Qua temperatuur vasthouden zou hij vergelijkbaar zijn. Verschil is wel dat een metalen bbq toch echt wel een stuk heter wordt aan de buitenkant, dus uitkijken met kinderen/huisdieren. Zo'n keramieke bbq wordt ook wel warm, maar niet "auw ik zit vastgesmolten" warm.Wat zijn zo wat de pro's en contra's van zo een weber kamado die niet van keramiek is? Qua prijs is hij in elk geval vergelijkbaar. Ik neem aan dat hij de temperatuur minder lang/gemakkelijk vast houdt of vergis ik me daarin? En heeft dat dezelfde functionaliteit qua gerechten die je kunt bereiden? Ik weet niet hoe het met het gewicht zit maar ziet er wel wat mobieler uit dus zou ik nog kunnen overwegen om binnen te rollen in m'n tuinberging lijkt me.
Ik had wel eerder keramiek in m'n hoofd maar ik wel alles wel eens bekijken voor ik wat koop.
Voordelen van de summit zijn in ieder geval:
- gigantisch rooster oppervlakte
- lichter van gewicht
Is vast nog wel meer voor te zeggen. Ik heb hem toendertijd ook als optie overwogen en in het echt bekeken. Uiteindelijk toch voor een keramieke bbq gegaan omdat dat me gewoonweg meer aansprak.