BasBQ
Beef en Steak

WGA zeeuws spek wonder

 
 

TraegerTinus

Gemarineerd
Berichten
1.146
Goedenavond,

Na bij een slager een onsje ham gehaald te hebben (en grillworst kaas... die nog warm was en droge worst, dat was het meneer? Jjjneeeee, en borrelworst, klaar, anders nog iets nnnnjaaaa, doe maar dat stuk zeeuws spek... anders nog iets?)

Thuis gekomen zeeuws spek in dunne plakjes gesneden, oe.wat lekker.

Dus dat kan Tinus zelf ook, volgende dag slager... kilo buikspek zonder zwoerd en spullen gekocht van Noskos zeeuws spek recept.

Gisteren in de marinade en vanmiddag de WGA aangezet.

Stuk beukenrookhout en probes erin.

47cdff3556f9cbdd53152a7c3500cad7.jpg
75bd8b3e71c95d03ee12d0c13f08d13b.jpg



WGA aangemaakt, dikke Snake cocosbriketten (2naast elkaar en 1 erop) 4 goedkope aanmaakblokjes eronder en binnen een half uur een mooi gloeiend hoopje.

Temperatuur op het rooster was constant tussen de 105 en 115 graden, helemaal mooi dus.

Na een goed anderhalf uur waren de 1e 2 stukjes klaar en het afkoelen kon beginnen.




Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
9fc0c785408a7cf776f8ff3fe5580d38.jpg
63a2c7b6a8327d40c9d4c31aba475f99.jpg
590a6322122cb38ef1ee6c9221d92ff0.jpg



Smaak was prima, morgen weer proberen na een nachtje in de koelkast. (Nog maar 1 nachtje slapen)

Al met al weer een leuk WGA avontuur.

Fijne avond allemaal.
 
Laatst bewerkt:
Hallelujah!
 
Lekker hoor 😋
 
Een extra plus omdat het op de WGA gemaakt is. Toch een bepaalde liefde voor hier thuis. Voelt direct als vakantie.
Zeeuws spek ziet er lekker uit, dungesneden op een broodje :p
 
Een extra plus omdat het op de WGA gemaakt is. Toch een bepaalde liefde voor hier thuis. Voelt direct als vakantie.
Zeeuws spek ziet er lekker uit, dungesneden op een broodje :p
Tussen de middag gedaan, met een klein drupje smokey bbqsaus. Heerlijk

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Een extra plus omdat het op de WGA gemaakt is. Toch een bepaalde liefde voor hier thuis. Voelt direct als vakantie.
Zeeuws spek ziet er lekker uit, dungesneden op een broodje :p
Ik kan me heel goed herkennen in dat gevoel. Hier gaat de wga misschien wel vaker aan dan de grote ketel 😅

Binnenkort ook maar weer eens stukje spek maken, de voorraad is hier alweer op
 
Potvers lekker Tienus!
 
Mooi ding die WGA
 
Mooi ding die WGA
Is mijn grote vriend inderdaad. Hoe je met zoiets eenvoudigs zo veelzijdig kan werken

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Heerlijk en blijft zo’n gaaf apparaat die WGA...
 
Mooi die low en slow gerechten van de WGA. En spekkie de week overleefd?
 
Heerlijk, spek! Binnenkort ook maar weer eens doen. Goed idee!
 
Mooi die low en slow gerechten van de WGA. En spekkie de week overleefd?
Uhm, eerlijk gezegd ligt er nog wat in de vriezer, eerdaags een whisky proeverij, nou vind ik whisky niet echt lekker, maar alles daar omheen wel ;)
 
Uhm, eerlijk gezegd ligt er nog wat in de vriezer, eerdaags een whisky proeverij, nou vind ik whisky niet echt lekker, maar alles daar omheen wel ;)
Neem je je WGA toch mee... wordt het nog leuker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan