Lijkt me een logische verklaring. Gisteren in een kom warm water, gaven 3 sondes van de signal en de thermapen nagenoeg hetzelfde aan. Achter de komma een beetje verschil.
Maar idd, als ik hem in het vlees steek, blijft hij oplopen en lijkt het niet echt een referentie om op verder te gaan. Dacht dat het handig zou zijn na een reverse bij het searen. Maar denk dat het vlees dan echt heel dik moet zijn.
Maar toch blij met de pen![]()
Je moet bij de Thermapen wel rekening houden dat het meetpunt ook echt de tip van het meet pinnetje is. Dus let op dat je de pen niet te ver door steekt. Ook kan een probe van een externe thermometer in een stuk vet of zeen zitten. Daardoor zal je ook afwijkende waardes kunnen krijgen.
Ik heb wel eens 4 probes van m’n IGrill in een stuk procureur gestoken. Die gaven ieder een anderen waarde aan. De IGrill gebruik in nu enkel nog bij lange runs ter indicatie. En de Thermapen als echte check. Het meten met de Thermapen dient 2 doelen. 1 de temp. En 2 door het prikken voel je ook goed wat de gaarheid van het stuk is.