BasBQ
Beef en Steak

Weber summit charcoal grill

Met zijn 2 en en draaien en kantelen denk ik dat het gaat idd.

Zou er gewoon 1 op proef vragen......
 
Ik zag deze interessante prijs voorbij komen. Begint wel te kriebelen..

20220219_234947.jpg
 
Laatst bewerkt:
Deze heeft niet die verstevigde latjes onderaan bij de wielen. Maar misschien is het gewoon een oude afbeelding.
 
Deze heeft niet die verstevigde latjes onderaan bij de wielen. Maar misschien is het gewoon een oude afbeelding.
Idd oude afbeelding. Art nr en EAN code zijn gelijk. Kon het toch niet laten en heb er eentje opgehaald. Weer een bbq rijker 😉.

20220225_104927.jpg
 
Laatst bewerkt:
Is het deksel van deze er makkelijk af te halen, zodat je rotisserie kan plaatsen?

Welke bbq's heb je nog meer?
Veel plezier iig met je nieuwe aanwinst!
 
Beste WSK "broeders",

gister heb ik wat gegrilled op de WSK, daarna eventjes de pyromaan uitgehangen (alleen in de bbq) en toen de schuiven dichtgedraaid. Rond de 22.00 dicht.

Vanochtend ging ik kijken en zag en voelde ik dat de kooltjes nog wat lauwtjes waren. (As uitschudden).
Toegegeven, het zag er allemaal wel erg verast uit.

Hebben jullie last van vals lucht als jullie de schuifjes dichtdraaien?

Bvd.
 
Beste WSK "broeders",

gister heb ik wat gegrilled op de WSK, daarna eventjes de pyromaan uitgehangen (alleen in de bbq) en toen de schuiven dichtgedraaid. Rond de 22.00 dicht.

Vanochtend ging ik kijken en zag en voelde ik dat de kooltjes nog wat lauwtjes waren. (As uitschudden).
Toegegeven, het zag er allemaal wel erg verast uit.

Hebben jullie last van vals lucht als jullie de schuifjes dichtdraaien?

Bvd.
Dit probleem had ik in het begin ook (I) vuur dooft niet met alle schuiven toe (II) temperatuur moeilijk onder 130°. Merkte dat de dichting achteraan bij het scharnier wat raar geplooid was en hier wat aan geprutst + het deksel helemaal opnieuw gemonteerd. Na de 3de run was dit probleem helemaal weg. Hiervoor had ik ook Weber gecontacteerd en vroegen mij hun opnieuw te contacteren mocht het probleem niet verholpen zijn na paar sessies.

Als je rookhout op de kolen doet zou je goed moeten kunnen zien waar de gaten zitten als het om hetzelfde probleem gaat.
 
Hier vanaf het begin geen dergelijke problemen. Als de schuiven dicht gaan, is een uurtje of twee later alles wel uit. Met roken ontsnapt er ook nauwelijks rook bij de randen.
Alsnok het spit er op heb, sluit de deksel minder secuur en lekt er wel aardig wat rook weg. Maar verder geen problemen
 
Geen probleem hier dooft snel als ik de schuiven dicht doe.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Ik heb de Summit sinds een paar weken (ook met een mooie aanbieding), en ook hier heb ik (zover ik kan zien) geen problemen met het doven van de kolen. Ik vind wel dat de margrietschijf heel erg soepel draait, en makkelijk verder open of dicht gaat als je de deksel opent, kan dat de reden zijn? (Is mij ook al gebeurd)
 
Ik heb de Summit sinds een paar weken (ook met een mooie aanbieding), en ook hier heb ik (zover ik kan zien) geen problemen met het doven van de kolen. Ik vind wel dat de margrietschijf heel erg soepel draait, en makkelijk verder open of dicht gaat als je de deksel opent, kan dat de reden zijn? (Is mij ook al gebeurd)
Klopt dat heb ik ook gehad toen hij nieuw was.
 
Hoe vaker je het gebruikt, hoe "zwaarder" hij draait (roet).
Mogelijk had ik de schuif niet goed dichtgedraaid, het was namelijk donker.
 
Hoe vaker je het gebruikt, hoe "zwaarder" hij draait (roet).
Mogelijk had ik de schuif niet goed dichtgedraaid, het was namelijk donker.
Toen hij echt heel nieuw was verschoof hij zeer makkelijk. Bij verrijden / opbergen kon hij zomaar open gaan.
Nu hij gebruikt is is dat eigenlijk niet meer aan de orde.
Maar ik doe altijd nog even een controle eind van de avond.
 
Ik verrijd hem niet, vaste plek ergens achterin de tuin.
De margrietschijf, de schuif, gaat bij mij niet meer spontaan open hoor🤣🤣.
Sterker nog, I embraced the carbon, ik heb halve maan krasjes in het roet gemaakt. Soort van markeringen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan