BasBQ
Beef en Steak

Voorbereiding voor Bacon Weekend!

vogels zei:
Zo.. Uit de pekel afgespoeld en droog gedept.. Nu in de koelkast.
Moet ie onafgedekt in de koelkast?

Onafgedekt droogt hij het best.
 
Mike v R zei:
Mr_Nas zei:
Shit!! Ben nu een nachtje weg naar Valkenburg met Mrs. Nas.. En heb het stuk buikspek niet uit de ziploc gehaald om 24 uur te drogen.

Dat wordt morgenmiddag droog deppen en hopelijk dat het niet teveel invloed heeft..

Kan het heel kwaad?

Je mag hem ook zondag maken

Ons zoontje wordt zondag gedoopt, dus dan zit het met 40 man vol bij ons. Denk niet dat het gewaardeerd wordt als ik ondertussen ga Q'en...
 

Mijn stukkie spek ook in voorbereiding
vanaf gisteren laten drogen

 
En we zijn live www.barrelhousebbq.nl

a44d23dce2e09bd0acbb5a71353b18de.jpg
 
Het regent in Breda.  :|

Maar toch gaat zometeen de fik erin.
Regen of geen regen, gerookt zal er worden.  B-)

 
Das gek in Tilburg ook. Aangezien ik nog geen fatsoenlijk bbq onderkomen heb staat er nu een paraplu boven :)
 
Happy Baconweekend!!

Hier is hij uit de pekel en mag hij morgen een tijdje in de rook liggen. :)

gu2yhu3e.jpg
 
Toch nog een vraag over Botulisme. Als je de bacon alleen gebruikt voor verdere bereiding bijv. Bakken grillen etc. Dan kan je er toch wel zeker van zijn dat Botulisme  incl sporen kapot zijn?
 
Het begint er al lekker uit te zien.  :)

5180b8f89e9671b0fdf550d4ad823d70_zps0aa60f8b.jpg
 
Als je colorozo oid hebt gebruikt hoef je je sowieso geen zorgen te maken.
 
Heb ik. Zit alleen met de slagers opmerking dat zijn colorozo 0,04% is. Volgens mij bestaat dat niet maar als her 0,4 was dan heb ik wellicht te weinig gebruikt.
 
Hmm, dat zou dan wel de enige slager in heel Nederlands zijn die afwijkend colorozozout heeft...
 
noskos zei:
Hmm, dat zou dan wel de enige slager in heel Nederlands zijn die afwijkend colorozozout heeft...

Heb hier een zak van 25kg met 0,9% nitriet.
Is dus wel degelijk variatie in de markt.
 
ook bij vuurenrook heb je meerdere varianten. scheelt daar maar een 0,1% maar er is echt wel verschil.
 
Terug
Bovenaan Onderaan