Beef en Steak

Waar pizza ingrediënten kopen?

Misschien ook wat laat in het bericht maar door Jokop kwam ik op deze post uit.
ik haal meestal mijn deeg bij: https://truepizza.nl/

Heerlijk verschillende soorten deeg beschikbaar! Uiteraard is bij een goed recept zelf maken leuker/lekkerder maar daar heb ik helaas niet altijd tijd voor :P
 
De sport zit hem voor mij juist in het deeg maken. Je kan je eigen bollen ook invriezen. Vito iacopelli heeft op YouTube hier ook wel wat prima filmpjes over
 
De sport zit hem voor mij juist in het deeg maken. Je kan je eigen bollen ook invriezen. Vito iacopelli heeft op YouTube hier ook wel wat prima filmpjes over
Dat is ook een goede optie. Wij eten 3 pizzas per baksessie. Dan kan ik er ook 6 maken. Bollen kopen kan altijd maar zelf experimenteren is ook leuk.

Ik lees alleen tegenstrijdige verhalen over invriezen. De ene beweert invriezen na het rusten en vóór het rijzen. De ander beweert invriezen na de rijstijd omdat de gist na invriezen niet meer rijst.

@prld het valt reuze mee hoeveel tijd het kost. Ik maak zaterdag in een kwartier een deeg dat ik daarna in de koeling zet als ik weet dat we zondag pizza eten. Als ik dit zondag 4 uur voor het eten eruit haal hebben we pizza.

Dit kost niet meer tijd dan kippendij schoonmaken en snijden en marineren als je de dag erna een sateetje wil eten.
 
Ooit kon je bij ons op dorp wel eens spontaan verse bollen halen bij de pizzeria heb ik gehoord.
Maar dat doen ze niet meer.

Pizza vraagt links of rechts om toch enige planning vooraf.
 
@Edwin84 +1:het is het werk inderdaad niet en tussen 3 of 6 bollen zit wat werk betreft al helemaal geen verschil.

Tot nu toe vries ik in na het rijzen maar dat komt omdat ik er spontaan 1 over houd.
Ik kreeg de tip via de blog van de leverancier om de bodem gewoon te maken, tomaten saus toe te voegen, af te bakken en dan in te vriezen.
Voordeel is dan dat je de bodem als een diepvries pizza gewoon kan beleggen en daarna nog even "opwarmen / afbakken".
Nog niet gedaan, ga het toch een keer proberen maar is natuurlijk een andere beleving en voor andere gelegenheden.
 
Voor wat betreft de kaas: ik gebruik juist graag buffelmozzarella, omdat dit smaakvoller en romiger is dan normale mozzarella. Maar om nattigheid te voorkomen, snijd ik het de avond van tevoren al in stukjes en laat ik het onafgedekt een nachtje in de koelkast liggen op keukenpapier. Dan droogt het wat uit. Heb je wel extra smaak maar minder nattigheid.

Op internet zie ik veel van die pro’s met bollen droge mozzarella. Die heb ik nog nergens kunnen vinden in Nederland. Hier heb je alleen voorgeraspte droge mozzarella. Mocht iemand die bollen kunnen vinden, dan hou ik me aanbevolen.
 
Voor wat betreft de kaas: ik gebruik juist graag buffelmozzarella, omdat dit smaakvoller en romiger is dan normale mozzarella. Maar om nattigheid te voorkomen, snijd ik het de avond van tevoren al in stukjes en laat ik het onafgedekt een nachtje in de koelkast liggen op keukenpapier. Dan droogt het wat uit. Heb je wel extra smaak maar minder nattigheid.

Op internet zie ik veel van die pro’s met bollen droge mozzarella. Die heb ik nog nergens kunnen vinden in Nederland. Hier heb je alleen voorgeraspte droge mozzarella. Mocht iemand die bollen kunnen vinden, dan hou ik me aanbevolen.
Kaas voor op de pizza vind ik altijd een lastig ding. Gewone bolletjes mozzarella zijn idd altijd erg nat. Nachtje drogen vind ik wel een goeie tip, ga ik ook eens proberen.
Tot nu toe gebruik ik eigenlijk altijd voorgeraspte mozzarella uit een zakje, maar ben daar ook niet heel enthousiast over.
Misschien dat je bij een kaasspeciaalzaak droge mozzarella kan regelen, maar dat zullen hoogstwaarschijnlijk geen goedkope pizza's worden dan ;)
 
Voor wat betreft de kaas: ik gebruik juist graag buffelmozzarella, omdat dit smaakvoller en romiger is dan normale mozzarella. Maar om nattigheid te voorkomen, snijd ik het de avond van tevoren al in stukjes en laat ik het onafgedekt een nachtje in de koelkast liggen op keukenpapier. Dan droogt het wat uit. Heb je wel extra smaak maar minder nattigheid.

Op internet zie ik veel van die pro’s met bollen droge mozzarella. Die heb ik nog nergens kunnen vinden in Nederland. Hier heb je alleen voorgeraspte droge mozzarella. Mocht iemand die bollen kunnen vinden, dan hou ik me aanbevolen.
Ga ik even volgen, de Fior di Latte , die ik nu vaak gebruik loopt niet over van de smaak
 
Ga ik even volgen, de Fior di Latte , die ik nu vaak gebruik loopt niet over van de smaak
Het blijft wel mozzarella, dus met buffelmozzarella krijg je iets meer room maar het is nog steeds geen hartigheid ten top. Daarom doe ik op iedere pizza ook wat fijngeraspte parmigiano. Dat maakt alles lekkerder en hartiger.

Benieuwd hoe het je bevalt met de buffelmozzarella!
 
Pak zelf geraspte mozzarella. Nu van die dobbelsteentjes gekocht om te testen.

En dan wat gewone Hollandse geraspte kaas erbij voor wat extra smaak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan