BasBQ
Beef en Steak

Zeeuws BBQ Spek - nieuwe sessie

Lekker Spekkie voor je Bekkie Sander!
 
en al geproefd? je loopt jezelf helemaal gek te maken man.
ik rook je spekkie zelfs hier.... Man, wat een heerlijke geur is dat toch.

volgende keer 3x zoveel maken. dit kan je werkelijk overal bij eten. Bij de formule 1, bij de voetbal, bij de........
of gewoon op een broodje, of door de spaghetti, of....
 
Mooi project dit! Ziet er nondeju lekker uit

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
 
Nog niet geproefd? Wat een geduld 😁

Was al mooi gekleurd voor het de wsm in ging, toen tie klaar was nog mooier.
Smakelijk alvast
 
Haha bedankt allemaal voor de leuke reacties!

Ik heb de snijmachine uit de kast getrokken.
IMG_20210425_103202.jpg


Wat een mooie kleur heeft hij gekregen zeg!
Oh en wat rook het gigantisch lekker toen dit zo voor me lag. Ik heb hem door drieën gesneden en vervolgens met de genoemde allessnijder in plakjes gesneden. @mrooding bedankt voor de tip van de allessnijder. Hij werkt perrrrfect.
IMG_20210425_103805.jpg


IMG_20210425_103809.jpg


IMG_20210425_104400.jpg

BTW, als ik hier kijk, zie ik het midden van het midden.. misschien nog een dagje extra pekelen nodig gehad?


Ik zal het voor de vorm even met jullie delen, maar jullie weten het toch al.
SUPER LEKKER!
FINGER LICKING GOOD, REALLY.

Lekkere dunne plakjes, verdeeld over diepvries zakjes en natuurlijk enorm veel gesnoept tussendoor. Straks lekker op een bolletje bij de lunch!
IMG_20210425_110002.jpg
 
Haha bedankt allemaal voor de leuke reacties!

Ik heb de snijmachine uit de kast getrokken.
Bekijk bijlage 20184

Wat een mooie kleur heeft hij gekregen zeg!
Oh en wat rook het gigantisch lekker toen dit zo voor me lag. Ik heb hem door drieën gesneden en vervolgens met de genoemde allessnijder in plakjes gesneden. @mrooding bedankt voor de tip van de allessnijder. Hij werkt perrrrfect.
Bekijk bijlage 20185

Bekijk bijlage 20186

Bekijk bijlage 20187
BTW, als ik hier kijk, zie ik het midden van het midden.. misschien nog een dagje extra pekelen nodig gehad?


Ik zal het voor de vorm even met jullie delen, maar jullie weten het toch al.
SUPER LEKKER!
FINGER LICKING GOOD, REALLY.

Lekkere dunne plakjes, verdeeld over diepvries zakjes en natuurlijk enorm veel gesnoept tussendoor. Straks lekker op een bolletje bij de lunch!
Bekijk bijlage 20188

Fantastisch toch! De snijmachine geeft inderdaad een prachtig resultaat. Helaas duurt het schoonmaken langer dan het snijden 🙄

Volgens mij ga jij nu veel vaker buikspek kopen. Wij zijn enorm fan van de maple cured bacon 😁
 
wil je nu stoppen met die foto's? ;)
zit ik hier met een tosti...... :rolleyes:
 
Wauw Sander ik was graag bij je komen proeven van dat spekkie😍 dat ziet er echt super lekker uit en zo'n snijmachine is heel handig, wij hebben dezelfde😜 geweldig dat die @mrooding alles uitzoekt wat de beste koop is🤪
 
Prachtig, spekkie naar mijn bekkie, water loopt me in de mond.
 
Mooi eindresultaat hoor, wat een foto's ook hihihihi (y)
 
Ik vul deze nog maar eens aan..
Gezien alles hetzelfde is gegaan als vorige keer, maar ik niet al te veel foto's heb..

Kilootje buikspek in de marinade, weekje gelegen in de koelkast om af en toe in te masseren en de kneden.
Deze op de WSM gegooid die zachtjes aan stond, gezamelijk met wat appel hout.
Wel heb ik dingen geleerd van de leden die na mij hetzelfde maakten.
Ik heb het stuk buikspek in 2-en gesneden, het dikke stuk en het dunne stuk.
1625492855148.png

Kern temp gehaald op het dunne stuk eerst.. je verwacht het niet he.
Kort (maar toch zeker wel een stukje later) was ook het dikke stuk gereed.
1625492894830.png

Geleerd van de mensen na mij: snij door 2én. Voordelen naar mijn idee:
Sneller tot de kern met de marinade, want kleiner stuk vlees. al zal dit minimaal zijn.
Een stuk is eerder klaar dan de ander, ik had bij de eerste sessie het dunste stukje wat wel veel verder gaar was.
Dat zorgde voor (minimaal) aantal plakjes wat bijna een beef-jerky structuur had gekregen. Dat was wel elkker, maar hoort natuurlijk niet.
Dit had ik nu dan ook niet.
Deze keer ook gekozen om hem neer te leggen, mochten er grill strepen op komen zie je die toch niet omdat je dunne plakken snijdt.

Vervolgens dus weer mooi plakjes mogen snijden met de snijmachine.
Gekocht na aanraden van @mrooding, nogmaals bedankt Marc, echt een top aankoop geweest.
Hey, en weet je wat, ik doe ook eens gek.. Zien jullie mijn smoeltje ook eens..
(Ja in deze tijd deden we nog mee, vandaar het plakkertje)
1625492965066.png

ezgif.com-gif-maker.gif



Wat een schitterend stukje buikspek heb ik hier zeg.. Veel mooiere 'tekening' of verdeling van vlees/vet.
Super tevreden.
1625493004588.png

1625493945157.png


Kilootje delen door 4, en verdelen in 2x vacuum (voor langer bewaren in vriezer) en 2x in ikea zakjes.
1625493061588.png


En om wat mooiere kleur te laten zien even wat natuurlijker licht opgezocht bij het raam:
1625493082321.png


Alles in de koeltas en naar schoonvader gelopen.
Mijn schoonvader was jarig, en elke keer als ik van mijn vorige portie (van dit topic) iets in de koelkast had, kon hij er niet vanaf blijven.
Hij had zijn cadeau's al eerder gehad.. en op deze manier kwamen we niet met lege handen aan.

Jullie hadden zijn gezicht moeten zien.
Een kilo zelf gemaakt Zeeuws spek voor hem alleen.

Vanuit de camping waar hij in het weekend naar toe ging kreeg ik dit..
Twee lekkere dikke plakken voor een kleine boterham ;)
1625493273865.png


Zijn andere schoonzoon (2 dochters) mag dan wel een dikke Primo hebben...
Deze jongen staat met 10-0 voor na deze sessie ;)
We mogen weer even met z'n dochter verder..
Tot de volgende, vrienden.
 
Laatst bewerkt:
Smak-smek-smikkel..😋😋
Dit zier er vefijnd en smaakvol uit.
Stuur maar een plakje op.
 
Moet ik ook eens maken, ziet er heerlijk uit.
Oh en mooie tattoo, die van mij is net weer van m'n arm af ;-)
 
Smak-smek-smikkel..😋😋
Dit zier er vefijnd en smaakvol uit.
Stuur maar een plakje op.
Zoals geschreven, ik heb er zelf geen eens een over ;)

Moet ik ook eens maken, ziet er heerlijk uit.
Oh en mooie tattoo, die van mij is net weer van m'n arm af ;-)
Jaja, zoals geschreven, toen zaten we er nog in.. Nu hier nog een op m'n been die het iets te lang uit houdt maar de rest maar direct verwijderd..
 
Zo dat is een meer dan geslaagd project geworden, zal vast niet heel lang in de koelkast liggen ;)
Bij o.a. de Mediamarkt verkopen ze rollen met sealfolie die zijn niet zo gek duur en denk ik prima te gebruiken voor iets als snel terug koelen.
Ik gebruik de rollen zelf i.c.m. een Princess vacumeermachine en de folie is goed sterk, misschien heb je ( of andere lezers hier ) er wat aan ;)

 
Zo dat is een meer dan geslaagd project geworden, zal vast niet heel lang in de koelkast liggen ;)
Bij o.a. de Mediamarkt verkopen ze rollen met sealfolie die zijn niet zo gek duur en denk ik prima te gebruiken voor iets als snel terug koelen.
Ik gebruik de rollen zelf i.c.m. een Princess vacumeermachine en de folie is goed sterk, misschien heb je ( of andere lezers hier ) er wat aan ;)

Wat ze bij mediamarkt over de folie zeggen:
Deze sterke en scheurbestendige folie van Koenic is geschikt voor de meeste vacuüm- en sealapparaten. De folie is geschikt voor het gebruik in de magnetron en vaatwasser
Whut? Als soort van sous-vide ofzo? :ROFLMAO:

Ik bestel ze bij marmelot overigens, maar als de mediamarkt ze op voorraad heeft, en je hebt niet veel nodig (ik sla altijd veel in) is dat ook een optie.
 
Wat ze bij mediamarkt over de folie zeggen:

Whut? Als soort van sous-vide ofzo? :ROFLMAO:

Ik bestel ze bij marmelot overigens, maar als de mediamarkt ze op voorraad heeft, en je hebt niet veel nodig (ik sla altijd veel in) is dat ook een optie.
Ja, ik heb ook geen idee waarom je de folie in de vaatwasser zou willen doen, of je moet zo krenterg zijn dat je je folie wilt hergebruiken .. ? :oops:
Wij wonen vlak bij een vestiging van de mediamarkt dus voor ons is dat makkelijk om even binnen te lopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan