BasBQ
Beef en Steak

Weber summit charcoal grill

Echt een top ding.. Ik had (en heb nog) een 57 etc maar dit is echt een topper. De 57er is goed stabiel te houden maar deze al helemaal.
Hij is ook echt groot in vergelijking met andere kamaso's en je hebt ook veel effectieve ruimte.
Snel grillen is prima maar door de grootte kun je ook erna meteen indirect gaan. Low en slow gaat ook heel goed. Accessoires is niet echt nodig. Meer nice to haves
 
Iedereen bedankt voor de snelle en fijne reacties. Nu maar eens opzoek gaan naar een goede aanbieding :) Ben benieuwd of deze met BF volgende week in de aanbieding gaat
 
En beslissen of je voor de e6 of de s6 gaat... ik heb de s6, met tafeltje en gasontsteking. Bevalt me heel erg goed. De gasontsteking is een hele goede toevoeging naar mijn mening.
08cb67551e92f36f7ff037603e11ecef.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
 
En beslissen of je voor de e6 of de s6 gaat... ik heb de s6, met tafeltje en gasontsteking. Bevalt me heel erg goed. De gasontsteking is een hele goede toevoeging naar mijn mening.
08cb67551e92f36f7ff037603e11ecef.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

Dat tafeltje is idd wel erg handig


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Het geeft meteen goede ruimte om spullen op te ruimen. Maar je moet het wel de extra kosten waard vinden. Ik heb er zeer veel plezier van en zoals gezegd is de ontsteking super fijn. Alles voor een low & slow sessie klaar zetten de avond voor je iets gaat maken. In de ochtend alleen de knop omdraaien en na 5 minuten staan je kolen aan. Gas uit, diffuserplaat er in, rooster er in en gaan!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
 
Het geeft meteen goede ruimte om spullen op te ruimen. Maar je moet het wel de extra kosten waard vinden. Ik heb er zeer veel plezier van en zoals gezegd is de ontsteking super fijn. Alles voor een low & slow sessie klaar zetten de avond voor je iets gaat maken. In de ochtend alleen de knop omdraaien en na 5 minuten staan je kolen aan. Gas uit, diffuserplaat er in, rooster er in en gaan!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
Donders, 1000 euro voor alleen dat tafeltje en de gas aansluiting... Het mag handig zijn maar ben wel benieuwd of het 1000 waard is... Kan ik daar niet iets mooiers voor kopen denk ik dan
 
Ja, door de meerprijs ben ik ook zonder tafel gegaan. Ik heb hem in de seizoensuitverkoop gekocht. Scheelde 30%. (maar ben je nu wat laat voor)
Nu staat er een Weber Performance nasst voor de tafel :)
 
Ja, door de meerprijs ben ik ook zonder tafel gegaan. Ik heb hem in de seizoensuitverkoop gekocht. Scheelde 30%. (maar ben je nu wat laat voor)
Nu staat er een Weber Performance nasst voor de tafel :)
Ja ik kan hem nog vinden voor rond de 1149 zonder tafel maar ben geduldig. Hij hoeft er morgen niet te staan
 
Hi allemaal,

Door " omstandigheden" en een soort "kosmische speling van het lot" (mars, aarde en neptunus stonden op 1 lijn, met als gevolg een meewerkende "huisbaas") staat er binnenkort een E6 in mn achtertuin...

Nu heb ik alle 18 voorgaande paginas gelezen, maar heb ik toch nog een paar vraagjes: hopelijk kunnen de ervaringsdeskundigen mij hierbij helpen:

- Gebruiken jullie briketten of houtskool? Zelf heb ik (op mn Weber57cm) altijd, naar tevredenheid, weberbriketten gebruikt. Ik kan maar aannemen dat dit prima zal gaan?
- Is het gebruik van de (twee) kolenmandjes handig? Of kun je de kolen ook net zo goed gewoon los op t rooster zetten?
-Wat is de handigste manier om de temp in te stellen/stabiel te houden, "spelen" met de schuif beneden of juist met de schijf boven?

Alvast bedankt!
 
Hi allemaal,

Door " omstandigheden" en een soort "kosmische speling van het lot" (mars, aarde en neptunus stonden op 1 lijn, met als gevolg een meewerkende "huisbaas") staat er binnenkort een E6 in mn achtertuin...

Nu heb ik alle 18 voorgaande paginas gelezen, maar heb ik toch nog een paar vraagjes: hopelijk kunnen de ervaringsdeskundigen mij hierbij helpen:

- Gebruiken jullie briketten of houtskool? Zelf heb ik (op mn Weber57cm) altijd, naar tevredenheid, weberbriketten gebruikt. Ik kan maar aannemen dat dit prima zal gaan?
- Is het gebruik van de (twee) kolenmandjes handig? Of kun je de kolen ook net zo goed gewoon los op t rooster zetten?
-Wat is de handigste manier om de temp in te stellen/stabiel te houden, "spelen" met de schuif beneden of juist met de schijf boven?

Alvast bedankt!
Ik gebruik altijd houtskool, het liefst grote stukken. Briketten gebruik ik eigenlijk nooit.
De kolenmandjes gebruik je in de Summit alleen met het rooster in de hoge stand, voor direct grillen.
Maar aangezien ik ook een WMT 57 heb staan, gebruik ik die voor direct en de Summit alleen voor indirect. rooster in de onderste stand, vol gooien met kolen en de verdeelplaat er op.

temperatuur is altijd een spel tussen de onderste en bovenste schuif, onder is grof, boven is fijne instelling.
Dit is een kwestie van veel gebruiken en veel mee spelen.

veel plezier alvast en gefeliciteerd met je aankoop!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan