BasBQ
Beef en Steak

Wie aus der Pommesbude...

 

Eld och Rök

Vuurmaker
Berichten
73
Van mijn Duitse vrienden heb ik al veel geleerd. Culinair van kok Hans hij leerde me o.a. dat asperges ook lekker kunnen zijn. Over wijn van vinoloog Christian, hij liet me kennismaken met de lekkerste Duitse wijnen (en heeft me daarmee bijna mijn trek in andere wijn bedorven😉 …) en op vliegvis gebied heb ik erg veel geleerd van Rolf (instructeur) … Niet alleen technisch maar vooral ook het genieten van alles eromheen….
Eén ding zit al vanaf mijn jeugd in mijn systeem en dat is de Duitse Currywurst… Op mijn spaarzame reisjes van toen, was dit steevast een van de dingen die gegeten werd. Heerlijk….

Vandaag daarom zelf maar eens aan de slag… Currywurst op de kamado (ja je moet er toch elk weekend minstens 1 ding op klaarmaken), een heerlijke saus erbij gemaakt en een lekker knapperig wit “Kaiserbrödschen” erbij (een naam die ze in Duitsland zelf niet kennen overigens)….
Echt super lekker…. Wie aus der Pommesbude … 🥂


Currysaus recept: Ik houd van pittig en heb "Madras-curry poeder" gebruikt. Meer of minder curry of Cayenne kan altijd ...

10 gr Olijfolie
120 gr Tomatenketchup
60 gr Water
½ tl Cayennepeper
½ tl Boullionpoeder
2 eetlepels Suiker
1 eetlepel Currypoeder
½ theelepel Zout
Een beetje Peper

Alles samen in een pannetje en een minuutje of 3 laten pruttelen....

WOrst 1.jpg


Worst 2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dit ga ik ook eens proberen, maar wel met een paar worsten meer 😉
 
Semmel-Brötchen met curryworst. Heerlijk!
 
Wat je van onze duitse buren beschrijft, daar kan ik me wel in herkennnen. Niets mis met de wijnen, het echte bier, etc.
Helaas ben ik niet zo'n fan van curry wurst.
Wat niet wil zeggen dat deze door jou niet smaakvol gemaakt is. Smakelijk. 😋
Ik ga dit met jouw saus toch eens proberen.
 
Curryworst, altijd fijn..
 
Alle redenen zijn goed om de Q aan te steken, maar dat worstje zag er maar eenzaam uit.
In ieder geval bedankt voor je recept, opgeslagen bij mijn favorieten en zo wordt de todo-lijst weer wat langer.
 
Ahhh currywurst, zo lekker.
Neemt me terug naar toen ik hem maakte.. hmmm
lekker!
 
Is ook mijn favoriet duits gerecht. Ben er mee opgegroeid. Een broer van mijn duitse grootmoeder woonde in het appartement waar zelfs mijn grootmoeder als kind woonde en onderaan deze blok was er een krantenkiosk rechts, en een currywurstbude links. Telkens we op familiebezoek in Duitsland waren, was het currywurstzeit :ROFLMAO: Zo in dat typisch gegolfde kartonnen bakje.

Vermits ze zelf niet meer leeft en haar 8 broers ook niet meer leven (ze was het enigste meisje), is de band met de Duitse familie volledig verbroken. Dus die Currywurst eet ik dan nu altijd op skivakantie in Oostenrijk.

Maar nu ik het hier zei, ook eens zelf maken.
 
Hoe simpel kan lekker zijn zeg.. diepe buiging

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Heerlijk TOP.
Dit ziet er geweldig uit. Krijg heimwee naar de Duitse avonturen in het Wald, of skiën in Oostenrijk. Dit gaan we gewoon een maken. TNX voor het recept van de saus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan