BasBQ
Beef en Steak

wederom yakitori

 

Arie de Knaller

Kooltjesharker
Berichten
191
op mijn queeste naar perfecte yakitori gisteren maar weer eens aan de slag gegaan. Kipdijfilet, bosui, teriyakisaus en geroosterde sesamzaadjes.

Hoewel goed gelukt zijn er nog verbeterpunten: wat zout voor het lakken, betere saus (om eerst te oefenen heb ik een kant-en-klare gebruikt van Lidl, maar als die op is ga ik 'm zelf maken, of voor een Japans merk voor het gemak) en de temperatuur een stukje lager, zodat het wat minder blakert.

Desondanks smaakte het nog steeds erg goed. Geserveerd met wat geroerbakte groenten en zachte rijst uit m'n Cuckoo-rijstkoker.

signal-2022-09-17-175900_004.jpeg


signal-2022-09-17-175900_003.jpeg

signal-2022-09-17-175900_002.jpeg
 
Tof, ik ben ook net begonnen met een zoektocht naar het ultieme 'vlees op een stokje'. Ik ben heel benieuwd naar hoe je queeste verder verloopt :D

Oh, er zijn er zo veel die lekker zijn, maar ik ben specifiek op zoek naar het maken van de (voor mij) ultieme yakitori. De volgende keer dat ik in Japan ben (dat gaat alleen wel even duren vrees ik) ga ik nog maar eens goed proeven en verder op zoek naar meer barbecuebenodigdheden (helaas mag je binchotan-houtskool niet in het vliegtuig meenemen. maar misschien kan ik een kleine konro meezeulen).
 
Oh, er zijn er zo veel die lekker zijn, maar ik ben specifiek op zoek naar het maken van de (voor mij) ultieme yakitori. De volgende keer dat ik in Japan ben (dat gaat alleen wel even duren vrees ik) ga ik nog maar eens goed proeven en verder op zoek naar meer barbecuebenodigdheden (helaas mag je binchotan-houtskool niet in het vliegtuig meenemen. maar misschien kan ik een kleine konro meezeulen).

Lekkere stokjes, lust ik ook wel.

Maareh, via het www gewoon hier te krijgen hoor.

Klik
 
Laatst bewerkt:
Slim hoe je je stokjes beschermt tegen verbranden! Misschien net een tikje te ver gegaard omdat het ging verbranden. Of het ligt aan de suikers in de saus?
 
Niets mis mee.
Yakitori is in mijn herinnering (al lang niet meer in Japan geweest) overal en lekker verkrijgbaar.

Waarom zou je binchotan willen gebruiken voor het grillen van de spiesjes?
 
Yakitori is fantastisch, hier binnenkort ook weer op herhaling.
 
Niets mis mee.
Yakitori is in mijn herinnering (al lang niet meer in Japan geweest) overal en lekker verkrijgbaar.

Waarom zou je binchotan willen gebruiken voor het grillen van de spiesjes?

Om het helemaal Japans te maken, want dat gebruiken ze daar 🇯🇵

Op dit moment gebruik ik marabu en ik wil weten of het een verschil maakt. In mijn herinnering is de geur van binchotan toch wat anders. Als binchotan het lekkerder maakt, dan is het het misschien wel waard.
 
Lekkere stokjes, lust ik ook wel.

Maareh, via het www gewoon hier te krijgen hoor.

Klik

Eigenlijk koop ik keukendingen altijd in Japan, want het is een heel stuk goedkoper daar. Slijpstenen (Shapton) zijn de helft van wat ze hier kosten. Bij de messenwinkel waar ik meestal heen ga in Kappabashi ( https://en.wikipedia.org/wiki/Kappabashi-dori ) betaal ik als buitenlander ook nog eens geen BTW (goed, ze zijn dan wel iets duurder dan de buurman, maar ze spreken in ieder geval Engels, dat scheelt). Voor binchotan zal ik een uitzondering moeten gaan maken vrees ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan