BasBQ
Beef en Steak

Welk startersboek?

Hallo ik zie door de bomen het bos niet meer.
Welk boek raden jullie me aan als eerste bbq boek? Eentje met simpele gerechten om te beginnen.

Daarnaast zoek ik ook een bbq met de beginselen en simpele gerechten voor rookovens.
 
"Het vuur de baas" door hr. Noskos is wel een goede starter. ;)
 
De BBQbijbel.
 
Ik werd door de uitgever van de BBQ Bijbel gevraagd om mijn boek te schrijven omdat er in de Bijbel geen uitleg staat over gebruik en dergelijke

Ik denk dat Het vuur de baas het ideale boek is voor als je net begint. Als je de recepten maakt die erin staan heb je ook alle technieken een keer gedaan.

Maar de boeken van Steven Raichlen kan ik ook van harte aanbevelen, al zijn die meer op recepten en gericht.

Big Bob Gibson is een favoriet hier, maar alleen in het Engels.
 
Bedankt, het vuur de baas valt normaal vandaag nog in de bus.

Bram
 
 

brem

Vuurmaker
Berichten
53
Ik zit met precies hetzelfde probleem.. haha!
Smokey Goodness spreekt me qua illustraties erg aan echter lijkt het wel een wat 'gevorderd' boek.

Het vuur de baas zal ik eens gaan bekijken in de winkel. Vind het fijn er even doorheen te bladeren voordat ik het koop :)
 
Bedankt, het vuur de baas valt normaal vandaag nog in de bus.

Bram

Goede keus om o.a. de diverse technieken en ideeën onder de knie te krijgen. Voor de ingewikkelde en mooie kookboek plaatjes die je hier soms voorbij ziet komen kan je altijd nog een mooi boek zoeken maar de titel van het boek "Het vuur de baas" geeft al aan hoe belangrijk dit is voor het maken van een mooi gerecht.
Heel veel plezier en succes met het BBQ-en.
 
Met Het Vuur de Baas heb ik echt een vliegende start kunnen maken.
Binnen een paar sessies draai je je hand niet om voor een lekkere beer can chicken of 3-2-1 ribs.
Veel plezier ermee

Sent from my GM1913 using Tapatalk
 
Met Het Vuur de Baas heb ik echt een vliegende start kunnen maken.
Binnen een paar sessies draai je je hand niet om voor een lekkere beer can chicken of 3-2-1 ribs.
Veel plezier ermee

Sent from my GM1913 using Tapatalk
Inderdaad een heel fijn boek. Must have wat mij betreft

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Dan ook maar dit boek besteld :) na al zijn filmpjes van Noskos al gezien te hebben en enkele zeverlappen verder kon het boek niet uitblijven natuurlijk :)
 
Vandaag dit boek uitgelezen, zeer intressant met veel nuttige info! Zeker een goed boek voor beginners! En nog mooi gesigneerd ook door Dennis himself
 
Je hebt al een goede Q. Je bent ingelezen en hebt video studies gedaan.
Boek van Dennis bestellen....
Vervolgens briketten/houtskool en de 7 nuttige gereedschappen en dan ...........gewoon beginnen.
Succes.
 
Vandaag dit boek uitgelezen, zeer intressant met veel nuttige info! Zeker een goed boek voor beginners! En nog mooi gesigneerd ook door Dennis himself
Smokey Goodness zou ik je ook kunnen aanraden deel 1 is voor mij het beste van de reeks de rest zijn recepten en ervaring op verschillende plaatsen
 
Aah top, ik heb nu op aanraden van een vriend de vlees bijbel besteld, en had al wat andere leuke op het oog maar dan wordt smokey goodness de volgende😇😇
 
Ik haak heel even in...

@noskos,
Is jouw boek gericht op het gebruik van een kamado of voor bijna alle bbq's geschikt? Ik heb het boek 'Hete Kolen' besteld en wellicht is dit ook een goede toevoeging.
 
Ik haak heel even in...

@noskos,
Is jouw boek gericht op het gebruik van een kamado of voor bijna alle bbq's geschikt? Ik heb het boek 'Hete Kolen' besteld en wellicht is dit ook een goede toevoeging.
Het vuur de baas is een "universeel" starters boek het haakt in op de techniek van het bbq-en in het algemeen.
 
Het vuur de baas is een "universeel" starters boek het haakt in op de techniek van het bbq-en in het algemeen.
Denk dat je met universeel starters boek het boek tekort doet.
Het draait bij barbecueën maar om 1 ding en dat is ‘het vuur de baas zijn’
Dennis legt dat perfect uit voor ieder type barbecue. Daarbij staan er een aantal recepten bij van de meest favoriete barbecue gerechten.
Het mooie is dat mocht je die allemaal gemaakt hebben je voortaan met ieder recept aan de gang kan gaan en het tot een succes maakt.
Dus als je kijkt naar starters boek is dit echt een must have.
 
Denk dat je met universeel starters boek het boek tekort doet.
Het draait bij barbecueën maar om 1 ding en dat is ‘het vuur de baas zijn’
Dennis legt dat perfect uit voor ieder type barbecue. Daarbij staan er een aantal recepten bij van de meest favoriete barbecue gerechten.
Het mooie is dat mocht je die allemaal gemaakt hebben je voortaan met ieder recept aan de gang kan gaan en het tot een succes maakt.
Dus als je kijkt naar starters boek is dit echt een must have.

@ Frits: De vraag was is het boek gericht op het gebruik van kamado's of geschikt voor bijna alle bbq's met unverseel bedoelde ik dus meerdere typen.
In diverse topics heb ik duidelijk aangegeven dat "het vuur de baas" een uitstekende starter is die eigenlijk op geen bbq boeken plank zou mogen ontbreken.
 
Dit draadje te hebben gevolgd, wil ik hem eigenlijk ook aanschaffen 😅 Nu kan ik alleen maar het ebook vinden.

@noskos Waar kan ik de fysieke versie bestellen? 😬
 
Het is heel vervelend maar de fysieke versie is nergens meer te koop. Van Dennis heb ik begrepen dat hij er ook geen meer heeft helaas.
Misschien helpt een mailtje naar de uitgever voor een nieuwe druk.

Info@overamstel.com
 
Terug
Bovenaan Onderaan