BasBQ
Beef en Steak

Voorstellen.... ook wel bekend als houtoven_bakker

bmateijsen

Sprokkelaar
Berichten
29
Ik ben altijd al geinteresseerd geweest in koken op verschillende manieren. Sommigen kennen mij ook op andere platforms als twitter als houtoven_bakker, zie https://twitter.com/Houtoven_bakker

Of op instagram als bmateijsen: https://instagram.com/bmateijsen/.

Ik probeer eigenlijk zoveel mogelijk alles zelf te maken, geen voorstander van pakjes/ zakjes, etc. En hoewel je het op mijn instagram niet altijd ziet, kook en leef ik op een gezonde manier. ;D.

Naast de Weber Smokey Mountain, die ik via een tip van Noskos over heb genomen van Frits hier van het BBQgenootschap, heb ik ook nog een houtoven staan. De houtoven is zelf gebouwd, met een prefab van Fornino.

11062260_954933997858187_9153593671460798450_n.jpg


Naast koken, bak ik ook zelf brood, doe ik veel met fermentatie en rolt er ook nog wat charcuterie van tijd tot tijd uit mijn mouw ;D.

1907626_949641871720733_2832146089597247069_n.jpg


Vwb brood is vrijwel alles altijd zuurdesem bij mij. Langere fermentatie (ook low and slow), zoals bovenstaande broden. Deze zijn allebei 100% volkorenmeel en deze was verlengde bulk fermentatie van 36 uur.

Vragen? Stel ze gerust!
 
Mooie intro hoor!
Misschien kan ik door jou eindelijk eens goed brood leren bakken!
Welkom hier.
 
Lin zei:
Mooie intro hoor!
Misschien kan ik door jou eindelijk eens goed brood leren bakken!
Welkom hier.

Thanks!

Brood bakken is een vaardigheid, die wanneer je deze snapt, je hem verder moet ontwikkelen. Van lezen erover kom je wel verder, maar je hebt vooral goede recepten nodig. Ik ben begonnen met de website van www.weekendbakery.com, die ik nog steeds een warm hart toedraag! Start daar, bekijk de video's en raak niet gefrustreerd als het niet lukt ;)
 
bmateijsen zei:
Lin zei:
Mooie intro hoor!
Misschien kan ik door jou eindelijk eens goed brood leren bakken!
Welkom hier.

Thanks!

Brood bakken is een vaardigheid, die wanneer je deze snapt, je hem verder moet ontwikkelen. Van lezen erover kom je wel verder, maar je hebt vooral goede recepten nodig. Ik ben begonnen met de website van www.weekendbakery.com, die ik nog steeds een warm hart toedraag! Start daar, bekijk de video's en raak niet gefrustreerd als het niet lukt ;)


Bedankt voor de tip! Ik ga me er eens beter in verdiepen!
 
Welkom Bjorn.
Wat een prachtige broden maak je, bijna zonde om op te eten.
Je website zet ik bij mijn favorieten. ;)
 
hoi Bjorn,
welkom bij dit edele genootschap.
Leuk dat je jezelf even voor hebt willen stellen. Mooie oven heb je in je tuin staan, pracht stukje werk  :)
 
Van harte welkom Bjorn!!
 
Welkom hier, en een leuke site met lekkere broden.
Gelukkig hebben wij hier nog een traditionele bakker in de wijk, anders had ik er weer een verplichting bij.
 
Hoi Bjorn, welkom bij het BBQ Genootschap
 
Hey Bjorn! Van harte welkom bij het Genootschap! :D
 
Welkom! Deel gerust je ervaringen in het broodbakken, dit vind ik alvast super interessant.
 
Terug
Bovenaan Onderaan