BasBQ
Beef en Steak

Voorstellen

 

Harriedv

Vuurmaker
Berichten
99
Long time reader, first time poster.

Mijn naam is Harrie, fanatieke hobbykok en enthousiaste bbqer. Altijd op een Weber 47 gegrild, dat ging prima. Maar ik was wel toe aan de volgende stap: de Weber Summit Kamado e6. Dat geeft toch meer mogelijkheden wat betreft roken, l&s, het gbs-systeem en uiteraard de grootte van 61cm. Met zes (stief)kinderen en altijd zoete inval zitten er zelden minder dan 10 man onder de overkapping te wachten op de oogst..


Een andere culinaire hobby (en nog vele malen grotere liefde) is whisky. Iets dat zich volgens velen goed laat combineren met barbecuen, waar ik het overigens niet direct mee eens ben... Wel tijdens het koken, maar vanaf dat er gegeten wordt blijft de whisky in de fles :)
Anyway, leuk forum. Ik heb er al het nodige opgestoken en zal regelmatig even langskomen voor inspiratie.
 
Welkom Harrie. Leuk dat je uit de schaduw bent gestapt en komt bijdragen aan het genootschap
 
welkom bij het genootschap!
 
Welkom! En een whisky na een mooie sessie met familie of vrienden is de mooiste afsluiting van de avond. Wel een stevige peat want met alle rook in de neus van de Q heb je dat wel nodig 😉
 
Welkom Harrie.
Ik kook vrij vaak met whisky. (lees dit als een glaasje tijdens het koken).
Foodpairing met whisky is ook wel leuk maar vaak proef je de whisky niet terug in je gerecht (daarom er dan best een glaasje bij serveren).
Kan ook perfect bij een zoet dessert of bij een lekkere stukje kaas (een blauwe kaas en een lekkere peated whisky is iets waar ze me voor mogen wakker maken)
 
Ja, whisky/foodpairing is een begrip. Ik ga regelmatig naar whiskyfestivals en daar zijn ook vaak whiskydiners, waarbij zowel wordt gekookt met whisky als gepaird. Zeer veel ervaringen rijker heb ik toch geconcludeerd dat het mijn voorkeur heeft de whisky zonder eten/kaas/vis/chocola te nuttigen. Het eten wordt er vaak lekkerder van, maar de whisky smaakt me juist minder. Bij een dagje grillen pak ik overdag tijdens het koken graag een glaasje whisky, tijdens het eten toch een pilsje, en aan het einde van de avond weer een lekker Schots nagerecht ;-)
 
Welkom bij het genootschap

Is door bakken dan met zo’n wachtrij 😉
 
Welkom Harrie, ik drink ook graag een whisky en dat inderdaad zonder andere poespas er omheen en dus niet tijdens het eten.
 
Welkom hier op het mooie forum Harry
 
Welkom Harrie. Ja dat whiskey drinken ben ik eigenlijk net mee begonnen. Als de maatregelen het weer toelaten ga ik snel eens een proeverij doen om wat meer kennis op te doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan