BasBQ
Beef en Steak

Wat is de beste kamado keuze

 
 
 
 

Peter64

Gerijpt
Berichten
4.663
Yes, de kogel is door de kerk. Budget is door de CEO vrijgegeven. Nu rapido voor eea weer ter discussie komt.

Ik kijk al jaren naar een kamado. Formaat large. En graagmet een goede garantie

Voor zover ik kan beoordelen zij de KJ en de BGE topmerken. Beide veel uitbreidingsmogelijkheden waarbij de KjIII bij aanschaf completer is.
Heb ook naar een Bastard gekeken.

Zijn er nog andere toppers. Bv Monolith of primo ?
Wat zou een goed alternatief ku ne in ?
 
Gefeliciteerd met het vrijgekomen budget 😜 en succes met het antwoord krijgen op de moeilijkste vraag die op het forum gesteld wordt :ROFLMAO: .

Ik denk dat het belangrijk is om te kijken naar je budget. KJ en BGE hoor je goede dingen over. Ik heb zelf een Bastard. De laatste tijd zijn er wel wat eigenaren die problemen met de luchtdichtheid ondervinden, maar hier heb ik persoonlijk geen last van. Ik ben in ieder geval tevreden met mijn Bastard, maar ik weet zeker dat de volgende in dit draadje ook tevreden zal zijn met zn BGE of KJ of Monolith.... Kortom, ik kan je niet helemaal een goed antwoord geven.

Misschien even bij een Q zaak langs en zelf even voelen, kijken en dergelijke.

Succes!
 
Gezien de kookkunsten waarmee jij je familie verwend kon dit niet uitblijven......

De Summit is niet in beeld?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Ik zou zeggen ga naar een speciaal zaak waar ze meerdere merken bij elkaar hebben , ga daar voelen vragen bekijken , en koop waar jij je goed bij voelt, .
Heb zelf een Bastard en ben daar super blij en zeer tevreden mee .

Succes
 
Primo rules ;)
 
Ikzelf heb een bastard urban large. Sinds vorig jaar augustus. Ben er blij mee. Een fijne en stoere kamado. Het oog wil tenslotte ook wat. Heb 2 keer een nieuwe topvent gehad. Maar voor de rest dik tevreden met deze kamado.

Uiteindelijk is de keus persoonlijk. Het is net als met een auto. Duur is niet altijd goed en mooi.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rdj
Gezien de kookkunsten waarmee jij je familie verwend kon dit niet uitblijven......

De Summit is niet in beeld?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Peter, volg meer dan dat ik plaats op het forum en zo ook jouw posts. Zie je zo vaak graag in de weer met de Weber. Ik zou zeker eens kijken naar de Summit!
Daarbij bbq je volgens mij vaak en graag (duh). Ken je budget niet maar zou ook de frequentie mee laten wegen. Althans, heb zelf een Weber keteltje 57 en kan hier nog zoveel plezier en ervaringen uithalen dat ik (nog) niet naar een kamado uitkijk. Vind het bij jou een ander verhaal en zou inderdaad kiezen wat je aanspreekt qua vorm, kleur, waar voor je geld (accessoires meegeleverd) en je goed laten adviseren in meerdere zaken. Ik zou niet over 1 nacht ijs gaan. Al zoveel jaren geen gehad, dan kunnen die paar extra/weken maanden er ook nog bij lijkt me. Succes met je keuze!
 
Goede garantie is BGE heer en meester..
KJ heeft het ook prima voor elkaar en zie de post van Ewald over de garantie van Primo, allemaal goed.
Succes met je keuze, snel naar een winkel en voelen.

Het acacia houten handvat van de BGE, Poah. Nog steeds met veel plezier voel ik dat materiaal in mijn hand.. Liever dan plastic..
 
Mijn CEO heeft in december ook budget vrijgegeven en hier is het een Grillguru large geworden. Vrijgegeven budget was niet toereikend voor een BGE of KJ.....maar ben dik tevreden beestje doet gewoon wat hij moet doen en garantie is ook gewoon 20jaar.

En wat Ron hierboven ook al zegt het is toch allemaal persoonlijk en op het eind beveelt iedereen zijn eigen kamado aan. :D
 
Wat ik nog mis is wat je er mee wilt doen? Ga je je oude barbecue er nog naast houden bijvoorbeeld? Ik heb mijn weber ketel nog naast mijn bastard large. Maar had ik dit niet dan zou de weber summit misschien een betere keuze zijn geweest omdat je meer ruimte hebt en flexibeler in temperaturen kan wisselen.
 
Wat ik nog mis is wat je er mee wilt doen? Ga je je oude barbecue er nog naast houden bijvoorbeeld? Ik heb mijn weber ketel nog naast mijn bastard large. Maar had ik dit niet dan zou de weber summit misschien een betere keuze zijn geweest omdat je meer ruimte hebt en flexibeler in temperaturen kan wisselen.
Ik doe de webers niet weg.
 
Ik heb zelf een bastard large en ben hier erg tevreden over.
Zou ik hem weer kopen? Dat weet ik niet.. ik zou dan toch sterk twijfelen over een primo vanwege de ovale vorm denk ik.
 
Ik heb zelf de bastard medium sinds een half jaar. Ben meer als tevreden en hij is goed lucht dicht. Enige echte nadeel is dat een spit van een goedkoper merk er niet op past. Bij bastard heb je alleen de combi spit/pizzaoven en dat wil ik niet. Volgens mij is dit ook bij large. Vorige week vrijdag zouden de nieuwe accessoires van 2022 uitkomen maar dit is uitgesteld want ik zie het nog nergens. Misschien dat er dan wel een spit bij zit.
 
Yes, de kogel🥳 is door de kerk. Budget is door de CEO vrijgegeven. Nu rapido voor eea weer ter discussie komt.
Mooi man, als doorgewinterde BBQ-er ga je daar veel plezier mee beleven.
Hier is het andersom. Jet zei tegen mij:
Ik vind het deksel van de Primo wat zwaar
Ik wil dat er dit jaar een nieuwe komt.
(Wij hebben nu nog een oude serie uit 2012 zonder nieuwe dekselveren)
Dus hier komt dit jaar een nieuwe Primo Oval XL🥳
 
Hier mijn eerste indruk van de KJ. Ik vertel daar ook waarom ik voor deze heb gekozen.


Na een aantal maanden koken begin ik eindelijk een beetje te wennen aan deze kamado. Door de diepte had ik problemen om mijn draai ermee te vinden. De BGE of deze hebben nog steeds mijn voorkeur op dit monent. En dan de BGE nog net wat meer omdat daar veel minder hoeken en gaten in en aan zitten die vies kunnen worden.
 
Mooi man, als doorgewinterde BBQ-er ga je daar veel plezier mee beleven.
Hier is het andersom. Jet zei tegen mij:
Ik vind het deksel van de Primo wat zwaar
Ik wil dat er dit jaar een nieuwe komt.
(Wij hebben nu nog een oude serie uit 2012 zonder nieuwe dekselveren)
Dus hier komt dit jaar een nieuwe Primo Oval XL🥳
En dan de huidige in de verkoop?……🙂
 
Ik doe de webers niet weg.
Wijze beslissing. Mensen verklaren me voor zot dat ik meer dan 1 BBQ heb, maar dat maakt nu net het verschil tussen BBQ'en en koken op een BBQ. 95% van de mensen uit mijn omgeving kent BBQ enkel van mooi weer, buiten zitten en vlees cremeren (lees: 2 x dood doen). En liefst de man aan de BBQ en de rest bikkelen.

Maar ik heb nu zelf gemerkt als je echt gaat koken op BBQ en dus complete menu's maakt, dat zelfs 2 BBQ al weinig is :ROFLMAO:

Succes met je keuze, al lees ik dat het budget voldoende is voor een KJCIII of BGE. Persoonlijk weet ik niet of de KJCIII het prijsverschil waard is met de KJCII.
 
Succes met je keuze, al lees ik dat het budget voldoende is voor een KJCIII of BGE. Persoonlijk weet ik niet of de KJCIII het prijsverschil waard is met de KJCII.

Om dan een beetje te preken voor de kjc 3 is de hoogte en de slowroller echt een waardevolle toevoeging.
 
Zo peter64 al wat wijzer 🤣.
Iedereen zweert bij zijn eigen en is er een goed of slecht, betwijfel het .
Het vlees komt het er zelfde vanaf van een van een paar honderd of paar duizend euro .
Het maar net wat de gek er voor over heeft . Het vlees maakt het niet uit 😅
 
Terug
Bovenaan Onderaan