BasBQ
Beef en Steak

Walchers en Five Spice spekkies

 
 
 
 
 

Sander72

BBQ Junkie
Berichten
6.915
Beste BBQ-vrienden!

Vandaag was het heerlijk weer om in de zonnige tuin mijn mooie spek-projectje af te ronden:



Ik maakte Walchers Gilden spek volgens Mike's recept en een variant op de Five Spice specialiteit die ik ergens voorbij zag komen:



Met zout en verschillende kruiden iets langer dan 3 dagen in de koeling (wel steeds draaien) omdat ik echt lekker weer wilde hebben:



Dan vandaag dus lekker roken met kersenhout en een extra wi-fi antenne:



Na twee uurtjes:



Toen de kern 72?C aangaf lekker eraf en afkoelen:



Zo mooi...





Heerlijke spekkies hoor, morgen lekker op brood en dan maar stilletjes genieten...

Bedankt voor het kijken!
 
Bijna jammer dat ik dit niet lust.... Maar het ziet er heul mooi uit!
 
nix13 zei:
Daar kan je toch niet afblijven tot morgen???

Heb in de tuin stiekum al dat afgesneden plakje geproefd!  :)
 
Sander72 zei:
nix13 zei:
Daar kan je toch niet afblijven tot morgen???

Heb in de tuin stiekum al dat afgesneden plakje geproefd!  :)

Ik vind dat niet kunnen en heb dit aan een modje gemeld!  8-}

Ziet er heerlijk uit. Zo zal het ook wel smaken!
 
Heerlijk op een volkoren broodje net... wel erg vet hoor... misschien op zoek naar meer vlees. Hamlappen ofzo... lekker broodbeleg maken... jummie!
 
prachtige foto's en heerlijke spek
 
Lekker hoor en een mooi korstje
Lust ik wel.
 
Heel eerlijk, leuk om te doen en mooi om een repo van te maken, maar het resulterende broodbeleg is mij gewoon te vet... ik kan het ook niet lekker dun snijden zonder snijmachine... mijn slager verkoopt Van Gogh oortjes, dat zijn stukjes speklap die elk gemarineerd zijn met een soort ketjap marinade, die hebben smaak rondom en zijn lekker krokant... super, dat wil ik ook... nu alleen nog een receptje vinden, dat geeft 'ie vast niet af! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan