Ik zie dat er een aantal Summit eigenaren zijn, dus wil hier mijn vraag stellen:
Ik heb enkele malen met de Summit een low en slow sessie gedaan, maar ben zelf nog niet blij met de stabiliteit van de temperatuur. Eigenlijk voelt het alsof ik op een grote MT aan het barbecueen ben.... De Summit reageert heel snel maar ook heftig op een minimale aanpassiing van het bovenste ventilatie wiel en stijgt / daalt na een aanpassing heel sterk. Dit was niet wat ik van de Summit verwacht had...
Ik brand alleen Echt houtskool, (de groene zakken), steek aan met de gasontsteking van mijn S6, waarbij ik na 5 tot 10 minuten het gas weer uit zet om te voorkomen dat ik te veel kolen aan steek.
Hierop ben ik op onderzoek uitgegaan en zag dat de onderste ventilatievinnen in rookstand echt maar een haar open staan. Naar mijn idee zouden ze de P gaten verder open moeten laten... Zouden de bezitters mij kunnen informeren hoever de onderste ventilatie bij hun open staat als ze de onderste schuif in de rookstand zetten?