BasBQ
Beef en Steak

Welke stove, The Windmill of Joy Stove

 
 
 
 

Pascal

Gemarineerd
Berichten
1.845
Ik wil graag een stove aanschaffen (of krijgen voor kerst😛). Nu kom ik uit bij de Windmill stove of een Joystove. Ik heb hier geen ervaring mee. Heeft iemand ervaring met een stove en misschien zelfs voor en tegens van de verschillende merken?
 
Nog geen ervaring maar morgen krijg ik de Windmill Camp Stove binnen.
Tenminste als @Smokie. thuis is want daar komt hij binnen. Hij heeft deze onlangs bij een vriend in werking gezien. Ik wil hem in eerste instantie gaan gebruiken als een extra warmtebron naast de bbq om bijvoorbeeld te wokken etc.
 
Laatst bewerkt:
Nog geen ervaring maar morgen krijg ik de Windmill Camp Stove binnen.
Tenminste als @Smokie thuis is want daar komt hij binnen. Hij heeft deze onlangs bij een vriend in werking gezien. Ik wil hem in eerste instantie gaan gebruiken als een extra warmtebron naast de bbq om bijvoorbeeld te wokken etc.
Ik ben heel benieuwd naar je bevindingen. Ik wil hem voor het zelfde gebruiken.
 
Ik heb laatst bij een vriend met de Windmill Stove gewerkt en was zo enthousiast dat ik er meteen een besteld heb samen met @Michel_D. Ik heb de Joy Large ook bekeken maar die was nergens meer leverbaar en viel daarmee automatisch af. Ook de Windmill is op veel plekken uitverkocht dus ik zou er niet te lang mee wachten.

20211113_185945.jpg
 
Ik heb een Joy Stove Large als extra hittebron. Ziet er redelijk hetzelfde uit als die hierboven. Ben er erg tevreden over. Ook de frituurpan gaat er op. Dat duurt dat wel een uurtje voor ie op temperatuur is, maar dat vinden we niet zo erg, dan staat ie een stuk minder aan 🙃

@Smokie. Kan je bij de windmill ook briketten toevoegen terwijl de pan er op blijft staan?