BasBQ
Beef en Steak

Wagyu Ribeye (A5)

 
 

BrandtQ

Stoker
Berichten
275
Mijn favoriete slager, Vleeschouwerij in Zetten, heeft altijd wel bijzondere dingen, maar dit keer vielen mijn ogen op deze prachtige Wagyu Ribeye. Het was een groot stuk van ruim twee kilo en daar heb ik zo'n 600 gram van af laten snijden. Het moet financieel natuurlijk ook wel een beetje leuk blijven. :ROFLMAO:

IMG_2608.jpg


M'n Kamado Joe Classic III aangestoken en ondertussen de ribeye even op kamertemperatuur laten komen. Je ziet het vet al gewoon wat smelten.

3D841362-E537-4218-ACAA-693627F01454.JPG


Direct op het rooster zou zonde zijn, daarom heb ik een skillet op laten warmen. Olie of boter is overbodig, dus 'droog' erin.

7FD62781-9A38-410E-914C-69E748C0B910.JPG


Na twee minuten omgedraaid.

A1618E46-2BAA-4029-84A8-54FC8587A2EB.JPG


Na weer twee minuten was ie al rond de 44 graden. Ik heb nog een half minuutje gewacht en wat gesmolten vet eroverheen gelepeld. Paar minuutjes laten rusten en aansnijden maar. Er een klein beetje grof zout overheen en klaar is kees.

Ik had er wat gegrilde zoete aardappelschijfjes, hazelnoten, rucola en wat citrus-verde bij gemaakt. Genieten!

2B298014-052C-41D8-8BA9-87B41A68A60C.JPG
 
Heeft die slager Wagyu? Binnenkort als ik mijn ouders bezoek ook maar eens langs gaan daar.
 
Het ziet er fantastisch uit.
 
lekker hoor
ziet er prima uit. zal vast gesmaakt hebben
 
Die ziet er lekker uit man. Moet ik ook maar eens op mijn lijstje zetten.
 
Wagyu A5 is lekker, maar zeer overheersend. Vind het fijner om te delen als voorgerecht.
Ik vind het persoonlijk wat overroepen prijs/ervaring. Ik genoot bijvoorbeeld meer van Sashi beef uit Denemarken (via http://gustor.be) met een BMS score van 8.

Als je budget wagyu ervaring wilt koop secreto iberico. Zelfde soort ervaring door het hoge vetgehalte. Fractie van de prijs.
 
Gaaf gedaan en die slager is echt top idd
 
Heeft die slager Wagyu? Binnenkort als ik mijn ouders bezoek ook maar eens langs gaan daar.
Ik had het nog nooit bij hem gezien, maar nu had ie het. Misschien even bellen van te voren?

Ziet er goed uit!

Nieuwsgierigheid: is een Wagyu A5 echt zā€™n geld waard?
Vind ik moeilijk te zeggen, als je het geld niet heel erg mist moet je het zeker een keertje proberen. Anders zou ik het niet zo zeer aanraden. De eerste keer dat ik wagyu at was in een restaurant en toen was ik erg verrast door de smaak. Die verrassing is er daarna wel af, maar dat maakt het niet minder bijzonder of minder lekker natuurlijk!

Wagyu A5 is lekker, maar zeer overheersend. Vind het fijner om te delen als voorgerecht.
Ik vind het persoonlijk wat overroepen prijs/ervaring. Ik genoot bijvoorbeeld meer van Sashi beef uit Denemarken (via http://gustor.be) met een BMS score van 8.

Als je budget wagyu ervaring wilt koop secreto iberico. Zelfde soort ervaring door het hoge vetgehalte. Fractie van de prijs.
Smaak is sterk inderdaad, maar voor een keertje vind ik dat wel lekker. Secreto is ook heerlijk inderdaad!

Gaaf gedaan en die slager is echt top idd
Ja, echt top. Altijd een belevenis daar!
 
Laatst bewerkt:
Wat een mooi stukje vlees zeg.
 
Mooi stukje vlees!
Heb je ook nog iets can rookhout toegevoegd? Of doet dat afbreuk aan het vlees?
 
Heel erg mooi! Deze staat op mijn lijstje....Ć³Ć³it is het zover :)
 
Een stukje Wagyu staat hier ook nog op de To-Q-lijst.
Een mooi stukje Sashi-beef is ook heerlijk en qua prijs valt het wel beter mee dan Wagyu.
 
Terug
Bovenaan Onderaan