BasBQ
Beef en Steak

Zalm uit de pizzaoven en pizza’s natuurlijk.

 
 
 
 

Frits

Administrator
Forumleiding
Berichten
20.031
Vandaag bahalve pizza’s ook zalm uit de Ooni.

Eerst de zalm, die ging eerst twee uur in de teriyaki marinade met wat sesamzaad. Dan warm je eerst de skillet op, 3 minuten op 350C. Dan beetje olie in de pan en de zalm voor 5 minuten in de Ooni.

0CF8A85D-C093-4F89-AC1C-D4F1045A7AB8.jpeg


A59DA5B5-D146-4447-880D-425678262894.jpeg


Het ging heel hard dus na drie minuten er al uitgehaald en onder aluminium folie gelegd zodat de restwarmte voor verdere garing zorgde. Toen wat teriyaki glaze erover. En terug in de Ooni.

76567FC7-868E-41D1-9CCD-9A0236C45680.jpeg


Lente-uitjes eroverheen en klaar 😉.

FB162B9C-A87C-4415-9410-C6A1E4C42D2A.jpeg


Toen een paar pizza’s.

2E0BDF19-6FE4-4FE5-A066-870B74FFBA0A.jpeg


392FC983-F278-4867-8103-D437A31031A7.jpeg


1D6DBFB4-CE9A-46DE-B980-9EB739F0D93C.jpeg


Als afsluiting een pizzolo met zure room, banaan en honing.

CED560DD-0E80-4C36-8862-BB12F548E8D2.jpeg


BAD7D8F7-51A6-4C2A-9DA5-D4C5FAF19135.jpeg


Het was stil aan tafel.

Bedankt voor het kijken.
 
Geweldig.. Zo’n Ooni is volgens mij wel echt een tof ding!
 
Zo hee. Dat gaat echt hard zeg.
Mooi speelgoed Frits.
 
Dat ziet er allemaal goed uit zeg, die pizzaoven gaat wel als een malle zeg!
 
Die zalm ziet er heerlijk uit (de pizza’s ook, maar die verwacht je iets eerder uit de pizzaoven ;)) Ik snap wel dat het stil was aan tafel :)
 
Heel gaaf Frits. Mooi om te zien dat de zalm ook mooi uit de oven is gekomen. Leuk om te zien. Pizza’s zien er goed uit. Dat dessert moet ik me eens in verdiepen. Lijkt me ook eens leuk voor de verandering.
 
Mooi Frits!
 
Ben zelf geen zalmfan maar ziet er wel lekker uit.
Die pizza's: wat een pareltjes.
Denk dat ik die posts van jou ivm je Ooni toch maar eens aan mijn vrouw moet tonen om op termijn zelf zo'n mooie pizza-oven te scoren.
 
Zo'n oven zal ik eens voorstellen thuis. Zalm expres in 3 minuten supersnel. Merk je dat het anders smaakt bij deze snelle bereiding?
Geslaagd resultaat.
 
Super gaaf Frits!
Lijkt wel dat het eiwit geen eens de kans heeft gehad om eruit te komen.
En terecht dat het stil is aan tafel haha! Blijf maar komen met die ooni topics, super gaaf en verfrissend voor het forum. Echt een leuk ding!
 
Laatst bewerkt:
Mooi man, die Zalm lijkt me echt fantastisch zo.
Pizza's zien er ook weer geweldig uit.
 
Gave oven en gaaf om zo pizza's en Zalm te maken. Heerlijk
 
Ziet er heerlijk uit! Dat is nog eens goed gebruik maken van je pizza oven :)
 
Dat ziet er echt heerlijk uit.

Wij hebben afgelopen weekend ook zalm op van de Q. (vergeten foto's te maken)
 
Zo'n oven zal ik eens voorstellen thuis. Zalm expres in 3 minuten supersnel. Merk je dat het anders smaakt bij deze snelle bereiding?
Geslaagd resultaat.
In totaal duurde het wel tien minuten, gedeelte van het garen ging buiten de Ooni door de warmte die in het gietijzer zit.
De smaak is niet echt anders, je bereikt op deze temperaturen een andere korst, dat smaakt niet anders maar geeft een ander mond gevoel. Maar die snelheid blijft het meest wonderlijke.
 
Mooi man, die Zalm lijkt me echt fantastisch zo.
Pizza's zien er ook weer geweldig uit.
Kreeg vandaag nog complimenten over de zalm. Zelf eet ik geen vis, dus ik moet afgaan op wat zij zeggen.
volgende keer dep ik de vis wat beter schoon en gaat de marinade er na 5 minuten op.
ook gaat de temp iets lager, volle kracht was nu toch teveel van het goede.
 
Terug
Bovenaan Onderaan