BasBQ
Beef en Steak

Voorbereiding voor Bacon Weekend!

Dominique zei:
structor zei:
Tsss verwacht je een blijk van medeleven....

Nou, dat neemt niet weg dat het heel jammer is, en ik hoop dat je nog een backup plan hebt om toch een badge te krijgen. Zoiets?
Ja zoiets enne ik had natuurlijk al een bacon in de koelkast....
 
structor zei:
Dominique zei:
structor zei:
Tsss verwacht je een blijk van medeleven....

Nou, dat neemt niet weg dat het heel jammer is, en ik hoop dat je nog een backup plan hebt om toch een badge te krijgen. Zoiets?
Ja zoiets enne ik had natuurlijk al een bacon in de koelkast....

Mafketel. =))
 
Vandaag bijna vergeten om te draaien.....  :D :D
 
Beertje53 zei:
El Fumarole zei:
En hier ligt de aankomende Walcherse inmiddels ook in de sojameuk. Bijna 2 kilo, maar er is een Bierfestivalletje in Delft a.s. weekend, dus we moeten wel wat te snacken ;)

Ga je ook naar de Koperen Kat?
Voorzover ik weet moet ik mij melden op de Brabantse Turfmarkt in de buurt van Locus Publicus.
 
Emiel, je houdt je reputatie zo wel hoog... Belangrijke onderdelen van een recept vergeten...
 
Hier liggen er ook 2 stukken buikspek in de koeling voor Walchers Gilde en Zeeuws spek  B-)
Zal bij thuiskomst de foto's even uploaden anders is het natuurlijk niet gebeurt  :p
 
Nou voel ik me bijna een " L-)" want ik wist van niets als kort forum bezoeker. (oooja... ik las gewoon te weinig). Mijn spek komt een week later op de foto dan die van jullie voor het bacon Weekend. Ik zie het dan ook maar als oefensessie voor het 2015 Bacon weekend.  B-)   
 
Buur zei:
Nou voel ik me bijna een " L-)" want ik wist van niets als kort forum bezoeker. (oooja... ik las gewoon te weinig). Mijn spek komt een week later op de foto dan die van jullie voor het bacon Weekend. Ik zie het dan ook maar als oefensessie voor het 2015 Bacon weekend.  B-) 
Goede instelling!
 
El Fumarole zei:
Beertje53 zei:
El Fumarole zei:
En hier ligt de aankomende Walcherse inmiddels ook in de sojameuk. Bijna 2 kilo, maar er is een Bierfestivalletje in Delft a.s. weekend, dus we moeten wel wat te snacken ;)

Ga je ook naar de Koperen Kat?
Voorzover ik weet moet ik mij melden op de Brabantse Turfmarkt in de buurt van Locus Publicus.

Klopt de Koperen Kat is volgende week 6 september aan de schieweg
 
Hier dan zoals beloofd ook onze voorbereiding voor Bacon Day  :D


Helaas geen foto's van de ingredi?nten maar heb de zakjes van Verstegen gebruikt en de aanbevolen fles ketjap.
De Jumbo om de hoek had helaas alleen maar kleine stukken van zo'n 350gr.
Links is het stuk Walchers Gilde en rechts het stuk Zeeuws spek.
20140825_192635.jpg


Lucht uit de zakken geperst en mooi in een tuperware doos(mocht het gaan lekker) in de koelkast.
20140825_193203.jpg


Nu iedere dag even omdraaien en masseren  :D
Can't wait for saturday ;)
 
De laatste fase voor het buikje is ingegaan. Hij voelde stevig aan, dus afgespoeld drooggemaakt en terug in de koelkast.

e4fb65a77c426088439fc92ed48b1ad5.jpg


Walchers en Gildespek komt een andere keer. Simpelweg geen tijd gehad hiervoor.
 
Vanmorgen voor de laatste keer omgedraaid, mijn stukje is zondag aan de beurt.
 
structor zei:
Jappert zei:
Walchers en Gildespek komt een andere keer. Simpelweg geen tijd gehad hiervoor.
Heeee, dat klinkt bekend, nu eens wachten wat de anderen zeggen  ;)
Ach dat kan wel eens gebeuren, soms heb je wat veel te doen. Bij sommigen is dat alleen schering en inslag, en lijkt het meer een kwestie van hele slechte planning..... =))  ( ik noem geen namen).
 
Shit!! Ben nu een nachtje weg naar Valkenburg met Mrs. Nas.. En heb het stuk buikspek niet uit de ziploc gehaald om 24 uur te drogen.

Dat wordt morgenmiddag droog deppen en hopelijk dat het niet teveel invloed heeft..

Kan het heel kwaad?
 
Mr_Nas zei:
Shit!! Ben nu een nachtje weg naar Valkenburg met Mrs. Nas.. En heb het stuk buikspek niet uit de ziploc gehaald om 24 uur te drogen.

Dat wordt morgenmiddag droog deppen en hopelijk dat het niet teveel invloed heeft..

Kan het heel kwaad?

Je mag hem ook zondag maken
 
Zo.. Uit de pekel afgespoeld en droog gedept.. Nu in de koelkast.
Moet ie onafgedekt in de koelkast?
 
Terug
Bovenaan Onderaan