BasBQ
Beef en Steak

Zelfbouw buitenkeuken voor mijn Kamado en Weber

Offerte binnen, 190 eurotjes voor een hoes... best prijzig


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Met die prijs was ik blij geweest maar goedkoop is het zeker niet. Ik vind het het geld wel waard als ik de levensduur van alle spullen er mee verleng. Wat er onder staat kost minstens 10x zoveel
 
Om te beginnen , je ontwerp ziet er strak uit .
Of je betonnen blad 200 kg gaat wegen betwijfel ik , ik verwacht iets van 160 kg .
Wat voor hout ga je gebruiken , douglas of eiken , eiken is natuurlijk een stuk duurzamer, steviger EN duurder.
Ik heb er zelf 1 gemaakt van douglas , zonder betonnen blad .
Deze is zeer degelijk en zwaar.
Let wel op met een hoes , zorg dat het genoeg ventileert anders krijg je uiteraard condensvorming.
Ik zie ook dat de achterwand dicht is in je ontwerp , zorg ervoor dat de warmte goed weg kan onder je blad.
Als je de balkjes stevig genoeg neemt dan zal het doorbuigen wel meevallen als je met 8 poten gaat werken.
Dit is wat ik er van heb gemaakt ;)
0ssLkaH.jpg

JD8aGQk.jpg

TXVvfnC.jpg
Korte vraag over die metalen afdek ring rond de weber, wordt die niet heet?
 
Super mooie tafel geworden.
Waar heb je de scharnieren vandaan?

De scharnieren komen gewoon van de gamma. Was de dichtstbijzijnde plek waar ze zwarte scharnieren hadden :ROFLMAO:
 
Om te beginnen , je ontwerp ziet er strak uit .
Of je betonnen blad 200 kg gaat wegen betwijfel ik , ik verwacht iets van 160 kg .
Wat voor hout ga je gebruiken , douglas of eiken , eiken is natuurlijk een stuk duurzamer, steviger EN duurder.
Ik heb er zelf 1 gemaakt van douglas , zonder betonnen blad .
Deze is zeer degelijk en zwaar.
Let wel op met een hoes , zorg dat het genoeg ventileert anders krijg je uiteraard condensvorming.
Ik zie ook dat de achterwand dicht is in je ontwerp , zorg ervoor dat de warmte goed weg kan onder je blad.
Als je de balkjes stevig genoeg neemt dan zal het doorbuigen wel meevallen als je met 8 poten gaat werken.
Dit is wat ik er van heb gemaakt ;)
0ssLkaH.jpg

JD8aGQk.jpg

TXVvfnC.jpg
Heb je ook een tekening van deze buiten keuken ? Ik vind hem super en wil hem ook gaan makem.
 
Heb je ook een tekening van deze buiten keuken ? Ik vind hem super en wil hem ook gaan makem.
Helaas heb ik er geen tekening van ,we zijn gewoon aan de gang gegaan en op het einde van de dag hadden we dit gemaakt . Voordeel was wel een timmerwerkplaats van mijn neef.
Tafel is 2250 mm breed en 800 mm diep . We hadden Douglas gebruikt , de poëten waren 80x80 mm . Rvs ring heb ik laten lasersnijden op het werk , is wel een mooie maar dure optie.
 
Thanks voor de reply. Ik kan in ieder Geval de maat gebruiken. Werkplaats en lasersnijden zit er helaas niet in voor mij.
 
@mrooding super gaaf gedaan! ik zit (zoals velen) ook te denken om een buitenkeuken te maken incl betonnen blad. Ik weet alleen niet of ik het van (Douglas) hout wil maken of iets permanenters als steen met stuclaag oid.... nog even bedenken.

Mag ik vragen wat je (ongeveer) kwijt bent geweest aan de tafel (zonder hoes)? Zou je ook een foto willen delen van de schroef/bouten waarmee je de weber hebt opgehangen? ik heb zelf een master touch, dus ben nog in beraad of ik die in zijn totaal wil plaatsen of zonder dome houder.
 
Prachtig resultaat met dat betonblad. Die luchtbelletjes is enorm moeilijk om volledig te vermijden, maar persoonlijk vind ik dat het erbij hoort.

Maar begrijp dat het naar hygiëne toe mss wat minder is. Dus kunt het nog bijwerken met bv Ardex B12 herstelmortel.

Ikzelf zou het hele blad met doorzichtige epoxy hebben behandeld. Dan is alles opgevuld
 
Zwaar onder de indruk hoor! Supermooi dit meubel...... heb een afbeelding afgedrukt en zomaar even op een salontafeltje laten 'slingeren'.

vrouwlief: "Hé, wat is dat voor een plaatje?"
'O, ik kwam wat tegen op het forum. Vind je het mooi?'
"Ja, wel mooi. Maar..... groot! Moet dat écht?"
'Eigenlijk is dit de enige manier.....'
"......"

Bied perspectief !
 
Complimenten voor de prachtige creaties en dank voor de uitvoerige verslaglegging, erg leuk en informatief om te lezen


Gr. Mike
 
Vrijdag begonnen aan mijn buiten keuken, nog even wachten met het weer om de beton te storten... Vanzelf sprekend op die van jou geïnspireerd..
Aan je gereedschap te zien klus je wel vaker ;) Het ziet er al mooi uit!
 
Dit draadje ga ik ook even volgen. Mooie meubels! Deze week ook een kamado large besteld. Moet samen met 57cm Weber in een meubel komen. De 47cm zal ik moeten ontslaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan