Dan kan ik aankomend weekend aan de gangNee in die bloem zit per 100 GR 12,2 gr eiwitten, dat is 12,2% dus nagenoeg gelijk.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dan kan ik aankomend weekend aan de gangNee in die bloem zit per 100 GR 12,2 gr eiwitten, dat is 12,2% dus nagenoeg gelijk.
Kwam bij de Albert Heijn in de diepvries bollen pizzadeeg tegen. Heeft iemand die al eens gehad? Waren 2 voor 2,50
Ja, geen succes hier…
Vers is 100x beter qua rollen en smaak.
Wellicht dat je bij Hanos terecht kan . Die hebben van 1 kilo tot 25 kg verpakkingen.Weet iemand omgeving Breda een winkel waar je goede bloem kan kopen. Kan in de winkel wel 250-280w bloem vinden maar geen W300-320.
Online verkopen ze overal Caputo en andere merken maar dan ben je 10 tot 15 verzendkosten kwijt. En om nou 30 kg bloem te kopen om geen verzendkosten te hebben is iets te gek.
Volgens mij is het online tussen de €4,95 en €6,95 verzendkosten. Als je 10 kg koopt, betaal je €0,50 extra per kilo ongeveer. Persoonlijk vind ik dat niet teveel en zou ik daarvoor niet eens naar een winkel willen rijden, maar mooi thuis laten bezorgen.Weet iemand omgeving Breda een winkel waar je goede bloem kan kopen. Kan in de winkel wel 250-280w bloem vinden maar geen W300-320.
Online verkopen ze overal Caputo en andere merken maar dan ben je 10 tot 15 verzendkosten kwijt. En om nou 30 kg bloem te kopen om geen verzendkosten te hebben is iets te gek.
Kan helaas niet naar Hanos of Makro. Ben wel gisteren bij Sligro geweest. Lekker wat mozzarella blokjes meegenomen en ze hadden er ook bloem. Maar was voor pizza maar 1 soort. Dat is de w250-280.
De pizza app had ik ook gebruikt en snap het wel. Pizza bloem is voor een supermarkt echt een niche. Bloem met een hogere waarde voor volkoren bodems hebben ze gewoon niet in het assortiment.
Denk dat ik een keer Caputo ga proberen dan 5 zakken van 1 kg rood en 5 blauw en de verzendkosten voor lief nemen.
@cricque: de W waarde steekt " nauw" als je je deeg wat langer wilt laten rusten / rijzen.Steekt die w waarde nu echt zo nauw ?
Ik neem gewoon wat voor handen is, en hier bij Horta (België) hebben ze een merk kost 2,78 voor een kilogram en is om de hoek net naast de slager. De w waarde heb ik zelf nog nooit bekeken. Ik weet alleen dat ik er lekkere pizza mee maak . Maar ik ga ook geen deeg maken 1 of 2 dagen op voorhand, dus voor mij maakt het dan ook niet zoveel uit. Maar nergens in de buurt iets dat dicht in de buurt komt van wat je zoekt ?
Ik koop liever in de buurt, dan ben ik ook zeker dat ze niet dingen gaan versturen die nog maar een maand "goed" zijn. Uiteraard zijn er bepaalde dingen die niet echt slecht worden zoals bijvoorbeeld "200.000 year old himalya salt" dat een houdbaarheidsdatum heeft tot einde 2025 ... IK bestelde zelf vroeger dikwijls dingen in de US om te vapen en bestelde ik daar ook smaakjes enzo. Ben ik echt toch wel mee gestopt. Oftewel bestel ik iets online (desnoods in bulk) oftewel moet het in de buurt zijn en dan wil ook niet echt teveel omrijden, maar ik ga niet meer in "Timboektoe" bestellen of 50km rijden voor iets (tenzij voor een exclusieve fles rum !)
Wij hebben een deal gesloten met een plaatselijke pizzeria. Wij krijgen deeg bollen vers aangeleverd, als je deze dan daarna vacumeerd heb je altijd semi-verse deegbollen. Bij ons laten wij ze maximaal 3 maanden in de vriezers liggen. Werkt perfect, alleen gaat het verbruik ervan een stukje sneller omdat het zoveel tijd scheelt. Voor mij persoonlijk was dit ideaal zo kan na het werken doordeweeks er nog even vlug een pizza gemaakt worden.Deze week viel de pizza bijbel op de mat. Wat een prachtig boek met goede uitleg ook.
Nu wil ik aan de slag met heerlijke eigen gemaakte pizza. Voorheen pakte ik een kant en klaar deeg, maakte ik saus met Di Mutti San Marzano en gebruikte buffel mozarella.
Nu lees ik in het boek wat ik nodig heb voor een goede pizza. Voor de saus was ik goed op weg. De kaas helaas niet. Nu snap ik waarom mijn pizza vaak te nat was. Ik moet koemelk mozarella hebben maar die smaakt vaak naar plastic. Welke bij voorkeur in de supermarkt verkrijgbare koemelk mozarella is lekker?
Dan voor het deeg. Er wordt allemaal gesproken over W waardes voor de bloem afhankelijk van de rijstijd. Maar nergens op een pak bloem kan ik deze vinden? Welke raden jullie aan die in de winkel verkrijgbaar is? Ik wil een deeg maken dat 4 tot 8 uur rijstijd nodig heeft.
Voor de tomatensaus sta ik ook open voor alternatieven wat betreft tomaten. Het boek heeft het over Pelati tomaten maar geeft aan dat er ook veel rotzooi met dit soort tomaten te koop is waar het vocht rondom de tomaat dan weer goedkope opvulling is.
Zijn er hier pizza pro's met veel ervaring die tips kunnen geven?
Dan zul je die bollen toch ook ontdooid moeten hebben? Wat is dan precies ideaal hieraan?Wij hebben een deal gesloten met een plaatselijke pizzeria. Wij krijgen deeg bollen vers aangeleverd, als je deze dan daarna vacumeerd heb je altijd semi-verse deegbollen. Bij ons laten wij ze maximaal 3 maanden in de vriezers liggen. Werkt perfect, alleen gaat het verbruik ervan een stukje sneller omdat het zoveel tijd scheelt. Voor mij persoonlijk was dit ideaal zo kan na het werken doordeweeks er nog even vlug een pizza gemaakt worden.