BasBQ
Beef en Steak

Voorstellen Thomas

Thommysparta

Tondelzoeker
Berichten
5
Goedemiddag allemaal,


ik ben totaal nieuw hier in de BBQ wereld, mijn naam is thomas en ben 33 jaar oud, kom van het prachtige eiland Goerree overflakee. 4 weken geleden heb ik een nieuwe weber GBS gehad. hierop ben ik toch Fanatiek gaan BBQ en heb ik ondertussen (meer dan mijn vrouw lief is) aardig wat spullen gekocht) Bij van beersum een grote voorraad kruiden, een vlees injector , kerntemperatuurmeter etc etc.

afgelopen weken heb ik het volgende gemaakt.

Spareribs 2x
beenham
MOINK Balls
Beer can chicken.


ik wil het Forum graag gebruiken voor vragen die ik heb zoals , gebruik je voor low en slow 107 graden ook nog kokosbrikketten ? ik krijg de temperatuur namelijk niet onder de 120 en dan staat de schuif beneden toch bijna dicht.

hieronder wat foto's van wat ik gemaakt heb afgelopen 4 weken.
20210523_183006.jpg
20210509_165240.jpg
IMG-20210524-WA0006.jpg
 
Welkom op het forum, je bent al lekker bezig ;) 💪
ik krijg de temperatuur namelijk niet onder de 120 en dan staat de schuif beneden toch bijna dicht.
Dan heb je teveel gloeiende kolen..... maar dan nog, als je beneden alles dicht zet en boven ook loopt te temperatuur snel naar beneden en kun je boven weer langzaam wat zuurstof geven voor 'ie helemaal dooft 🤫
 
Welkom. Al veel goede adviezen lees ik. Succes!
 
Welkom. En idd ik zou eens starten met een kooltje of 8 in de starter dan alles wijd open tot 100 graden en dan de boel temperen. En de snake gebruiken. Succes iig.
 
Hoi Thomas,
welkom bij het Genootschap
 
Thomas welkom. Zie de tips hierboven. Succes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan