BasBQ
Beef en Steak

Weber summit charcoal grill

ik heb me rot gezocht op het web of er een soort van pizzaring verkrijgbaar is voor summit, maar kon niks vinden. Zou de Big Dojoe hierop passen vanwege dezelfde breedte van het rooster?

Iemand ook tips waar de summit goedkoper te krijgen is? Tot nu toe 1050 als laagste prijs gezien.
Hij was een tijdje 999, effe goed de Google raadplegen.
 
Ik had vandaag een oepsie met mijn Summit :oops: Het plan was om er een rek met drumsticks op te zetten en met dit idee vulde ik de kolen aan, deed ik er wat wokkels in, stak ze aan en ging ik de pootjes marineren en F1 kijken. Toppie.

Tot ik 30 minuten later bij de kamado aankwam en de thermometer helemaal naar rechts was uitgeslagen. De spullen er omheen waren heet, de dome aan de binnenkant bijna schoon gebrand en de kolen bijna weg 🤯 De infrarood thermometer die ik heb kan tot 650c en die kon de temperatuur niet meer meten. De buitenkant was 309c.

Nou dan weten we ook weer wat het beestje aankan.. 😬

75E5B7F4-08D8-45B9-B17B-7986670ED5F2.jpeg
 
Denk dat de kip niet meer terug te vinden was ?
Voordeel is wel dat je nu een heel schone bbq hebt ;)
 
Ik heb de kip terug in de koelkast gestopt. De temperatuur kwam niet snel genoeg omlaag en het gezin begon al honger te krijgen.

Vandaag een nieuwe kans! 😅
 
Ik zie dat er een aantal Summit eigenaren zijn, dus wil hier mijn vraag stellen:
Ik heb enkele malen met de Summit een low en slow sessie gedaan, maar ben zelf nog niet blij met de stabiliteit van de temperatuur. Eigenlijk voelt het alsof ik op een grote MT aan het barbecueen ben.... De Summit reageert heel snel maar ook heftig op een minimale aanpassiing van het bovenste ventilatie wiel en stijgt / daalt na een aanpassing heel sterk. Dit was niet wat ik van de Summit verwacht had...
Ik brand alleen Echt houtskool, (de groene zakken), steek aan met de gasontsteking van mijn S6, waarbij ik na 5 tot 10 minuten het gas weer uit zet om te voorkomen dat ik te veel kolen aan steek.

Hierop ben ik op onderzoek uitgegaan en zag dat de onderste ventilatievinnen in rookstand echt maar een haar open staan. Naar mijn idee zouden ze de P gaten verder open moeten laten... Zouden de bezitters mij kunnen informeren hoever de onderste ventilatie bij hun open staat als ze de onderste schuif in de rookstand zetten?
 
Ik zie dat er een aantal Summit eigenaren zijn, dus wil hier mijn vraag stellen:
Ik heb enkele malen met de Summit een low en slow sessie gedaan, maar ben zelf nog niet blij met de stabiliteit van de temperatuur. Eigenlijk voelt het alsof ik op een grote MT aan het barbecueen ben.... De Summit reageert heel snel maar ook heftig op een minimale aanpassiing van het bovenste ventilatie wiel en stijgt / daalt na een aanpassing heel sterk. Dit was niet wat ik van de Summit verwacht had...
Ik brand alleen Echt houtskool, (de groene zakken), steek aan met de gasontsteking van mijn S6, waarbij ik na 5 tot 10 minuten het gas weer uit zet om te voorkomen dat ik te veel kolen aan steek.

Hierop ben ik op onderzoek uitgegaan en zag dat de onderste ventilatievinnen in rookstand echt maar een haar open staan. Naar mijn idee zouden ze de P gaten verder open moeten laten... Zouden de bezitters mij kunnen informeren hoever de onderste ventilatie bij hun open staat als ze de onderste schuif in de rookstand zetten?
Ik weet niet wat een haar is, maar op de rookstand zou hij denk ik bij een half tot kwart cirkeltje moeten zijn.
 
Ik weet niet wat een haar is, maar op de rookstand zou hij denk ik bij een half tot kwart cirkeltje moeten zijn.
Dat idee had ik ook. Inmiddels in een paar winkels in de Summit gekeken en met een beetje liefde bij die van mij de hendel een beetje verbogen om in de rookstand het bolletje van de P open te hebben. Ik ga het vannacht merken of dit beter werkt, er ligt een Boston Butt van 5 kilo in de koelkast.
Met de tweety rub van Pitmaster X
8b4ae7e9e689466bddcf75548fa97027.jpg
54cabdc9a5dba66f9fc15c1926a7eefc.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
 
Ik weet niet wat een haar is, maar op de rookstand zou hij denk ik bij een half tot kwart cirkeltje moeten zijn.
Eerder "knijpen" als ik de 110 als doel heb en gebruik niet meer dan 1 wokkel/aanmaakblokje.
Zodra de wokkel uitgebrand is de bbq helemaal opbouwen met alles wat gebruikt en wat je wil bereiden.
Onder en boven half open en bij 80 graden onder een halve tot 3/4 rookstand. boven dus nog half open.
Dan bij 100 graden boven een heel klein beetje open. meestal is de 110 graden dan wel vast.
Daalt de temp dan boven een beetje open. schiet hij toch nog wat door dan nog een beetje meer knijpen.
 
Ik ben zelf aan het kijken naar een vervanger van mijn 57 CM Weber en ben aan het kijken naar de
Kamado van Weber. Ik ga de komende week de 17 pagina's in dit topic maar eens doorlezen om de voor en nadelen te vinden
 
Ik zou niet twijfelen. Het is een aanrader. Zoals hier boven te lezen heb ik wat problemen gehad, maar vorige keer low en slow bleef de temperatuur 5 uur lang binnen 10 graden. Het is een heerlijke bbq, zeker met de 57 er naast

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
 
Waarvoor gebruik je die 57 CM er nog naast dan ?

Ik had gedacht deze als vervanger van de 57 te halen
 
de Summit op low & slow, en de 57 op high & fast, warm houden gaar vlees, paella pan met bijgerechten klaar maken, hoewel de Summit groot is, kan een tweede rooster er naast altijd handig zijn om iets anders mee te doen.
 
Welke accessoires zijn echt onmisbaar en belangrijk bij de Weber Kamado? (Pizza ga ik er niet op maken daar heb ik al een Ooni voor)
 
Sear grate van Weber, een goede dutch oven. En goede houtskool!

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan