BasBQ
Beef en Steak

Weber marketing stunt?

Als je er nou geen kolen in gooit, maar de gasbrander vol aanzet, met die deflector ertussen, hoe warm wordt hij dan (dus op gas alleen) :D
 
En als je er nou aanmaakblokjes in legt en die aansteekt, dan heb je de ontsteking voor dat gasding niet nodig. Echt supermultifunctioneel, dat ding!
 
SilverFox zei:
Als je er nou geen kolen in gooit, maar de gasbrander vol aanzet, met die deflector ertussen, hoe warm wordt hij dan (dus op gas alleen) :D

Weet iemand al hoe groot de gastank is?
 
Ik vind die vattingen voor de pootjes die deze keer niet voor de pootjes zijn maar alleen voor de aspan echt een aanfluiting.
 
SilverFox zei:
hoe warm wordt hij dan (dus op gas alleen) :D

temp nog niet bekend,,wel dat je dan na een lange  gas sessie met die kleine gaspotjes  30 euro lichter bent.
 
Hij ziet er mooi uit, jammer van uitstulping voor de gasfles. Persoonlijk denk ik dat dit ding veel te duur wordt. Voor rond de 1500 euro heb je een mooie zwarte KEG 5000.
 
McPeet zei:
Hij ziet er mooi uit, jammer van uitstulping voor de gasfles. Persoonlijk denk ik dat dit ding veel te duur wordt. Voor rond de 1500 euro heb je een mooie zwarte KEG 5000.

+1

De KEG staat algemeen bekend als een zeer zuinig met brandstof omspringende goed en simpel werkende BBQ.
Dus zal de mooie Weber (zelfde prijsklasse of duurder) zich eerst moeten bewijzen.  :-? !
 
Als ze claimen dat dit apparaat snel van temperatuur kan wisselen dan kan het nooit zo zuinig zijn als kamado, want dit is mooie marketing taal wat betekent dat de summit gewoon snel warmte kan verliezen. Zal vast zuiniger zijn dan standaard Weber, maar voor prijsverschil kun je hoop zakken kolen/briketten kopen. Blijft verder een mooie BBQ,  alleen te duur.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Sander72 zei:
Ik vind die vattingen voor de pootjes die deze keer niet voor de pootjes zijn maar alleen voor de aspan echt een aanfluiting.
Ik zag het ook al. Inderdaad een aanfluiting.
 
Heb toch maar besloten om mijn Primo XL niet te koop te zetten voor deze nieuwe Weber  :D
 
Ik heb gister deze Q in het echt gezien, helaas niet brandend.
Het is een dubbelwandige stalen bol. De claim is dat, in tegenstelling tot de keramische Q's, de temperatuur goed te regelen is. Lijkt er dus op dat de isolatie niet geweldig is dat je 'm van hoge tempeperatuur weer snel naar een lage temperatuur krijgt.
De ontsteking werkt met zo'n hobby gas busje.

Prijs is even schrikken, gaat richting de ? 2.500,00.
 
Terug
Bovenaan Onderaan