BasBQ
Beef en Steak

Wat roken jullie koud?

Daarop aanhakend, behalve knoflook en paprika, wat zijn populaire natrium arme dingen die niet eerst gepekeld moeten worden die lekker zijn om koud te roken? (Dus ook geen kaas die in een zoutbad heeft gezeten)

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
 
Kaas, spek, zout, thee, zalm, boter. Zout gaat altijd mee als er iets koud gerookt wordt. Ik heb een grote pot met grof zout waar ik uit gebruik en die ook mee in de rookoven gaat als er iets koud gerookt wordt. Zo wordt het zout steeds lekkerder.
 
Als je olie rookt, en je bakt je vlees er in door de weeks in de pan, proef je daar wat van terug als het op je bord ligt?
 
Als je olie rookt, en je bakt je vlees er in door de weeks in de pan, proef je daar wat van terug als het op je bord ligt?

Dat is een goed idee!

Ga ik dit weekend proberen.
 
Kaas, spek, zout, thee, zalm, boter. Zout gaat altijd mee als er iets koud gerookt wordt. Ik heb een grote pot met grof zout waar ik uit gebruik en die ook mee in de rookoven gaat als er iets koud gerookt wordt. Zo wordt het zout steeds lekkerder.
nou, ik bedoel eerder. Mijn vader moet opletten met hoeveel zout die hij naar binnen werkt. Haring staat bij wijze van spreken al op de zwarte lijst van de dokter door de hoeveelheid zout die erbij komt kijken. Vandaar mijn vraag wat ik kan koud roken waarvan zout normaalgesproken wel smaak toevoegt, maar wat ook lekker is zonder.
 
Hier wordt veel zalm koud gerookt. Op twee komt kaas en verder ieder jaar een voorraadje zout. Verder soms ei en knoflook.
Vorige week heb ik water gerookt om ijsblokjes van te maken in een cocktail. Dit had ik warm gerookt omdat de bbq toevallig al aan stond maar als het bevalt ga ik dit volgende keer koud roken.
 
.
Vorige week heb ik water gerookt om ijsblokjes van te maken in een cocktail. Dit had ik warm gerookt omdat de bbq toevallig al aan stond maar als het bevalt ga ik dit volgende keer koud roken.

Was dat niet toevallig het water uit je lekbak? 😉😂
 
kaas, zout, nootjes, ei, worst.

ik heb zelfs al een keer boter koudgerookt voor de hot butterd rum.

rum heb ik ook een keer koud gerookt, maar vond dit teveel van wiskey weg hebben.
als je wisky liefhebber bent zal je dit wel wat lijken.
 
Kaas, zout, knoflook, rookworst, varkenshaas, beef jerky

Verstuurd vanaf mijn Pixel 6 met Tapatalk
 
Zalm... altijd super lekker.

20221016_082931.jpg
 
Knoflook, zout, paprika poeder en verschillende soorten vis, maar die zijn al eerder genoemd zag ik.
Wat ik nog niet voorbij heb zien komen is whisky! Als je een keer de pech hebt met verkeerde keuze whisky te kopen of krijgen. Wordt ie wat zachter (alcohol verdampt beetje) en rokeriger van. Goedkopere whisky's lenen er zich ook goed voor
 
Slechte drank distileer ik gewoon de alcohol uit.
Kan je veel goede dingen van maken nadien 💡
 
Kaas regelmatig, af en toe peper en zout. Ik heb ook rijst (gewone basmati) koud gerookt, maar nog niet gebruikt. Het schijnt in de perzische keuken gebruikt te worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan