BasBQ
Beef en Steak

Weber summit charcoal grill

bedankt voor de test! Eens kijken of ik een gratelifter ergens op de kop kan tikken.
Die Welkoop Marabu is wel aardig spul he? Ik had laatst ook een zak in de aanbieding, dan heb je wel een aardige prijs/kwaliteit.
Trouwens laatst aardig wat pizzas gedaan. Hier is voorheen al wat over gezegd over de beste opstelling, maar wat voor mij goed werkt: kolen op de onderste stand, dan heat deflector, dan grillrooster. Bovenop het rooster zet ik de 2 korfjes, en daar bovenop de pizzasteen. Op ~275°C zijn de pizzas binnen een paar minuten klaar, en door de steen op de korfjes te plaatsen ligt de pizza een stuk hoger. Ik heb het idee dat de bovenkant en de onderkant van de pizza daardoor wat gelijker gaar worden.
 
Zowel de Marabu als de White quebracho (of zo ) vindt ik prima werken.
Heb eerlijk gezegd nog niet veel anders gebruikt in de Summit dus sta zeker open voor alternatieven.

Ik zat met de pizza beduidend hoger in temperatuur 350+.
Met de steen OP het rooster had ik onder en boven i.m.o. goed in balans.
Hangt ook af van de verhouding bodem en topping denk ik.


Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Iemand bekend met dit?

Zit te overwegen deze te kopen (met alle invoerkosten als gevolg). Of zijn er ook EU landen waar ik dit zou kunnen kopen?
 
Witkampdesign heeft niet de maatvoering zodat de ring in de BBQ past. Dat is juist wat ik zoek.
Misschien is dit wat?
 
Waarom moet de plancha erin liggen en niet erop dan ben je van het maat probleem af. Ik neem niet aan dat je met de deksel dicht gaat bbq-en
 
Waarom moet de plancha erin liggen en niet erop dan ben je van het maat probleem af. Ik neem niet aan dat je met de deksel dicht gaat bbq-en
Klopt, je hebt gelijk.
Ik vind het een nettere oplossing en kans op schuiven lijkt me ook minder aanwezig als de plancha gewoon in je BBQ kunt leggen.

Misschien eerst maar eens een gietijzeren plaat kopen en daar mee experimenteren voordat ik op maatwerk over ga.
 
Hallo,

Tijd geleden dat ik hier ben geweest. Ik zit te twijfelen tussen de Summit of een Bastard. Ik wil hem echter wel in kunnen bouwen in een houten tafel. Is dat met de Summit een beetje te doen?
 
Hallo,

Tijd geleden dat ik hier ben geweest. Ik zit te twijfelen tussen de Summit of een Bastard. Ik wil hem echter wel in kunnen bouwen in een houten tafel. Is dat met de Summit een beetje te doen?
Heb je de Summit al eens in het echt bekeken? Lijkt me wat groot om in te bouwen
 
62B824D2-4656-48FC-B919-593692F13313.jpeg
 
Mooie optie zo. Kan je hem ook nog makkelijk verplaatsen. Ik wil er een of twee verrijdbaar blokken naast maken, vierkant in ongeveer de zelfde maten als de summit of iets hoger. Ik ben dan flexibeler in mijn opstelling.
De Summit geheel in een tafel hangen door de poten weg te halen en hem met de ring in een tafel hangen kan ook een optie zijn maar dan vindt ik het geheel wat te groot worden
 
Of je koopt "gewoon" de S6 ;-) Heb je er meteen een tafel bij...
 
Hallo allemaal, ik wil alleen melden dat het afkoelen van de Summit Kamado ongelooflijk snel gaat. Toegegeven het is wel frisjes, rond de 5 graden, buiten. Maar hij koelt af van ruim 400 graden (Weber meter) naar 100 graden (Weber meter) in 30 min. Ik vind super.
Ik heb er nog niets op gedaan, alleen ingebrand. Wat me wel opvalt is dat 1. Dat het rook lekt bij het scharnier.
2. Ik de logo niet in het midden krijg van de grote hendel (zicht van boven).
Maandag, als het droog is, ga ik wat erop leggen.

Btw die hoes, wat een lap stof zeg. Errug groot. weber moet een nieuwe maken die wat meer op maat is.
 
Bij het afbreken van mijn Weber 57 heb ik opgemerkt dat de aspan even groot is als de Summit Kamado, mooi reserve onderdeel. Niet dat ze ooit kapot gaan.
Ik las ergens in deze forum dat er wat problemen waren met de houtskool grill om die op de middelste verdieping te plaatsen. De houtskool grill van de Weber 57 is bijna even groot als de deflector van de Summit, dus je zou die van de 57 kunnen gebruiken wel wat nieuw kool gebruiken.
 
Ik zal morgen even meten

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan