BasBQ
Beef en Steak

Welke thermometer koop je als beginner??

Ik zelf ben begonnen met een inkbird XS6 met enkel Bluetooth. Werkt eigenlijk heel goed, maar werd gek van het verbreken van de BT telkens ik wat bier ging halen in de kelder of ff ging plassen.

Paar maanden terug dan een Thermoworks Signal (en Billows) gekocht die ook op WIFI werkt en dat is een zaligheid.
 
Ik zelf ben begonnen met een inkbird XS6 met enkel Bluetooth. Werkt eigenlijk heel goed, maar werd gek van het verbreken van de BT telkens ik wat bier ging halen in de kelder of ff ging plassen.

Paar maanden terug dan een Thermoworks Signal (en Billows) gekocht die ook op WIFI werkt en dat is een zaligheid.
Staat ook nog op mijn lijstje investeringen 2021/2022.....
Maar dit werkt goed?
 
Ik heb de Signals en Billows hier liggen. Werkt in principe goed. Had alleen veel overshoot op de Kettle Joe. Standaard 20°C. Maar daar is inmiddels een oplossing voor die ik ook al binnen heb en nog even moet testen. Er komt geen eind aan al die testsessies 🙈
 
Ik heb de Signals en Billows hier liggen. Werkt in principe goed. Had alleen veel overshoot op de Kettle Joe. Standaard 20°C. Maar daar is inmiddels een oplossing voor die ik ook al binnen heb en nog even moet testen. Er komt geen eind aan al die testsessies
We rekenen op je hè

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Wanneer je richting een controller gaat kan ik ook van harte de Fireboard 2 Drive aan raden. Heeft wifi en bluetooth.
Kunnen 6 probes in (2 is voor mij meestal voldoende)
Lid open detection. Kan je tijd instellen hoelang hij niet de fan aanstuurt om overshoot te voorkomen.
Maar voor mij het belangrijkste, hij kan volledig op accu werken. Dus ook de fan aansturen met de accu. Dan heb ik geen 230v bij de q nodig. Ook fijn wanneer het wat regent.

En de app is erg uitgebreid. Je kan bv programma maken dat ie de q temperatuur op 120c houd totdat de core temp van het vlees 85c bereikt en dan de q temp tot 90c laten zakken.

Wanneer er interesse is kan ik er een keer een volledig draadje aan weiden.
 
  • Leuk
Waarderingen: riba
Ik heb de Signals en Billows hier liggen. Werkt in principe goed. Had alleen veel overshoot op de Kettle Joe. Standaard 20°C. Maar daar is inmiddels een oplossing voor die ik ook al binnen heb en nog even moet testen. Er komt geen eind aan al die testsessies 🙈
Die damper veronderstel ik?
 
Die inderdaad.
 
Ik gebruik nog steeds mijn Maverick Et-732.
Volgens mij worden die niet meer gemaakt (nu zijn er de XR- modellen).
Geen fancy grafiekjes of uitlezen via telefoon, maar gewoon lekker basic een zender en een ontvanger, die overal altijd werken.
Volgens mij niet de allergoedkoopste optie, maar ook zéker niet de duurste.
Als de mijne de geest geeft kan ik me zomaar voorstellen dat ik weer een vergelijkbare aanschaf.
 
Ik ben begonnen met die Fantast van Ikea, werkte prima voor de eerste langere sessies. Daarna overgestapt op de igrill2 van Weber. Deze gebruik ik nu al geruime tijd voor de spareribs, pulled pork, e.d. Vorige week voor mijn verjaardag de Thermapen One gekregen ^^, prachtig dingetje!
 
Ik ben begonnen met cloud BBQ online in China gekocht.
Goede temperatuur meter, 6 probes en overzichtelijke app op gsm, denk €35.
Ik gebruik hem nu minder omdat ik een inkbird smoker controller gekocht heb intussen.
 
Ik kwam een FoodBuddy® PRO tegen bij Bol voor €35,-. Deze heeft 2 probes, is draadloos en zegt een bereik van 100mtr te hebben.

Kent iemand die?
 
Ik heb iets soortgelijks maar dan enkel denk ik.
49a87d566209924ff35aade0b0a4bc4d.jpg

Bereik is goed.
Instellen vindt ik relatief lastig. Reageert niet lekker op de toetsen.
Maar werkt al een jaar of 3 prima.
Zou ik hem nogmaals aanschaffen? Denk ik niet.....

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Ik heb een soortgelijk ding van de intratuin (huismerk). Werkt inderdaad prima maar aan die van mij valt best weinig in te stellen.
De hele tijd dat ding mee sjouwen werd ik ook snel zat haha.
 
Ik heb een soortgelijk ding van de intratuin (huismerk). Werkt inderdaad prima maar aan die van mij valt best weinig in te stellen.
De hele tijd dat ding mee sjouwen werd ik ook snel zat haha.
Temperatuur wijzigen moet door knop combi die niet vlekkeloos werkt.
Elke temperatuur is in te stellen maar kost een beetje moeite

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Temperatuur wijzigen moet door knop combi die niet vlekkeloos werkt.
Elke temperatuur is in te stellen maar kost een beetje moeite

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Op die van mij kon je alleen vooraf ingestelde gaarheden selecteren voor de 3 enige dieren op de wereld; kip, koe en varken 😅
 
Terug
Bovenaan Onderaan