BasBQ
Beef en Steak

Welke thermometer koop je als beginner??

Op die van mij kon je alleen vooraf ingestelde gaarheden selecteren voor de 3 enige dieren op de wereld; kip, koe en varken 😅
Ideaal apparaat zo te horen.
 
Ideaal apparaat zo te horen.
Wordt toch over beginners gesproken? Die van mij kon ook alleen maar temperatuur aflezen en je moest er ook altijd voor naar je keteltje ( niet van uit je luie stoel of zo) :D (super ouderwets maar ik gebruik hem nog steeds)

 
Wordt toch over beginners gesproken? Die van mij kon ook alleen maar temperatuur aflezen en je moest er ook altijd voor naar je keteltje ( niet van uit je luie stoel of zo) :D (super ouderwets maar ik gebruik hem nog steeds)

Die thermometers zijn inmiddels zo goedkoop dat er niet echt gesproken hoeft te worden over beginners thermometer. Voor een paar tientjes koop je al zo'n ding met 2 sondes en Bluetooth. Pas nog een 2e HerQs voor €25,- gekocht.
 
Snap de term beginners thermometer niet echt. Het zijn toch niet een product waarmee je moet oefenen om er beter mee te worden.
Dus uiteindelijk is het gewoon een kwestie van wat is je budget en welke optie je wilt. Als je nog twijfelt over de hobby dan kan je natuurlijk iets goedkopers nemen, daar is niks mis mee. Maar als je van plan bent jaren te BBQ dan is er helemaal niks mis mee om een thermoworks signals aan te schaffen.

Ik zou wegblijven van BT only thermometers, tenzij je goed BT bereik hebt in en om je huis. Maar meestal is een muurtje genoeg om verbinding te verliezen. Vaak begint dan alles te piepen.
 
Snap de term beginners thermometer niet echt. Het zijn toch niet een product waarmee je moet oefenen om er beter mee te worden.
Dus uiteindelijk is het gewoon een kwestie van wat is je budget en welke optie je wilt. Als je nog twijfelt over de hobby dan kan je natuurlijk iets goedkopers nemen, daar is niks mis mee. Maar als je van plan bent jaren te BBQ dan is er helemaal niks mis mee om een thermoworks signals aan te schaffen.

Ik zou wegblijven van BT only thermometers, tenzij je goed BT bereik hebt in en om je huis. Maar meestal is een muurtje genoeg om verbinding te verliezen. Vaak begint dan alles te piepen.
De goedkope (lees €25,-) HerQs thermometer die ikzelf gebruik heeft een perfect bereikt. Zelfs door meerdere muren en etages heen. Ik vind jouw stelling echt iets te kort door de bocht.
 
@Smokie. mijn ervaring is gewoon niet zo goed met BT. Bij mij viel de verbinding heel de tijd weg als ik de keuken inliep terwijl de BBQ 5m verder stond met een continu piepende app als gevolg. De keuken is nieuwbouw met goede isolatie waardoor alle radiosignalen geblokkeerd worden (ook wifi). Maar BT heeft gewoon beperkingen qua bereik en geeft dus bij meer mensen problemen in het dagelijks gebruik. Vandaar ook de disclaimer om BT alleen te nemen als je goed bereik hebt want als continu de verbinding wegvalt gaat de lol er gewoon snel vanaf.
 
@cold_as_ijs Ik wil jouw ervaringen uiteraard niet in twijfel trekken maar ik heb totaal andere ervaringen en vind het te kort door de bocht om alle thermometers die gebruik maken van Bluetooth in twijfel te trekken. Waarschijnlijk heb je een of andere miskleun gehad. Er zijn net zoveel gebruikers die uitstekende ervaringen hebben met Bluetooth. Mijn huis is top geïsoleerd en ik werk aan de voorkant van mijn huis op de eerste verdieping terwijl mijn bbq achter in de tuin staat. Werkt perfect. Minstens 15 meter door diverse lagen beton en isolatie. Hoe dan ook de HerQs heeft een prima bereik voor weinig geld voor als je geen dure Thermoworks wil kopen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een weber igrill 2 en vind ook dat hier de Bluetooth te kort schiet.
De bbqs staan achter in de tuin circa 8 mtr verder met 2 muren ertussen heb ik geen bereik meer.
meen volgende thermometer zou ik daarom altijd met WiFi aanschaffen.
sowieso, wil binnenkort een paar mooie stukken vlees s’nachts al op de bbq leggen, maar mijn slaapkamer haalt hij never nooit niet.
 
De Igrill heb ik niet gebruikt. Me uiteraard wel even ingelezen voor ik een thermometer kocht. Ik kan me wel vinden in de conclusie https://www.bbq-nl.com/easybbq-pro/
Kun je niet beter een controller kopen als je s’nacht wil gaan bbq’en?
 
Kun je niet beter een controller kopen als je s’nacht wil gaan bbq’en?

Nee, de Kamado is zo stabiel dat ik die gerust alleen durf te laten.
Het is alleen fijn dat mocht ie doorschieten ik een melding krijg.
 
Wat wil je gaan maken en hoelang gaat die set duren?
 
Ik heb al heel lang een full packer brisket op mijn verlanglijstje staan.
 
Dat BT thermometers bij veel mensen problemen geeft kan ik snappen. De officiële max range van bluetooth is 100m. Maar dat is in open veld onder ideale omstandigheden met goede antennes en geen andere stoorzenders in de buurt. Echter zijn veel devices voor 10m gemaakt oa om batterijen te besparen.
Bluetooth maakt bovendien net zoals wifi gebruik van het 2.4ghz spectrum. En op den duur is die frequentie band gewoon vol. Of zijn er wifi devices die vervelend doen op de zelfde kanalen waar je BT devices op willen werken.
Ook helpt het niet wanneer zender/ontvanger erg dicht bij metalen objecten in de buurt zijn (ketel bbq bijvoorbeeld). Ook kan het uitmaken hoe de antennes gedraaid zijn tov elkaar.

Ik heb geluk met m'n Meater+ thuis in een rustige woonwijk waar ik bereik heb tot in de slaapkamers boven. Maar niet iedereen zal zo'n geluk hebben.
Wanneer ik zeker wil zijn van goed bereik gebruik ik m'n Fireboard (al dan niet met fan) als thermometer met wifi. Maar da's een veel duurdere oplossing.
Al zijn er natuurlijk ook goedkopere thermometers met wifi.
 
Ik heb een weber igrill 2 en vind ook dat hier de Bluetooth te kort schiet.
De bbqs staan achter in de tuin circa 8 mtr verder met 2 muren ertussen heb ik geen bereik meer.
meen volgende thermometer zou ik daarom altijd met WiFi aanschaffen.
sowieso, wil binnenkort een paar mooie stukken vlees s’nachts al op de bbq leggen, maar mijn slaapkamer haalt hij never nooit niet.
De Igrill vind ik indedaad ook een onding, eigenlijk alles met Blue Tooth. Veel te kort bereik.
Je kunt ook kiezen voor het ouderwetse radiosignaal, echter heb je dan wel 2 kastjes 1 ontvanger en 1 zender
De Mavericks XR-30, XR-40, XR-50 werken zo en de Smoke van ETI (Thermapen) ook.
Bereik van mijn XR-50 is 150 meter en van de Smoke 90 meter, beiden in open veld, obstakels maken de afstand iets korter
Het enige nadeel van Maverick vind ik dat vaak als ze een nieuwe versie op de markt brengen de probes aanpassen.
ETI heeft daar volgens mij geen last van
 
Ben persoonlijk begonnen met deze:


Prima optie voor als je meerdere stukken tegelijk in de gaten wilt houden en ook nog je omgevingstemperatuur wilt meten (op verschillende punten). App en bluetooth bereik zijn ook goed, dus ideaal voor in de winter wanneer ik toch liever binnen zit :)

Houdt er wel rekening mee dat de (goede) instant read thermapennen sneller en accurater zijn, dus dat is wel aan te raden als volgende stap.
 
Omdat ik nu ook op zoek ben en er vast wat modellen verdwenen zijn maar ook zijn bij gekomen vraag ik:
Wat zo een mooie thermometer voor mij zijn?
Nog geen idee wat mijn grenzen zijn. Zowel prijstechnisch als creativiteit in en rond het ei.
 
Omdat ik nu ook op zoek ben en er vast wat modellen verdwenen zijn maar ook zijn bij gekomen vraag ik:
Wat zo een mooie thermometer voor mij zijn?
Nog geen idee wat mijn grenzen zijn. Zowel prijstechnisch als creativiteit in en rond het ei.
Same here. Heb een thermometer voor slow maar is een thermopen echt wel nodig dan?
 
Same here. Heb een thermometer voor slow maar is een thermopen echt wel nodig dan?
Mijn inziens onmisbaar. Meten is weten. Buiten voedselveiligheid zorgt het er ook voor dat je lekkere stukje vlees perfect wordt. Één keer een dure steak welldone laten gaan en je thermapen heb je er al bijna uit 😁
 
Mijn inziens onmisbaar. Meten is weten. Buiten voedselveiligheid zorgt het er ook voor dat je lekkere stukje vlees perfect wordt. Één keer een dure steak welldone laten gaan en je thermapen heb je er al bijna uit 😁
Zo had ik het nog niet gezien. Thanks. Goed gereedschap is het halve werk zei mijn pa altijd realiseer ik me nu. Ook voor BBQ. Daar gaat mijn vakantiegeld 😉
 
Omdat ik nu ook op zoek ben en er vast wat modellen verdwenen zijn maar ook zijn bij gekomen vraag ik:
Wat zo een mooie thermometer voor mij zijn?
Nog geen idee wat mijn grenzen zijn. Zowel prijstechnisch als creativiteit in en rond het ei.
Mijn inziens onmisbaar. Meten is weten. Buiten voedselveiligheid zorgt het er ook voor dat je lekkere stukje vlees perfect wordt. Één keer een dure steak welldone laten gaan en je thermapen heb je er al bijna uit 😁

Probeer eens de HerQs easy pro. Ik gebruik,deze al jaren voor L&S.
Thermapen is de aanschaf waard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan