BasBQ
Beef en Steak

Welke stove, The Windmill of Joy Stove

 
 
 
 

Pascal

Gemarineerd
Berichten
1.845
Ik wil graag een stove aanschaffen (of krijgen voor kerst😛). Nu kom ik uit bij de Windmill stove of een Joystove. Ik heb hier geen ervaring mee. Heeft iemand ervaring met een stove en misschien zelfs voor en tegens van de verschillende merken?
 
Nog geen ervaring maar morgen krijg ik de Windmill Camp Stove binnen.
Tenminste als @Smokie. thuis is want daar komt hij binnen. Hij heeft deze onlangs bij een vriend in werking gezien. Ik wil hem in eerste instantie gaan gebruiken als een extra warmtebron naast de bbq om bijvoorbeeld te wokken etc.
 
Laatst bewerkt:
Nog geen ervaring maar morgen krijg ik de Windmill Camp Stove binnen.
Tenminste als @Smokie thuis is want daar komt hij binnen. Hij heeft deze onlangs bij een vriend in werking gezien. Ik wil hem in eerste instantie gaan gebruiken als een extra warmtebron naast de bbq om bijvoorbeeld te wokken etc.
Ik ben heel benieuwd naar je bevindingen. Ik wil hem voor het zelfde gebruiken.
 
Ik heb laatst bij een vriend met de Windmill Stove gewerkt en was zo enthousiast dat ik er meteen een besteld heb samen met @Michel_D. Ik heb de Joy Large ook bekeken maar die was nergens meer leverbaar en viel daarmee automatisch af. Ook de Windmill is op veel plekken uitverkocht dus ik zou er niet te lang mee wachten.

20211113_185945.jpg
 
Ik heb een Joy Stove Large als extra hittebron. Ziet er redelijk hetzelfde uit als die hierboven. Ben er erg tevreden over. Ook de frituurpan gaat er op. Dat duurt dat wel een uurtje voor ie op temperatuur is, maar dat vinden we niet zo erg, dan staat ie een stuk minder aan 🙃

@Smokie. Kan je bij de windmill ook briketten toevoegen terwijl de pan er op blijft staan?
 
@Robkrekel, bij de Windmill moet de ketel er even af. Bij de 2 uur durende sessie op de foto heb ik geen briketten hoeven bijvullen dus ik denk dat het vaak niet eens nodig is. Ik heb wel tussendoor even de ketel van de stoof genomen en gekeken hoeveel brikketten er nog in lagen. Ik vond het niet echt een onoverkomelijk probleem anders had ik voor de Joy gekozen die ook nog eens iets goedkoper is maar dit soort keuzes moet natuurlijk iedereen voor zichzelf maken.
 
Maakt ook niet zoveel uit verder. Ik ben altijd erg zuinig met briketten, omdat ik altijd bang ben dat ie snel te heet wordt :cautious:
 
Inderdaad, er hoeft bijna niks op en kokosbriketten branden wel een paar uurtjes. Dus of het bijvullen in de praktijk voor gaat komen dat moet iedere gebruiker voor zichzelf nagaan.
 
Vandaag The Windmill Camp stove gebruikt en ik ben er erg enthousiast over.
Vanmiddag St Louis Pork Steaks gemaakt.
Nadat ze een mooi kleurtje hadden gekregen op de Weber kettle de steaks (gesneden van procureur) in de Valhal DO gedaan met Hertog Jan bokbier en Baby Ray’s BBQ saus.
De saus eerst verhit op gasfornuis om wat sneller bezig te zijn.
Ongeveer 10 kokosbriketten in de Windmill gedaan en tussendoor wat gespeeld met de zuurstof toevoer.
Alles bleeft ruim 2 uur lekker pruttelen en daarna genieten van steaks en saus.
Wat mij betreft een aanrader die stove.
4696026da1f5447533c4bb7edef20446.jpg


d1bf271f966f69aa573c6036b1d5c46e.jpg

fa282abb75ccb0ecfc2bc565d98f4d42.jpg

aaa32ae86559e3c8e806400dfba683a0.jpg


71574104c76fadd1c0632e28efc3193f.jpg


9dc0781b0a94a5779b77ec419f4ded26.jpg
 
Leuke gear en een mooie aanvulling.
 
Wat een fantastische manier van koken toch. Bedankt voor je toevoeging @Michel_D
 
Ik lees net op de site van Fonteyn dat de Joystove begin 2022 mogelijk weer leverbaar is.
 
Nog even geduld hebben, of voor de Windmill gaan.
 
Ik had nog een video van de steaks op de stove.

 
Gaaf ding, ik heb hem toch ook maar besteld aangezien de joystove niet meer leverbaar is. De prijs zal ook voor de joystove ongeveer 139 gaan kosten dus het idee dat die missschien goedkoper zou zijn is ook niet het geval en ik heb geen geduld te wachten aangezien kerst al snel voor de deur staat 😇
 
Ga je geen spijt van krijgen.
 
Gaaf ding, ik heb hem toch ook maar besteld aangezien de joystove niet meer leverbaar is. De prijs zal ook voor de joystove ongeveer 139 gaan kosten dus het idee dat die missschien goedkoper zou zijn is ook niet het geval en ik heb geen geduld te wachten aangezien kerst al snel voor de deur staat 😇
Haha…. Zo gaat dat 😂. Ik was ook aan het kijken voor een stoof maar omdat de Joy L overal uitverkocht was en ik toch een kerstkado wou heb ik gekozen voor de iets duurdere Windmill.
 
Laatst bewerkt:
Zeker een mooie prijs
 
Terug
Bovenaan Onderaan