BasBQ
Beef en Steak

Wat is jullie grootste BBQ BLOOPER[emoji2957][emoji3061]??

eerste keer brood uit de DO. 🤣 tweede keer had ik mijn trivet gebruikt toen was het goed. zelfs het bakpapier was verbrand .heerlijke blooper

20210316_160312.jpg
 
Ik heb een gietijzeren chicken sitter waarbij de onderkant een pan is... Uiteraad meteen testen!
De kip lekker in de rub gezet. Kip op de houder en in de pan wat verschillende groente neergelegd. Kamado goed warm gestookt en wat rookhout toegevoegd. Laat de combinatie rook met groente nou echt heel smerig zijn... Alsof je de as aan het eten bent! 😅 Dat doe ik nooit meer!

Kip was wel top!
 
Leuk topic.
Moest toch even nadenken want het was zo'n 30 jaar geleden dat ik geen aanmaakblokjes had voor mijn Weber. Dus de keuze viel op thinner.
Nee er gebeurde niets ernstigs want ik deed eerst de thinner op de kolen in de starter toen de starter op de Weber. Hierna stak ik hem van enige afstand aan. Brande meteen, walmende vlam kwam wel ruim 4 meter hoog. Stinken deed het goed. Toen de thinner uitgebrand was de kolen in de Q gedaan en wachten tot ie niet meer stonk. Dat duurde lang. Dus doe het niet na ook niet met terpetine.
 
buikspek koud roken, CSG boven op de kolen zetten blijkbaar had die kracht genoeg om de BGE aan te steken.

Voor het slapen gaan eens gaan kijken, kut, BGE op 150°C, snel spek gecontroleerd... oef, valt nog mee.
Dus warmgerookt spek ipv koudgerookt spek :rolleyes:

----

pizza maken, even door de opening bovenaan kijken hoe ver hij staat, wenkbrauw en stuk haar weggeschroeid
 
Okay...vandaag een tegenvallertje.
Er stond op een vrije middag een mooie bonenschotel op het programma ennnn.....toen niet meer.

De onkruidbrander stond mooi de marabu aan te blazen toen me dochter begonnen te gillen (lees nieuwe labrador pup bijt in me tekening van Paw Patrol en nu kan ik hem NOOOOOIT meer maken).
Duss...drama...

Maargoed..als liefhebbende vader uiteraard alles goed gebabbeld en uitgelegd dat ze haar zooi van de grond moeten houden omdat de pup anders alles op eet.
Maar in de tussentijd was de onkruidbranden dus IN de BBQ geflikkerd en toen ik terug kwam kijken hoorde ik alleen nog een klein propellertje rondjes draaien en zag ik groene vlammen uit de BBQ slaan (helaas geen foto's, want PANIEK...KUT daar gaat me baked beans, want de BBQ zit vol me gesmolten plastic). Dus...deze staat nu vol in de fik om alles eruit te branden.

Lang verhaal kort... thuisbezorg.nl vandaag...
70c68e4cd284d5cc0edde623e4987ced.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Dit grapje is mij dus ook al eens overkomen maar dan met een verfföhn. Thuiswerken is lekker, tussendoor de q aanmaken voor een lekkere lunch. Maar dan krijg je een telefoontje of je snel even wat wilt opzoeken en doorsturen. Dus even naar binnen gewandeld en aan de laptop. Duurde allemaal wat langer dan normaal en niet maar aan de stripper gedacht. Tot de stop eruit klapte... wat een ellende. Lunch werd dus een gebakken ei met brood..
Ik ben trouwens sowieso niet zo'n fan van dat geblaas, de asresten blazen overal heen.
 
Briketten aangestoken met de looftlighter. Even op laten warmen en ondertussen naar binnen om alles voor te bereiden. Kom ik terug, was ik vergeten de schuiven open te zetten boven EN onder. Kon ik weer van voor af aan beginnen.
 
Duurde allemaal wat langer dan normaal en niet maar aan de stripper gedacht.

Tja, ik weet natuurlijk niet wat jouw werk behelst, maar als ik mijn collega's vertel dat ik tijdens het thuiswerken de stripper ben vergeten... over de ook thuis werkende baas maar helemaal te zwijgen!
 
Ik heb een Weber 57 naast mijn Kamado staan, en was op beide bezig. We eten vaak vrij laat en soms ook veel. Een paar biertjes erbij, jullie kennen het wel. Als je dan op beide apparaten bezig bent, is het me 2 x overkomen dat ik de Weber opende zoals de kamado. Dat wil zeggen, je pakt de voorste handgreep (die om te verplaatsen) en tilt die omhoog. Beide keren alles omgekieperd op de grond. Wel het vlees in de deksel en 1 x een kool op mijn voet. 🥵 Tip: nooit bbq-en met slippers aan.

Ook een keer vegetarische shoarma proberen te maken aan het spit van knolselderij. De plakjes waren te dun gesneden alles lag op de kolen. Daar kwam ik pas achter nadat het spitje, met de deksel dicht al enige tijd aan het draaien was.
 
Ze zeggen wel eens dat een gewaarschuwd mens voor twee telt... Onlangs mijn WGA mogen ontvangen, natuurlijk vele verhalen gelezen over de luchtschuiven die enorm heet worden. De meeste hebben dit zelf ondervonden. Tijdens het monteren bleef ik hier constant aan denken. Toen ging de fik erin en was de blijdschap zo groot dat ik het vergeten was. Vanaf nu hoor ik dus ook bij de club van mensen die hun vingers aan een WGA verbranden :ROFLMAO:
 
Ze zeggen wel eens dat een gewaarschuwd mens voor twee telt... Onlangs mijn WGA mogen ontvangen, natuurlijk vele verhalen gelezen over de luchtschuiven die enorm heet worden. De meeste hebben dit zelf ondervonden. Tijdens het monteren bleef ik hier constant aan denken. Toen ging de fik erin en was de blijdschap zo groot dat ik het vergeten was. Vanaf nu hoor ik dus ook bij de club van mensen die hun vingers aan een WGA verbranden :ROFLMAO:
Dit deed ik vorige week dus ook 😂 handschoenen lagen er naast...
 
Tja, ik weet natuurlijk niet wat jouw werk behelst, maar als ik mijn collega's vertel dat ik tijdens het thuiswerken de stripper ben vergeten... over de ook thuis werkende baas maar helemaal te zwijgen!
In de wet staat letterlijk: "In de wetgeving wordt voorgeschreven dat dit beperkt moet worden tot maximaal 6 uur per werkdag. Daarbij geldt als extra voorwaarde dat er hooguit twee uur achtereen achter het beeldscherm gewerkt mag worden, onderbroken door "pauzes" van tenminste 10 minuten, die met andere bezigheden gevuld dienen te zijn." dus je mag gerust 10 minuten naar je "stripper" kijken. :) 😁
 
Ik gebruik in m’n M ei stenen om kolen aan één zijde aan te steken of om hoogte verschillen te creëren
Zo ook gisteren weer.

Steen eruit na de bereiding en er weer in om het rooster terug te plaatsen. Tot nu nog niets aan de hand zo te lezen.
Alleen bij het eruit halen ging het met de ✋🏻 met de🧤 aan, het terug leggen deed ik met de hand ✋🏻, zonder 🧤 😱🤬🤬🤬
 
Terug
Bovenaan Onderaan