NSM
Vuurmaker
Zo groen als gras hier op het forum maar toch al leuke ideeën kunnen opdoen. Daardoor ook de keuze gemaakt om zelf een buitenkeuken te maken en daarbij een bastard large solo my2020 aangeschaft.
Ik heb best 2 rechterhandjes maar nog nooit echt met hout in de weer geweest.
Paar ideeën opgedaan en eigenlijk basis idee gejat van Marc.
Ik had nog marmeren keuken bladen vanuit de keuken van mijn schoonouders en deze wil ik heel graag gebruiken. Zodoende zijn deze bladen het uitgangspunt qua afmetingen. Ik heb denk ik 4 schetsen gemaakt en toen was de definitieve versie klaar! Tijd om materiaal te bestellen, dit is geworden;
7,5 × 7,5 douglas palen
5 x 7,5 douglas paal
2,5 x 4 Douglas regels
19,5 × 2,8 douglas planken
Dynaplus ar coating 6 x 120 schroef
Aan de gang dus!
Ik ga alles zelf zagen en even bij een kennis een circjelzaag en afkortzaag mogen lenen. Erg blij mee, scheelt weer hoopjes centjes en waarschijnlijk gebruik je die zagen daarna toch niet meer. Tenzij jullie buitenkeukens gaan bestellen
De bedoeling is eerst de frames maken voor voor en achterkant;
Eerste frame klaar, nog ééntje in de maak.
Dan de tussenligger monteren en dan de hele handel even in de olie. Ik had nog 1,5 blik over van de verranda welke ook van douglas hout is. Zo wordt het weer mooi 1 geheel.
Vandaag zwenkwielen besteld. Deze gaan eronder voordat de bladen worden gemonteerd.
Volgende stappen zijn vloertje erin, wandjes maken, regels monteren als dragers voor de keukenbladen, deurtjes maken en plankjes.
Tot zover deel 1.
Later meer.
Ik heb best 2 rechterhandjes maar nog nooit echt met hout in de weer geweest.
Paar ideeën opgedaan en eigenlijk basis idee gejat van Marc.
Ik had nog marmeren keuken bladen vanuit de keuken van mijn schoonouders en deze wil ik heel graag gebruiken. Zodoende zijn deze bladen het uitgangspunt qua afmetingen. Ik heb denk ik 4 schetsen gemaakt en toen was de definitieve versie klaar! Tijd om materiaal te bestellen, dit is geworden;
7,5 × 7,5 douglas palen
5 x 7,5 douglas paal
2,5 x 4 Douglas regels
19,5 × 2,8 douglas planken
Dynaplus ar coating 6 x 120 schroef
Aan de gang dus!
Ik ga alles zelf zagen en even bij een kennis een circjelzaag en afkortzaag mogen lenen. Erg blij mee, scheelt weer hoopjes centjes en waarschijnlijk gebruik je die zagen daarna toch niet meer. Tenzij jullie buitenkeukens gaan bestellen

De bedoeling is eerst de frames maken voor voor en achterkant;
Eerste frame klaar, nog ééntje in de maak.
Dan de tussenligger monteren en dan de hele handel even in de olie. Ik had nog 1,5 blik over van de verranda welke ook van douglas hout is. Zo wordt het weer mooi 1 geheel.
Vandaag zwenkwielen besteld. Deze gaan eronder voordat de bladen worden gemonteerd.
Volgende stappen zijn vloertje erin, wandjes maken, regels monteren als dragers voor de keukenbladen, deurtjes maken en plankjes.
Tot zover deel 1.
Later meer.
Laatst bewerkt: