.p op mijn weber gewoon gaan schaatsen. Het is ook maar net hoe kieskeurig je bent natuurlijk. Als ik de weber op 120 wil houden ga ik echt niet moeilijk doen als het 130 is of 110 graden.
En je procureur ook niet, die kan daar best tegen ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan