BasBQ
Beef en Steak

Voorstelrondje

 
 
 

RolfM

Kooltjesharker
Berichten
125
Beste barbecuefanaten,

Ik ben Rolf, 32 jaar uit Beverwijk. Barbecueën begon voor mij al bij mijn ouders thuis. Mijn vader had er niks mee, dus de barbecue aansteken en grillen werd al vroeg "mijn ding". Na jaren van supermarkthamburgers, worstjes en saté te hebben gebakken begon het pas echt ergens op te lijken toen ik zelf een huis met een tuin kreeg. Er kwam een Action-weber en het eerste experimenteren begon met zelfgemaakte broodjes hamburger. In de loop der jaren begon ik een reputatie op te bouwen binnen mijn vrienden- en familiekring. Er kwam een Weber Original Kettle en ik begon de temperatuur steeds beter onder controle te krijgen (in plaats van twee standen: Aan en Uit).

Inmiddels heb ik een aantal keer een grote barbecue voor +/- 80 man georganiseerd en mijn CV behoorlijk uitgebreid: côte de boeuf, picanha, pulled pork, 3,2,1 spareribs... Daarnaast mag ik graag naar de afslag in IJmuiden rijden voor heerlijke verse zalm, gamba's of dorade. Vooral de warmgerookte zalmzijde is een hit op feestjes en partijen!

In de keuken zou mezelf geen topchef willen noemen, maar achter de barbecue gaat de knop volledig om. Ik kan me helemaal verliezen in de voorbereiding: recepten zoeken, verse ingrediënten kopen, kruiden en marineren, rookhout toevoegen. Om vervolgens mijn gasten te overdonderen met een welkomstdrankje, een tot in de puntjes verzorgde barbecue en een heerlijk nagerecht.

As we speak ben ik een buitenkeuken aan het bouwen van douglas balken en een zelf gestort betonnen blad, waar de Weber in komt te hangen. Als hij af is zal ik de foto's delen. In de tussentijd ben ik erg benieuwd welke inspiratie dit genootschap mij te bieden heeft!

DSC_0964.jpg
DSC_0222.jpg
DSC_1101.jpg
DSC_0838.jpg
DSC_0839.jpg
DSC_0599.jpg
IMG_20200718_175916.jpg
IMG_20200525_190545.jpg
 
Rolf welkom bij de club. BTW heerlijke foto’s
 
Welkom, Dat is er al heel goed uit. Ook benieuwd naar foto's van de buitenkeuken.
 
Welkom bij het genootschap

Mooie gerechten
 
Welkom hier
Mooie plaatjes
 
Hoi Rolf,
welkom bij het Genootschap, ziet er allemaal goed uit.
 
Welkom hier op het mooie forum Rolf jij maakt ook al lekkere dingen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Terug
Bovenaan Onderaan