BasBQ
Beef en Steak

WSM, UDS of ????

 
 
 
 
 

McPeet

Gemarineerd
Berichten
1.650
Beste BBQ-vrienden,

Na een jaar met mijn Weber Summit te hebben gewerkt is het tijd om even terug te kijken.
De Summit vind ik een geweldig apparaat, maar het low en slow met rookhout werkt niet echt zoals ik zou willen. Er verdwijnt te veel rook aan de zijkant van de klep waardoor de gerechten bijna of geen rookring hebben. Ga binnenkort overigens proberen om met kachelkoord die opening te "dichten" maar ook het echt stabiel laag laten branden van de Summit werkt niet lekker.
Vandaar mijn vraag, wat raden jullie aan voor low en slow sessies. Een WSM (47-er) een UDS of misschien iets waar ik nog niet aan gedacht heb. Het gaat me niet om de kosten, meer om het eindresultaat.

Ben benieuwd, en alvast bedankt voor jullie reacties.

Gr Peter
 
ik heb zelf geen ervaring met een UDS, al hoor ik daar ook hele goede verhalen over, ik heb alle drie de WSM's van weber en ben daar prima over te spreken
 
Ik heb goede ervaringen met een UDS, zeker makkelijk bij grote hoeveelheden. Is een kamado misschien een derde optie?
 
McPeet zei:
Er verdwijnt te veel rook aan de zijkant van de klep waardoor de gerechten bijna of geen rookring hebben.

Aangezien de rookring gevormd wordt door CO en NO dat reageert met myoglobine in het vlees...betekent dat niet dat je gasmachine daar dan eigenlijk gewoon te "goed" voor is? Te schone verbranding zeg maar?
Dus dan zou je iets aan de schone verbranding moeten doen....maar natuurlijk is er geen excuus om gewoon een andere te kopen, maar toch
 
Als het niet om de kosten gaat maar om het eindresultaat zou ik ook keramisch overwegen.
 
Ik heb zowel een UDS als een Kamado. Kamado heeft mijn voorkeur, super op temperatuur te houden, smaak ook altijd top en brandstofverbruik laag. Voor feestjes is hij echter te klein en ben ik erg blij met mijn UDS. Daar kan met gemak 15 kilo ribs op. Moet hem alleen wat meer in de gaten houden en bradstofverbruik is wat hoger.