BasBQ
Beef en Steak

1e barbecue!

CrimsonGuard

Tondelzoeker
Berichten
7
Mijn nam is Marc, 41 jaar en woonachtig in het noorden van het land. Ik ben hier lid geworden omdat ik op het punt sta mijn eerste barbecue aan te schaffen en dan is zo'n forum erg praktisch/leerzaam :p

Ik wil graag een Kamado Joe kopen, maar twijfel nog tussen een Joe Junior of een Masterbuilt/Joe Classic 1. Het grote oppervlak van de laatste lijkt me erg praktisch, maar misschien hebben we met z'n vieren (2 jonge kinderen) ook wel genoeg aan de Junior. Die is een stuk handzamer en verzekeringtechnisch gezien laat ik hem liever niet buiten staan. Keuzes, keuzes :p
 
Welkom op het Genootschap Marc, er zijn zat topics te vinden hier over de ervaringen van de diverse formaten en merken.

Succes met kiezen, en als je gekozen hebt en de rakker staat in de tuin, vel plezier er van (y).
 
Het grote oppervlak van de laatste lijkt me erg praktisch, maar misschien hebben we met z'n vieren (2 jonge kinderen) ook wel genoeg aan de Junior.

Je leest in al die draadjes terug dat je beter wat groter kunt kopen, zeker ook vanwege de toekomstige accessoires. Makkie dus deze. Gewoon lekker voor een large gaan! Veel kookplezier!
 
Laat ik het zo zeggen: op een grote kun je kleine dingen maken, maar op een kleine kun je geen grote maken. Ga voor de grote dus, je kunt nooit teveel ruimte hebben.
 
Welkom. En hoe groter de q hoe zwaarder en dus lastiger om mee te nemen.
 
En met een grondanker leg je dat ding eenvoudig vast......
 
Marc, welkom bij de club.

Kleine kinderen worden groot en je bent ook wel eens met meer mensen ;). Dus ik zou voor de grotere gaan.
 
Marc ik zou voor de grote gaan. Je koopt hem voor lange tijd. Kinderen worden groter en dan komen er vanzelf meer bij. Mijn jongste is 22 jaar en drie vier keer per jaar komt ze met vrienden bij ons bbq-en. Ze moeten er wel 80 km voor rijden. O ja houd je alcohol voorraad in de gaten anders blijft de boel nog slapen ook.
 
Welkom bij het genootschap

heb een M-ei maar achteraf gezien had ik beter een L kunnen kiezen. Succes met het maken van de keuze
 
Ik kan alleen maar onderschrijven dat de meerkosten van een maatje groter snel vergeten zijn.
Neem iig een maat waar accesoires voor te krijgen zijn.


Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Zelf heb ik de KJC 1 en wij zijn met 3. Kleiner zou gaan, maar als je dan al eens bezoek hebt, loop je meteen tegen zijn limieten op. Beste combinatie zou de 2 zijn :LOL:
 
Welkom
 
Bedankt voor het welkom allemaal en ook voor de tips! Na intensief wikken en wegen toch besloten om voor de Junior te gaan. Op dit ogenblik moeten we een beetje voorzichtig zijn met de financiën, en denken we nog wel even vooruit te kunnen met de Junior. En als over een paar jaar we toch toe zijn aan iets groters kunnen we dan wellicht voor de Classic 5 gaan ofzo :p

Nog tips voor noodzakelijke accessoires? Een rib-rack leek me wel praktisch, een thermometer om het vlees te controleren, en ik heb natuurlijk al de kick ash basket voorbij zien komen. Wat mis ik verder nog?
 
Bedankt voor het welkom allemaal en ook voor de tips! Na intensief wikken en wegen toch besloten om voor de Junior te gaan. Op dit ogenblik moeten we een beetje voorzichtig zijn met de financiën, en denken we nog wel even vooruit te kunnen met de Junior. En als over een paar jaar we toch toe zijn aan iets groters kunnen we dan wellicht voor de Classic 5 gaan ofzo :p

Nog tips voor noodzakelijke accessoires? Een rib-rack leek me wel praktisch, een thermometer om het vlees te controleren, en ik heb natuurlijk al de kick ash basket voorbij zien komen. Wat mis ik verder nog?
Voor het rek dan de VARIERA van de IKEA dan toch? 😉
 
Welkom. Succes met de aankoop
 
Terug
Bovenaan Onderaan