BasBQ
Beef en Steak

Vietnamese bun thit nuong

 

bassiebs

Vuurmaker
Berichten
53
Gisteren Vietnamese Bún thịt nướng gemaakt.

De 'thịt nướng', gegrild vlees, is gemarineerde speklap.
  • In dunne plakjes snijden.
  • Marineren met fijn gesneden knoflook, paar stengels citroengras, sesamzaadjes en vissaus.
  • De dunne plakjes spek aan de prikkers rijgen.
  • Vervolgens indirect gegrild bij 220 C.

IMG_20210501_183215.jpg

IMG_20210501_183234.jpg


Naast deze heerlijke stokjes nog vis gemarineerd met limoen rasp, citroengras, knoflook en vissaus. Deze gestoomd in bananenblad in de oven.

IMG_20210501_183645.jpg


BBQles voor de volgende keer:
Iets kortere stokjes maken. De uiteinden lagen net te dicht op de kolen waardoor die een beetje te snel gingen.
 
Dat ziet er fijn uit. Is nogal wat werk geweest om dit netjes te rijgen. Sjiek man.
 
Ziet er heerlijk uit.
Je prikkers weken in water helpt ook tegen verbranden van de uiteinden
 
Ziet er heerlijk uit, Vietnamees is zo lekker, Geen Nuoc Cham als dipsaus erbij. of Maggi;)
 
Dit lijkt me ook lekker zeg! Je hebt ook metalen prikkers. Heb je ook geen last van verbranden.
 
Heerlijk gevulde tafel! Twee jaar geleden in Vietnam geweest, heerlijke keuken 😋
 
schitterend
had graag aangeschoven om eens even te testen.
 
Ziet er heerlijk uit.
Je prikkers weken in water helpt ook tegen verbranden van de uiteinden
Ze waren geweekt.
Ik bedoelde meer de laatste stukjes spek op het uiteinde. In the end is een beetje knapperig ook wel lekker, maar was niet echt de bedoeling.
 
Zien er lekker uit, top 👍
 
Ziet er lekker uit 👍 ! Ga dringend wat recepten moeten vragen bij de schoonouders :unsure:
 
Lekkere plaatjes hoor, daar krijg ik gelijk honger van. Saté maken van spek staat hier nog heel hoog op de wenslijst. Top
 
Terug
Bovenaan Onderaan