BasBQ
Beef en Steak

Welke spareribs bestellen

 
 

Mark b

Stoker
Berichten
377
Aangezien ik spare ribs wil maken en m’n slager ze niet heeft,wie weet waar de lekkerste te bestellen zijn?en dan graag geen dik bevleesde
 
Ik bestel regelmatig bij Lejean. Per stuk verpakt en van een fijne kwaliteit.
 
Ik bestel vaak bij the meatlovers iberico spareribs.
En kijk eens bij Beef and Steak.

Zal wel dik bevleesde en/of met ketting.
 
Ik bestel nagenoeg altijd bij B&S en dan de BABY BACK RIBS

20230615_175854.jpg



Even 24 uur in de koelkast rustig laten ontdooien
 
Laatst bewerkt:
De Amerikaanse St.Louis en Baby Back ribs bij forumsponser Beef en Steak zijn hier favoriet.
 
Ik haalde ze altijd bij Makro, moet je daar wel binnen kunnen .

Dozen met plm 5kg aan (bevroren) ribs. Nu weer in aanbieding voor 6euro pkg.

Prima ribben...naar misschien hebben anderen betere suggesties.
 
Ik kan idd bij de Makro naar binnen maar had daar laatst dik bevleesde ribs gekocht en deze hadden veel vet/spek/zeen en van geen van drie ben ik liefhebber
Ik vind die van Robbie er goed uit zien,wat dunner kwa vlees dus denk dat ik een favoriet heb
 
Oja wat zijn de ribs van spareribs expres voor soort?ff uit nieuwschierigheid.
Als ik zo de foto hier boven zie lijken ze wel t zelfde,of ben ik nou een beginneling?
 
Oja wat zijn de ribs van spareribs expres voor soort?ff uit nieuwschierigheid.
Als ik zo de foto hier boven zie lijken ze wel t zelfde,of ben ik nou een beginneling?
Toen het nog goedkoper was (nu niet meer te betalen) bestelde ik daar ook regelmatig en idd.. ze lijken er heel erg op. Anders bestel je er gewoon 2. Ze gaan echt wel op ;) Ben persoonlijk geen vet liefhebber.
 
Babybacks bij Beef&Steak, dan wel even je tijden in de 3-2-1 aanpassen naar ongeveer 2-1 1/2-1/2
 
Door jou foto ga ik ze zeker ook bestellen,ben erg nieuwschierig
deze bereiding was eerst in de rub een paar uur in de koelkast, luchtdicht in alu folie met een scheutje appelsap en klontje boter (luchtdicht) en dan iets langer dan 2 uur indirect op 150. Daarna voorzichtig uitpakken en 15 min per kant aflakken. Botjes vallen er bijna zo uit. Aflakken gewoon met bbq saus, honing en ketjap manis.

O ja, ik had ongeveer 600gram per rib
 
Ik pak altijd die met botjes. Lekker.
 
Laatst bewerkt:
deze bereiding was eerst in de rub een paar uur in de koelkast, luchtdicht in alu folie met een scheutje appelsap en klontje boter (luchtdicht) en dan iets langer dan 2 uur indirect op 150. Daarna voorzichtig uitpakken en 15 min per kant aflakken. Botjes vallen er bijna zo uit. Aflakken gewoon met bbq saus, honing en ketjap manis.

O ja, ik had ongeveer 600gram per rib
Krijgen ze van die twee uur in de folie dan ook al een mooie bruine kleur?dacht dat bij de 3 van de 321 methode(dus het roken) juist voor de kleur zorgde
 
De 3,2,1 kan natuurlijk maar dan wel de tijden aanpassen want echt heel dik bevleesd zijn ze niet. Ik zet ze gewoon in de rub (standaard sparerib rub) en laat dat intrekken voor een paar uur. Persoonlijk ben ik geen echte fan van veel rooksmaak (gebruik daarom marabu of acacia houtskool). De echte donkere kleur krijg je van de lak (4el bbq saus, 2el honing en 2el ketjap manis) maar door de rub zijn ze al donker van kleur. Hou je wel van wat rooksmaak dan kan je dat toevoegen tijdens het lakken.
 
Ik pak altijd die met botjes in. Lekker.
Dan moet je iets minder dan 2 uur aanhouden anders kunnen ze iets te gaar worden. Hier houden ze niet van kluiven. Het is ook niet zo dat je door ff te rammelen met de ribs de botjes eruit vallen hoor :ROFLMAO:
 
De 3,2,1 kan natuurlijk maar dan wel de tijden aanpassen want echt heel dik bevleesd zijn ze niet. Ik zet ze gewoon in de rub (standaard sparerib rub) en laat dat intrekken voor een paar uur. Persoonlijk ben ik geen echte fan van veel rooksmaak (gebruik daarom marabu of acacia houtskool). De echte donkere kleur krijg je van de lak (4el bbq saus, 2el honing en 2el ketjap manis) maar door de rub zijn ze al donker van kleur. Hou je wel van wat rooksmaak dan kan je dat toevoegen tijdens het lakken.
Nou heb er vier besteld en komen volgende week zaterdag als het goed is binnen.
Nu al nieuwschierig en jij bedankt voor alle info 👍
 
1000% dat je er geen spijt van gaat krijgen. Wel foto's maken he ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan