Vandaag maar eens het (vreemde) recept van Noskos geprobeerd. Ik was een beetje sceptisch, want hoe kan zalm met pindakaas nou lekker zijn? Maarja ik sta altijd open voor wat nieuws. En aangezien ik ook geen vis fan ben, vind ik het juist leuk om te ontdekken of een bepaald recept het wat beter te behappen maakt.
Als eerste de marinade gemaakt van miso, rijstazijn, pindakaas, sojasaus en gember.
Daarna de zalmmoten in een ziplock en de marinade erbij.
Even 2 uur in de koelkast laten marineren en nog even een woksaus voor bij de wokgroenten gemaakt.
Rookplank even in het water.
Q aansteken tot 150 graden. Zalm uit de koelkast en nog een beetje ingesmeerd met wat marinade uit het zakje.
Plankje op de Q en vijf minuten wachten, waarna de temperatuur wordt opgevoerd maar 180 graden.
Tussendoor pandanrijst gemaakt en wokgroenten. Na ongeveer 20 minuten was de vis klaar op 52 en 51 graden.
Het was zeker lekker. Zelfs voor mij. De kinderen vonden het helemaal geweldig lekker. Volgende keer maak ik dus wat meer voor de kids
je proeft wel wat pindakaas, maar niet overheersend. Volgende keer pak ik Calve om te kijken of dat nog verschil in smaak geeft of misschien zelfs een beetje Faya Lobi pindakaas voor wat pit.
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Als eerste de marinade gemaakt van miso, rijstazijn, pindakaas, sojasaus en gember.

Daarna de zalmmoten in een ziplock en de marinade erbij.

Even 2 uur in de koelkast laten marineren en nog even een woksaus voor bij de wokgroenten gemaakt.
Rookplank even in het water.

Q aansteken tot 150 graden. Zalm uit de koelkast en nog een beetje ingesmeerd met wat marinade uit het zakje.

Plankje op de Q en vijf minuten wachten, waarna de temperatuur wordt opgevoerd maar 180 graden.

Tussendoor pandanrijst gemaakt en wokgroenten. Na ongeveer 20 minuten was de vis klaar op 52 en 51 graden.

Het was zeker lekker. Zelfs voor mij. De kinderen vonden het helemaal geweldig lekker. Volgende keer maak ik dus wat meer voor de kids

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk