BasBQ
Beef en Steak

1e keer Beer Can Chicken (radler variant...)

 

Eld och Rök

Vuurmaker
Berichten
73
Vrijdag Burger…. Eh wacht even, dan moet je wel burgers in huis hebben. Vergeten te halen, maar gelukkig hebben we een alternatief. Er ligt al een tijdje een mooie kip 🍗 te wachten om mijn 1e Beer Can Chicken te maken. Nu vind ik bier eigenlijk niet lekker (om het voorzichtig uit te drukken), dus ga ik haar met Radler 🍋maken. Om het toch beetje wat biersmaak mee te geven heb ik die van Grolsch gebruikt. Daar zit nog iets van een bittertje in. ’s Middags al begonnen de rub (Smokey Bastard recept) te maken en tegen etenstijds de kip een lekker badje van Olijfolie met citroen en de rub gegeven. The Bastard lekker op temperatuur gebracht en de kip in de houding op de plaat gezet. Mijn Meater houdt voor mij de kerntemperatuur in de gaten, dus ondertussen tijd om de bijgerechten te maken.
Ik had niet zo’n heel grote kip dus na krap een uur, stond de meter op 75 graden en kon ze rusten en ontleed worden. Een cursus trancheren zou niet gek zijn… valt nog niet mee zo’n kip een beetje netjes in stukjes te krijgen… 😬
Maar tjonge wat is dit een lekkere manier om een kippetje te grillen. Wij hebben er heerlijk van gesmuld (en er is nog wat over voor bij de borrel…. 😉

BBC2.jpg


BBC3.jpg


BBC4.jpg


BBC5.jpg


BBC6.jpg


BBC7.jpg


BBC8.jpg
 
Lekker kippetje, gefeliciteerd met je sticker.
Radler is daar inderdaad heel geschikt voor, geeft nog een leuke citrustouch mee. Voor de rest is dat goedje niet te drinken.
Na een aantal keer BCC wordt het hier morgen kip aan het spit.
 
Ik keur hem goed 😉. Welkom bij de Tokkies.
 
Gefeliciteerd met je tokkie 🐔
 
@Eld och Rök de bier doet helemaal niets voor je kip, er verdampt helemaal niks uit het blik. Je had het zelf achterwege kunnen laten, mja dan had je niet die mooie tokkie verdiend 😁
Wel een mooi resultaat. Bij mij staat morgen een kipje op het programma.
 
Klasse, ziet er heerlijk uit hadden we best wel een poot van gelust ;) .
Gefeliciteerd met je tokkie!
 
Dank jullie.... Heb nog steeds de lekkere smaak in gedachten... Ga ik zeker nog een keer doen. Overigens had ik de kip vooraf geïnjecteerd met Radler en dat proefde je wel terug. Ook de drank al flink opgewarmd voordat de kip erop ging. Naar mijn idee is er toch redelijk wat verdampt, het blikje was bijna leeg .....
 
Leuk uitgebreid verslag met zeer smakelijke foto's, vooral die op een na laatste foto 🤩 gefeliciteerd met je Tok 🥳
 
Gefeliciteerd met je sticker en je heerlijk uitziende kip, mooie plaatjes!
 
Kippie staat er mooi bij op de plank
Bij mij ziet de kip er niet uit als het mes er eenmaal in gaat na de bereiding, dan is het aanvallen 😉
 
Mooi verslag met dito foto's. Jet +1. Gaaf.
De kip is lekker gebruind e ziet eruit "om op te eten".
Gracias met je tokkie award.
 
Terug
Bovenaan Onderaan