Beef en Steak

Waar pizza ingrediënten kopen?

Dat het tijd scheelt met het maken en laten rijzen van je deeg. Uurtje in de koelkast en ze zijn weer ontdooid.
Ah, op die manier. Zo'n soort koelkast heb ik helaas niet en wil daaraast de bollen ook graag op kamertemperatuur hebben.

Hoe heten die?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
Ik gebruik de Ikea 365+ voorraaddoos (plastic) met deksel. Daar laat ik de bollen ook in rijzen.
Ikea voorraaddoos

@jokop +1 koud deeg stretched niet lekker heb ik ervaren.
Die bakjes ga ik toch eens naar kijken.
Gebruik nu een rijsbak die bakjes werkt ook goed

Hoe heten die?

Die van glas zijn iets kleiner (600ml). Past een mooie bol in.

Edit: @jokop adviseert iets kleinere. Denk dat die nog beter zijn

Laatst bewerkt:
leuke topic dit.

Deeg maak ik per keer met 1kg bloem, 600g water, 30g zout en 1-2g vers gisten minimaal 24 uur van te voren. Afhankelijk van buitentemperatuur in de garage of in de koelkast laten rijzen. Deeg is dan heerlijk kneedbaar en elastischt. Gebruik Le 5 stgioni bij italieplein en bestel altijd meestal samen met mijn broertje 20-30kg per keer. Met 15kg doe ik er meestal 6 tot 8 maanden mee.

Ik maak altijd mijn eigen kaas mix omdat we hier alleen geraspte mozzarella zo smaakloos vinden. Koop geraspte mozzarella en rasp zelf jonge kaas en extra belegen er bij. Jong smelt beter en een beetje extra belegen voor meer smaak. Verhouding respectievelijk 50-40-10. Ik heb vele soorten en merken geprobeerd en uiteindelijk hierop uitgekomen en het bevalt hier prima.

Tomatensaus maak ik altijd van gepelde tomaten uit de schappen met een beetje olijfolie, zout en wat suiker en scheur een paar blaadjes basilicum er bij. Meestal een uur van te voren.

Welk merk geraspte mozzarella pak je dan in de mix? En je gebruikt 5 Stagioni meel. Heb je daar betere ervaringen mee dan andere merken zoals Caputo?

Voor heen haalde ik het bij de lokale turkse supermarkt maar die hebben het uiit de schappen gehaald. Laatste paar keer dit gehaald:

Met 60% vocht vind ik de 5 stagioni beter bewerkbaar. Caputo rood en blauw worden in mijn ervaring te zacht en plakkerig met meer dan 35% vocht.

Heb pas voor het eerst Caputo besteld.

1.0, voor korte reistijd en voor lange rijstijd en de extra luchtige.

Ga ze komende tijd eens gebruiken. Als ik dezelfde ervaring heb met het plakkerige ga ik ook 5 Stations eens proberen. Maar dan zijn we al weer een aantal maanden verder.

Voor heen haalde ik het bij de lokale turkse supermarkt maar die hebben het uiit de schappen gehaald. Laatste paar keer dit gehaald:

Met 60% vocht vind ik de 5 stagioni beter bewerkbaar. Caputo rood en blauw worden in mijn ervaring te zacht en plakkerig met meer dan 35% vocht.
Hier altijd caputo cuoco of pizzeria beide prima te doen met 60% hydratatie geen zeker niet plakkeriger dan de 5 stagionni.
Niet bij het kneden maar ook zeker niet bij het stretchen ca 24 uur later.

Terug
Bovenaan Onderaan