BasBQ
Beef en Steak

Welke stove, The Windmill of Joy Stove

Wow daar ga je joystove niet meer voor krijgen. Fonteyn gaat die in 2022 weer aanbieden voor 139,95 🙂
Aanbiedingen zul je altijd wel hebben, maar ik vond dit idd een nette prijs.
 
Toch maar diegene van The Windmill besteld. Is nu een aanbieding bij Smokey Goodness voor 119,96. Voor de aanbieding klik hier
Mijn bestelling zou 3-4 weken duren dus geannuleerd en vervolgens hier besteld. Ook weer 20 euro in mijn zak gehouden daardoor. Bedankt Pascal voor het delen! 😇
 
Mijn bestelling zou 3-4 weken duren dus geannuleerd en vervolgens hier besteld. Ook weer 20 euro in mijn zak gehouden daardoor. Bedankt Pascal voor het delen! 😇
Graag gedaan. Scheelt weer!
 
Ik kook vokr het eerst met de windmill camp stove, stoofpot met hert. Ik heb een starter vol gloeiende briketten in de stove gemikt en de DO er op gezet. Op het gasfornuis had ik de DO even voorverwarmd, tot pruttelen aan. Maar de stove lijkt niet warm genoeg te worden, ik krijg de DO ook na 20 minuten niet aan het pruttelen. Ik vroeg me af of ik het goed doe met de kookringen: blijven die er allemaal op? Zodat de stove helemaal afgedekt is? Zo staat het ook op de afbeeldingen. Of haal je de binnenste ring er uit?

500F5770-C87A-4AB7-8660-995498E00E7B.jpeg
 
De ring(en) er uit, zodat een zo groot mogelijk oppervlak van je DO direct in de hitte van het vuur zit.
 
10 kooltjes waren hier steeds genoeg om alles aan het pruttelen te krijgen. Ik pakte alleen het middelste plaatje eruit.

c9f3b617de35093daa79d763da440efe.jpg
 
Het ging bij mij ook erg hard, het werd meer koken ipv stoven… Heb net als jij alleen de binnenste ring eruit gehaald en de luchttoevoer onderin bijna helemaal dichtgedraaid. Volgende keer maar even met de helft van het aantal briketten proberen, ik denk dat het dan wel warm genoeg is
 
Nu wil ik ook een stove! Zo even de directie lief aankijken haha.
Ik ken dat gevoel, vrouwlief is meestal ook van 'je hebt al materiaal genoeg' en zij houdt de vinger op de knip.
Maar ik ben vaak ook creatief in het bedenken van genoeg argumenten om toch kunnen over te gaan tot een aankoop.
Zo'n stove is is dat niet zuiniger in verbruik van briketten/houtskool ....
 
Ik ken dat gevoel, vrouwlief is meestal ook van 'je hebt al materiaal genoeg' en zij houdt de vinger op de knip.
Maar ik ben vaak ook creatief in het bedenken van genoeg argumenten om toch kunnen over te gaan tot een aankoop.
Zo'n stove is is dat niet zuiniger in verbruik van briketten/houtskool ....
Aan dat argument zat ik ook al te denken. De hedendaagse gasprijzen helpen ons natuurlijk ook wel 😅
 
Zo te horen moet ik mijn vrouw heel erg koesteren 😄
 
Ik ken dat gevoel, vrouwlief is meestal ook van 'je hebt al materiaal genoeg' en zij houdt de vinger op de knip.
Maar ik ben vaak ook creatief in het bedenken van genoeg argumenten om toch kunnen over te gaan tot een aankoop.
Zo'n stove is is dat niet zuiniger in verbruik van briketten/houtskool ....

Ja, en met een stove kun je natuurlijk al dat gietijzer nog beter gebruiken zodat je nu ook echt soepen en dergelijke kunt gaan maken.
Dus veel makkelijker complete maaltijden enzo. 😉😂
 
Ik ken dat gevoel, vrouwlief is meestal ook van 'je hebt al materiaal genoeg' en zij houdt de vinger op de knip.
Maar ik ben vaak ook creatief in het bedenken van genoeg argumenten om toch kunnen over te gaan tot een aankoop.
Zo'n stove is is dat niet zuiniger in verbruik van briketten/houtskool ....

Ja het is zeer zuinig in brandstof gebruik.
 
Met goedkeuring voor een nieuwe Kettle, WSM, Stove, gietijzer en andere toebehoren binnen een tijdsbestek van 3 maanden ben ik niet ontevreden. 😄
 
Ja, en met een stove kun je natuurlijk al dat gietijzer nog beter gebruiken zodat je nu ook echt soepen en dergelijke kunt gaan maken.
Dus veel makkelijker complete maaltijden enzo.

Plus je hebt een extra vuurbron die weinig plaats inneemt. Je hoeft je bbq niet op te offeren voor je DO en kunt daarop verder met iets anders terwijl je DO lekker staat te pruttelen
 
Laatst bewerkt:
Ben er ook super blij mee. Weet alleen nog niet zo goed of die luchtschuiven nou echt invloed hebben. Denk dat je meer kunt doen met de aantallen kolen. Heb hem pas drie keer gebruikt.
 
Schuif zet ik meestal bijna dicht. Verder inderdaad spelen met de kolen. Met 10 tot 12 kolen en 2 nieuwe erbij kon ik 2 tot 2,5 uur lekker stoven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan