Beef en Steak

Zoals beloofd, meubel voor de Joe

vanHeist

Sprokkelaar
Avond!

Zoals sommige al wisten, was ik deze zomer van plan om een meubel te maken voor de Joe onder de overkapping.

Ik had op vakantie in de zon op de iPad een model getekend, eenmaal thuis had ik afgelopen week nog een aantal dagen thuis wat me goed uitkwam. (Link naar model:https://collaborate.shapr3d.com/v/aOy5Iw9HIzv-5IxRVEb1F)

Meubel is gemaakt van douglas palen 100x100 en eiken planken. Alleen de wasbak/kraan zijn nog niet binnen, die moet je er maar bij denken. Ik ben geen professional, maar ik doe m’n best:)

Hieronder een greep uit de foto’s, soort van op volgorde van bouwen.
IMG_6750.jpeg

IMG_6754.jpeg

IMG_6756.jpeg

IMG_6767.jpeg

IMG_6772.jpeg

IMG_6775.jpeg

IMG_6779.jpeg

IMG_6780.jpeg

IMG_6781.jpeg

IMG_6784.jpeg

IMG_6789.jpeg

IMG_6809.jpeg

IMG_6818.jpeg

IMG_6822.jpeg

IMG_6824.jpeg

Bedankt voor het kijken!

Ziet mooi strak uit ,
Denk er om dat eiken best kan uitzetten in de breedte in de herfst/ winter wanneer de luchtvochtigheid omhoog gaat .

Wat is je diameter uitsparing van het blad voor de kamado?

En wat is de hoogte bovenkant blad tot onderkant kamado?

Ps denk aan de keramische voetjes onder de kamado, je krijgt door het grote stuk douglas behoorlijk wat hitte verschil met het stuk waar geen hout zit

Erg fraai. Ben meteen jaloers de mijne staan maar op dat sullige rekje. Maar ben ook te omgeduldig en onhandig of beschik niet over her juiste gereedschap hiervoor. Ben benieuwd na enkele keren gebruik. Omdat velen een andere oplossing onder de bbq moeten maken na verloop van tijd ivm hitte. Maar erg mooi.

Ik zie geen ceramische rode pootjes van Kamado Joe of een dikke steen. Maar zelfs die scheuren. En de ruimte tussen je buitenkant Kamado en houten rand lijkt mij vrij nauw. Heb je hier een oplossing voor die niet te zien is op de fotos. Of hoe. Want als ik mijn Kamado Joe Max openzet om schoon te branden worden de zijtafels al warm 😇

Ik ben ook bang dat de hitte niet goed weg kan onder het blad. Misschien 2 ventilatoren achter in zetten die de warmte wegblazen. Van die ventilatoren die je op de kachel zet die uit zichzelf beginnen te lopen

Terug
Bovenaan Onderaan